06.04.2012
Często komentowane 34 Komentarze

Project RPG: „Polsko-niemieckie Dark Souls” od Tomasza Gopa

Project RPG: „Polsko-niemieckie Dark Souls” od Tomasza Gopa
Tomasz Gop, producent Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, który od jakiegoś czasu pracuje w City Interactive, ujawnił pierwsze informacje o swojej nowej – powstającej we współpracy z niemieckim studiem Deck13 – grze. Nosi ona nazwę kodową Project RPG i jak wynika ze słów samych twórców będzie to coś na kształt... "polsko-niemieckiego Dark Souls"!

Akcja Project RPG osadzona jest w uniwersum, w którym minęło tysiąc lat od śmierci Boga. Jego ciało – zamienione w łąńcuch górski – podzieliło świat na dwie części, z których każda przyjęła inną wiarę. Na pierwszych etapach gry będziemy przemieszczać się między obiema stronami, ale w końcu zostaniemy zmuszeni do opowiedzenia się po jednej z nich. Mechanizmy zabawy mają skupiać się szlifowaniu umiejętności gracza (grind?), z kolei fabułę ukształtują nawet drobne i pozornie nic nieznaczące decyzje, a nawet styl walki gracza (o takiej produkcji, w której po prostu „idzie się przed siebie”, a ona „układa się” pod gracza, mówiono w CD Projekt po zakończeniu prac na pierwszym Wiedźminem).

System walki inspirowany jest takimi tytułami, jak Dark Souls, Kingdoms of Amalur: ReckoningBatman: Arkham City. Jego opanowanie ma być ponoć łatwe, ale dojście do perfekcji okaże się bardzo trudnym zadaniem. Gop zapowiada, że przeciwników charakteryzować będzie nie wygląd, a ich zachowanie i styl walki – co może oznaczać, że ich projekt jest dość nietypowy (bezkształtne duchy?). Warto śledzić Facebooka tego projektanta – znaleźć tam można wiele dowodów na mocną inspirację Demon’s Souls/Dark Souls, co na pewno znajdzie swoje odbicie w jego nowym tytule.

Project RPG znajduje się na razie we wczesnym etapie rozwoju (wchodzi w fazę prototypowania), ale premiera wstępnie zaplanowana jest na 2013 rok. Gra ukaże się jednak na PC, Xboksie 360PlayStation 3.

34 odpowiedzi do “Project RPG: „Polsko-niemieckie Dark Souls” od Tomasza Gopa”

  1. Tomasz Gop, producent Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, który od jakiegoś czasu pracuje w City Interactive ujawnił pierwsze informacje o swojej nowej grze – powstającym we współpracy z niemieckim Deck13 Project RPG. Będzie to… polsko-niemiecki Dark Souls!

  2. Słodko. Gop to już jakiś znak jakości 🙂 |Chociaż z drugiej strony gdyby gra powstawała w CD-Projekcie to nie byłby się o co martwić.

  3. Już od pewnego czasu rodzime City Interactive pokazuje, że potrafi robić coś… naprawdę dobrego. Oby tylko wykorzystali drzemiący w tym „Projekcie” potencjał.

  4. @richter5 – Na dobrą sprawę to City Interactive nie zrobiło jeszcze nic dobrego. Mają sporo pozaczynanych projektów, ale ich dotychczasowe gry nie potrafią się przebić przez poziom ”kompletnie beznadziejne” (pierwszy Sniper: GW).

  5. Brzmi ciekawie.

  6. Fajnie że Tomek coś działa ale wolałbym żeby ta gra powstawała w Cd-P Red bo tu jakość była by zapewniona a z CI nie ma nic pewnego.

  7. @Vantage z skąd te podejrzenia że będzie tona grindu? „Mechanizmy zabawy mają skupiać się szlifowaniu umiejętności gracza” nie oznacza od razu że trzeba grindować co udowodniło demon’s i dark souls.|Zastanawiają mnie w sumie dwie rzeczy… jak można się inspirować systemem walki z Dark Souls, KOA i Batmana AC na raz i dlaczego już jestem pewny że wyjdzie z tego idiotyczny potworek?

  8. QuadDamage Akurat w dark souls to wszysto opiera sie na grindzie od 40 sl grindujemy duszyczki w pvp w darkroot forest i tak do 200 sl a potem reszta gry to juz easy mode … bo byli tacy co i na 40 sl cala gre przechodzili .. eh zal mi ich T.T

  9. dopuki jest respawn mobkow one dropia exp i itemki to jest grind w takie grze … po co pchac fabule leciec do bossa … jak mozna sie sfarmic pierw

  10. @kotsa Moment, żal ci kogoś kto nie był idiotą i nie szedł na łatwiznę godną każuala?|Grind nie jest wymagany do przejścia gry a to że jakiś cwaniaczek wpadnie na pomysł żeby sobie nabić levele i mieć łatwiej (jaki to ma sens w takiej grze?) to już całkowicie inna sprawa.

  11. Bardziej bym sie ucieszył z planów gry w stylu SEVERANCE:BLADE OF DARKNESS, ale powyższy projekt zapowiada sie interesująco. Jeśli krajobrazy będą takie jak na obrazie wyżej to jestem za. Byleby tylko było jak najmniej podziemi a otwarte piękne lokacje i oczywiście dobra historia i niebanalne zadania. Wtedy mnie mają.

