Projektant Diablo III: „Gatunki akcji i RPG coraz bardziej się przenikają”

W rozmowie z serwisem Atomic Gamer Kevin Martens, projektant Diablo III, stwierdził, że RPG-i i gry akcji coraz bardziej się przenikają. Jak mówi:
Gatunki akcji i RPG przenikają się znacznie bardziej niż kiedyś. Są gry takie jak The Elder Scrolls IV: Oblivion, które jest dobrym przykładem świetnego RPG-a posiadającego niezły system walki oparty na akcji. Ponadto, wiele gier akcji, takich jak BioShock, posiada elementy RPG. Jedną z moich ulubionych produkcji RPG poprzedniej generacji jest Grand Theft Auto: San Andreas.
Według Martensa, choć gra Rockstara należała do gatunku akcji, jej elementy RPG były „naprawdę istotne”. Jak dodaje:
Te dwa gatunki łaczy ze sobą wiele rzeczy. Z natury rzeczy w RPG-ach istotne są rozwój postaci i dostosowywanie bohatera do własnych potrzeb, itd., dlatego też te rzeczy pojawiają się w grach akcji.
Czytaj dalej
32 odpowiedzi do “Projektant Diablo III: „Gatunki akcji i RPG coraz bardziej się przenikają””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W dzisiejszych czasach większość gier akcji posiada elementy RPG. I odwrotnie – „rolpleje” w coraz większym stopniu stawiają na akcję. Jak twierdzi jeden z projektantów Diablo III, gatunki te coraz bardziej się „przenikają”.
Szkoda tylko że gry RPG staja sie grami akcji. np. Dragon Age lub Mass Effect…..
Ameryki ten pan nie odkrył|Niestety, żeby zagrać w dobrego RPG, trzeba grać w gry sprzed 10 lat :/
Jak zobaczylem GTA SA z tytulem RPG, od razu doznalem zmieszania. Niby mozna tam cos zdobywac, jakies punkty jazdy i umiejetnosci wladania bronia… Mimo tego nigdy bym o tej grze w ten sposob nie pomyslal. A co do gier RPG- tak ten gatunek zanika ;( O wiele wiecej jest teraz gier typu MMO, ale to juz nie to samo, juz nie ten klimacik. Pamietam jeszcze starego dobrego Gothica „jedynke”. Wtedy to byly czasy, doskonale do rozwoju tego gatunku gier.
Nie wiem jak wy, ale ja wolę RPG z dobrymi dialogami, fabułą i wartką akcją. Taki był Baldur’s Gate i Icewind Dale, ale taki też jest Dragon Age i Mass Effect.
Hmm… widać, że nawet nad pewnymi (i oczywistymi) wnioskami ekipa Blizzard pracuje całymi latami…
Jak dla mnie dzięki temu lepiej można wczuć się w klimat. RPG ze swobodą akcji, zręcznościową i efektowną walką oraz świetnie opowiedzianą fabułą z dobrym systemem prowadzenia dialogów. Po prostu gra mająca wszystko co najlepsze z gier akcji i RPG. Ideał jak dla mnie 🙂 Wiele gier rzeczywiście niestety bardziej idzie w action niż RPG.
@H4ku|Nie twierdzę, że Mass Effect czy Dragon Age to złe gry, ale z tego pierwszego to RPG jak z koziego tyłka trąba 🙂 |A co do Dragon Age, to on dla mnie aż śmierdzi kiczowatą epickością
Swoją drogą to wiecie co znaczy RPG = role-playing game nie ma w nazwie absolutnie mowy, że taka gra musi mieć XPki wielkie drzewka umiejętności, czy dla niektórych rzut izometyczny. To ma być gra fabularna z dobrą historią i „wczuciem” się gracza w postać. Jak by kiedyś baldursa zrobili tpp to by dziś wszyscy na mówili, żę mass effect to jego duchowy spadkobierca 🙂
Dziś idzie na akcje nis fabułę pyta dla czego inny kraj nazywa terrorystą lub kim ja jestem? eh .
Najlepsze elementy RPG miał NFS Undercover hehe:) Nie dość, że poszczególne umiejętności były ulepszane automatycznie przez grę to jeszcze dodatkowo nic nie poprawiały:) Laschlo – gdyby możliwości techniczne pozwalały wprowadzić w czasach baldura TPP przy zachowaniu poziomu rozbudowania produkcji to wydaje mi się, że nikt nawet by nie myślał o rzucie izometrycznym:)
@temptation to przynajmniej FPP RPG jak might and magick 🙂 Zresztą większość rpg była robiona jako fpp, z tego co mnie moja pamięć nie myli baldur był jednym z pierwszych z taką kamerą. I jaką grafiką!! 😀
Wolałbym jednak mieć wybór między akcją a roleplayem.
