Proteus: Xbox doczeka się modułowego kontrolera

Za opracowanie Proteusa odpowiada zewnętrzna firma Byowave, sam kontroler powstał zaś w ramach programu Designed for Xbox. Opisywany sprzęt składa się z kilku kostek, które można ze sobą swobodnie łączyć i formować z nich różne kształty. Co więcej, ułożenie elementów i przycisków na powierzchni rzeczonych kostek również można dostosowywać wedle własnego widzimisię.
Proteus
Twórcy chwalą się, że ich kontroler sprawdzi się niemal w każdym ułożeniu, niezależnie od tego, czy leży on płasko na blacie, został ustawiony pionowo, czy też tworzące go kostki zostały ulokowane wewnątrz uchwytów i imitują standardowego pada.
Jako że Byowave opracowało Proteusa w ramach współpracy z Microsoftem, kontroler ten nie współpracuje z konsolami innych producentów. Mimo to można z niego bez przeszkód korzystać zarówno na Xboksach One i Series X|S, jak i na pecetach z systemami Windows 10 lub 11. Ponadto producent wyraził nadzieję, że jego dzieło będzie w pełni kompatybilne ze Steam Deckiem, aczkolwiek zaznaczono, że na ten moment nie ma co do tego pewności.
Byowave nie omieszkało się przy tym pochwalić, że zestaw All-in-One kontrolera umożliwia stworzenie przeszło 100 milionów wariantów konfiguracji kostek oraz wbudowanego w nie podświetlenia LED.
Chętne osoby mogą już teraz składać zamówienia przedpremierowe na tytułowy kontroler. Obecnie jego cena wynosi 255 dolarów amerykańskich (1000 złotych z groszami), aczkolwiek twórcy zapowiedzieli, że z biegiem czasu i wyczerpywaniem się nakładu wzrośnie ona do 299 dolarów.