  12. @QuadDamage|jak dla mnie jest mozliwosc grindu bicia level farmy itemow to po to jest to zeby z tego korzystac ..jezeli sa level postaci skill customizacja to jest po to zeby pakowac swojego chara.. jak niechca grindu niech niedaja leveli do gry i respu mobow..( po co mam dodawac levele w baldurs gate albo neverwinter zbierac itemki ? no przeciez ide na latwizne wtedylepiej przejsc gre 1 levelowym charem . jak gram w gre to gram zeby wycinsac max efektywnosci wykorzystac wszystkie opcje zeby zniszczyc gre

  13. @QuadDamage|przewaznie to ich przechodzenie gry na 40 lvl konczylo sie calodniowym spamowanie na wiki dark souls o pomoc w pokonaniu bosa… to juz wole sam sie sfarmic i potem pyknac reszte gry niz skamlec o helpa ^^ po co sobie utrudniac …trzeba korzystac ze wszystkich aspektow jakie oferyje dana gra

  14. @Kotsa mi to na razie bardziej wygląda na slashera z dodatkiem fabuły ala rpg i jestem zdecydowanie na tak |@QuadDamage to raczej taka nowo mowa pr’owa wybierzmy kilka dobrych i uznanych tytułów i powiedzmy ze się na nich wzorujemy

  15. Dobrego action/RPG nigdy za wiele, ale oby nie był zbyt skupiony na nudnej walce.

  16. EverybodyLies 6 kwietnia 2012 o 09:29

    Zapowiada sie przekozacko, bd sledzil

  17. Skoro wzorują się na demons/dark souls to mam nadzieje, że poziom trudności będzie przynajmniej taki sam. W przeciwnym razie to rzucanie slow na waitr i tworzenie hypeu na gre ktora ma byc podobna to takich dobrych produkcji, co z tego wyjdzie, zobaczymy, moze posledze.

  18. Wiadomo nie od dziś, że T. Gop jest wielkim fanem DS, więc jakoś mnie ten news nie zadziwił… Projekt ciekawy, nazwisko Gopa też coś znaczy, ale jeśli chodzi o City Interactive… Z większą rezerwą mógłbym jedynie podejść do próby stworzenia Baldura „trójki” przez gimnazjalne kółko z informatyki… Tak więc na pre-ordera z mojej strony raczej nie mają co liczyć ;x

  19. Wbrew pozorom rola Gopa jest bardzo istotna. On się zna na erpegach, współtworzył Wiedźmina, więc jego zdanie będzie się liczyć. To nie City projektuje rozgrywkę, tylko właśnie to jest zadanie Gopa – a to dobry znak. Inspiracje grami tj. STALKER czy Dark Souls tez na plus ;p Zapowiada się ciekawie. Mam nadzieję na uniwersum bez elfów i krasnoludów.

  20. Muszę przyznać, że brzmi to bardzo ciekawie. Grafika z newsa też mi się bardzo podoba. Czekam z niecierpliwością.

  21. Ano, kciuki warto trzymać. Myślę, że każdemu zależy na tym, żeby jak najwięcej dobrych gier powstawało u nas, żeby nasi developerzy liczyli się w świecie… Chodzi tylko o to, że CDP RED już dowiódł, że potrafi, natomiast CI ma dopiero coś do udowodnienia. Snajperem niczego nie zawojowali i „dwójką” też niczego nie zwojują. Enemy Front? C’mon… Jedynie ten Projekt RPG ma potencjał, żeby jakoś zabłysnąć. I póki co tylko tyle – potencjał. Nadzieja w Tomku.|PS Z tymi elfami i krasnoludami trafiłeś w sedno 😉

  22. @ZdeniO fakt, że elfy i krasnoludy są oklepane i praktycznie w każdym universum, elfy ok ich też nie lubie, alejak można nie lubić kransoludów?;p(gimli,muradin, c’mon guys)

  23. Zuchpodlizuch 6 kwietnia 2012 o 10:53

    Mam nadzieję na cos bardzo długiego i epickiego, zobaczymy czy Panów będzie na coś takiego stać. Zapowiada się interesująco, tylko, zeby nie skopali tego jakoś w tym stylu: „jeden raz dowiedzimy jedną część świata, tak samo z drugą, wykonamy parę dennych zadań i wybieramy stronę konfliktu, staczamy ostateczną walkę i…tyle”. Niech to będzie hicior, Tomusia na to stać ;P

  24. Zuchpodlizuch 6 kwietnia 2012 o 10:56

    A elfy i krasnoludy to kwintesencja fantasy, której jednak wszędzie pakować nie wolno, trzeba wiedzieć co się robi i jak się robi. To czy się nam spodoba gra czy książka zależy od jej jakości, a nie tego czy parę postaci jest niskich i brodatych. Yarpen forever 😉

  25. Jak na razie opis gry mnie bardzo zaciekawił. Mam nadzieję, że to będzie coś świeżego z nowymi pomysłami i odchodzącego trochę od konwencjonalnego świata fantasy. Trzymamy kciuki. 😉

  26. A na końcu lub w 2 części wskrzesimy Boga lub sami nim zostaniemy. Projekt ciekawy oby była to gra AAA a nie AA. Nic jej by tak nie zaszkodziło jak brak kasy lub czasu na końcowy etapie produkcji.

  27. ale macie zapłon, wiem o tym już od tygodnia albo i dłuzej ;D

  28. Super, że jeszcze na PS3/Xbox 360. Gierka zapowiada się ciekawie, oby system walki był skilowy.

  29. CZEKAM

  30. hmmmm Gop nie daj [beeep] a bedzie bajera

  31. Ten obrazek straszliwie mocno kojarzy mi się z Shadow of the Colossus.

  32. Ciekawe, ciekawe….

  33. @Marcines Who cares?Ten RPG zapowiada się całkiem fajnie, czekam na kolejne informacje. 🙂

  34. Jakże cieszy mnie, że w ostatnich komentarzach nikt nie narzeka, że to City Interactive a nie CD Projekt. Faith in humanity: restored. 🙂

Dodaj komentarz