Dla mnie połączenie RPGa i akcji (za dużo by była casualowa… ) jest np. w Arcanii: Gothicu 4-ry, a natomiast… akcja + RPG, to np… no chyba ten Bioshock cały… 😀 No ale GTA: San Andreas i elementy RPG? Na to bym nie wpadł… xD Raczej akcja + symulacja (ala Simsy) no bo i trzeba jeść i pić, dbać o kondycję fizyczną i umysłową (no posiadanie kilku dziewczyn na trzech różnych mapach.. xD) + ubieranie się w „ciuchlandiach” czy te dość durnowate paski z rozwojem jazdy autem, motorem, lotem samolotem itd
Akcja w RPG? Tak, ale zrobiona sensownie, bez wyrzucania większości statystyk i umiejętności, jak to ma być zrobione np. w Skyrim.
Ludzie….|Wiecie, co oznacza skrót 'RPG’? To gra w odgrywanie ról, a nie rozdawanie punkcików i turowe nawalanie. Jeśli mieć to na uwadze, to takie połączenie ma prawo działać i to działać dobrze.|Choć akurat od D3 oczekiwałbym bardziej HnS + RPG.
Sergi, idąc twoją drogą to można się spierać o to, że każdy tytuł jest RPGiem. W świecie gier dawno się utrwaliło, że RPG to gatunek, gdzie postać/cie grającego jest określana różnymi statystykami, posiadająca specjalne umiejętności, czy to magiczne czy fizyczne.
likier niby tak, ale jednak powinno się czytać dosłownie skrót RPG. Te wszystkie statystyki bohaterów to tylko stereotyp do gier RPG.
http:www.3kropki.pl/p/4/5/0/diablo_iii_pl.php Ciekawe czy ta data premiery jest prawdziwa.
@Aargh – Swoboda i wybory cechą charakterystyczną RPG? Jeśli byłaby to prawda to automatycznie odebrałbyś to miano większości gier jRPG (które swoją drogą biją współczesne zachodnie RPG na głowę pod względem opowiadania historii, systemu walki, designu poziomów, rozbudowania rozwoju postaci i innych równie ważnych elementów =)).
@Aargh – My bad. Faktycznie niezbyt dokładnie doczytałem komentarz. =)
San Andreas = RPG? Hm… Cóż, mi pasuje
RPG kojarzy mi się z grami typu: Baldur’s Gate, Neverwinter Nights, Diablo, Elder Scrolls.|Akcji: Assasin’s Creed, Mass Effect (moim zdaniem to gra akcji z elementami RPGa), Prince of Persia.|Co do GTA, ciężko przypisać tą grę do konkretnego gatunku. Właściwie można by ją było również (oprócz akcji, RPG) określić jako ścigałkę i grę sportową (bilard, kręgle, rzutki, itp.). Dlatego też bardziej mi odpowiada do niej określenie gra akcji, lecz nie RPG.
Sergi, idąc twoim tokiem myślenia, taka fifa i tryb zostań gwiazdą (czy be a pro) to rpg, tdu2 to też rpg, … Niemal każda gra jest w takim razie erpegiem.
Racja, mam nadzieję, że wkrótce będę mógł zrobić sobie własnego przodka w Assassin’s Creed, a w Mass Effect biegać po dachach.
A to dobre. Projektant który robi hack&slasha wypowiada się na temat prawdziwych RPGów. Czyżby chciał podnieść Diablo 3 do rangi RPGa. Litości.
Niedługo dowiem się, że DMC 4 to RPG z elementami akcji – bo przecież rozwijam postać i potwory siekę.
GTA:SA rocks!
@cespenar|Nie dość, że wyciągnąłeś pochopne wnioski na podstawie słów których w ogóle nie powiedział, to jeszcze się o to oburzyłeś 0.o
2real4game czy uważasz, że w fifie wcielasz się konkretną postać? Jeżeli tak to jestem ogromnie zdziwiony, bo i ja i Sergi napisaliśmy, że gra RPG oznacza wcielanie się w rolę jakiegoś bohatera, a w San Andreas zdecydowanie się wcielamy w bohatera.
heh, mi sie RPeG kojarzy z masa przedniotow skillow czarow itd 😛 (poprostu kazda czynnosc w grze przeskalowana do wymiernych punkcikow ktore mozemy zwiekszac za poziom ) a czy to bedzie w formie akcji, Turowej , czy bardziej taktycznej to juz drugi plan jak dla mnie 😛 chociaz wole akcje ktora ma elementy RPG
THANK YOU, CAPTAIN OBVIOUS!