22.07.2010
Często komentowane 52 Komentarze

Przedstawiciel Hewlett-Packard: „Microsoft zabił projekt wspólnego grania posiadaczy X360 i PC”

Przedstawiciel Hewlett-Packard: „Microsoft zabił projekt wspólnego grania posiadaczy X360 i PC”
Swego czasu głośno było o projekcie umożliwiającym wspólną zabawę w sieci posiadaczom konsol i PC-tów (jedną z nielicznych gier, które na to pozwalała było kiepskie Shadowrun). Jeśli wierzyć jednej z branżowych szych, Microsoft jednak „zabił” tą niezwykłą inicjatywę. Dlaczego?

Rahul Sood, założyciel firmy Voodoo PC projektującej komputery i prezes do spraw gier w koncernie Hewlett-Packard, na swoim blogu umieścił bardzo ciekawy wpis. Twierdzi w nim, że Microsoftzabił” projekt mający na celu umożliwienie wspólnej rozgrywki po sieci posiadaczom Xboksa 360PC. Powodem był fakt, że w bezpośrednim starciu gracze pecetowi za każdym razem okazywali się lepsi od konsolowców.

Krążyła plotka, że w Microsofcie wiele miesięcy temu pracowano nad okrytym tajemnicą projektem” – czytamy na blogu. „Jego celem było połączenie graczy xboksowych z pecetowymi, dzięki czemu mogliby rywalizować ze sobą w takich grach, jak Unreal, czy Gears of War. To wszystko było częścią strategii w ramach usługi Live i gdyby Microsoftowi udało się go zrealizować, granie na PC mogłoby być w znacznie lepszej sytuacji niż obecnie” – opisuje Sood.

Projekt został jednak zabity przez Microsoft. Miał on umożliwić konsolowym i pecetowym graczom wspólną interakcje i walkę na połączonych środowiskach [gry]. Osobiście chciałbym aby go kontynuowali. Słyszałem z wiarygodnych źródeł, że w trakcie prac nad nim zgromadzili razem najlepszych konsolowych graczy, by grali razem z przeciętnymi pecetowymi graczami… i zgadniecie co się stało?

Przeciwstawili konsolowców z ich <konsolowym> kontrolerem przeciwko pecetowcom z ich klawiaturami i myszami. Konsolowi gracze byli niszczeni za każdym razem. Do tego stopnia, że byłoby to kłopotliwe dla ekipy Xboksa, a więc i Microsoftu, który wyszedł z tą inicjatywą. Czy dlatego projekt poszedł do kosza? Kto wie, ale chciałbym usłyszeć coś na ten temat od osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie” – pisze.

Sood dodaje też, że szkoda, iż projekt nie został zrealizowany. Dzięki niemu może wreszcie doczekalibyśmy się na PC gier oferujących tak samo „bogate doświadczenie”, co na konsolach. Developerzy musieliby bowiem tworzyć dokładnie takie same produkcje na wszystkich platformach, by umożliwić wspólną rozgrywkę im posiadaczom.
§

52 odpowiedzi do “Przedstawiciel Hewlett-Packard: „Microsoft zabił projekt wspólnego grania posiadaczy X360 i PC””

  1. wersje gry oraz ogółem wspólna rozrywka ze społecznością graczy większą o te miliony graczy konsolowych. Mocne argumenty „za”. Minusami byłoby oczywiście piractwo i różnica cen gier, chociaż prawdę mówiąc, to trzeba jeszcze patrzeć na ceny samych platform (wiele osób pomija ten aspekt). Ewentualnie wersje PC umożliwiające wspólną grę tylko do ściągnięcia przez pecetowy odpowiednik „Games on Demand”. Przecież chcieć to móc… Tylko trochę inaczej 😉 Szkoda, że tak mało osób zobaczy ten komentarz (old news).

  2. a może by konsolowcy mieli myszki i klawiatury – niech gorsi starają się dogonić lepszych, a nie 😀

Dodaj komentarz