Projektant Elden Ring: Nightreign o grze. „Zwracaliśmy uwagę na inne gatunki, takie jak MMO”
Takuya Miyazawa, projektant Elden Ring: Nightreign, opowiedział nieco o nadchodzącej grze.
W wywiadzie dla IGN na początku Miyazawa mówi o różnicach w walce pomiędzy Elden Ringiem a zbliżającym się wieloosobowym spin-offem.
[Nightreign] używa Elden Ringa jako podstawę swojego designu, więc świat, duża część assetów i podstawowy flow walki pochodzą z Elden Ringa. Ale chociaż [Nightreign] korzysta z niego jako bazy do wrogów i tak dalej, chcieliśmy skupić się w nim na tym, jak tych wrogów się spotyka, jak wygląda walka i jakich umiejętności gracz może użyć. I w ten sposób z Elden Ringiem jako podstawą eksperymentowaliśmy w tych obszarach i stworzyliśmy coś, co różni się od Elden Ringa i stało się czymś samoistnym.
W dalszej części dziennikarz zauważa, że walka z jednym z bossów przypominała mu rajd z gry MMO. Miyazawa nie zaprzecza.
Owszem, zwracaliśmy uwagę na inne gatunki, takie jak MMO, i inspirowaliśmy się ich walkami z bossami. Ale w jednym chcieliśmy być ostrożni: Nightreign to gra co-op z naciskiem na rozgrywkę wieloosobową, więc nawet kiedy przeciwnik skupia się na innym graczu, inni nadal powinni czuć się zagrożeni.
Nie da się ukryć, że gry soulslike słyną ze swego poziomu trudności. Fani tego gatunku powinni być zadowoleni z tego, co Miyazawa mówi dalej o walkach.
Ponieważ mamy do czynienia z grą co-op, w której gracz komponuje trzyosobową drużynę, oczywiście chcieliśmy, żeby bossowie byli hardcore’owi również z tego punktu widzenia. Będą więc korzystać z ataków na bardzo dużą skalę i z umiejętności, które ograniczają gracza w jakiś sposób albo narzucają mu np. limit czasowy, tak jak w walce z Gladiusem.
W grze pojawi się system klas, a więc wybierania postaci grywalnych o różnych umiejętnościach. Miyazawa zapewnia, że każdą z nich będzie dało się grę przejść.
Zaprojektowaliśmy grę tak, żeby dało się ją przejść każdą postacią. Chcieliśmy, żeby gracze czuli, że mogą wybrać ulubionego bohatera, czy to ze względu na umiejętności, czy wygląd, czy historię, i przejść grę we własnym stylu. Ale wyważenie też jest ważne, tak samo synergia z drużyną – znalezienie dobrego balansu pomiędzy postacią typu tank, magiem i wojownikiem na przykład.
Po pełny wywiad w języku angielskim odsyłamy na stronę IGN. Elden Ring: Nightreign ukaże się już 30 maja na PC, Xboksie i PlayStation.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.