22.07.2010
Często komentowane 52 Komentarze

Przedstawiciel Hewlett-Packard: „Microsoft zabił projekt wspólnego grania posiadaczy X360 i PC”

Przedstawiciel Hewlett-Packard: „Microsoft zabił projekt wspólnego grania posiadaczy X360 i PC”
Swego czasu głośno było o projekcie umożliwiającym wspólną zabawę w sieci posiadaczom konsol i PC-tów (jedną z nielicznych gier, które na to pozwalała było kiepskie Shadowrun). Jeśli wierzyć jednej z branżowych szych, Microsoft jednak „zabił” tą niezwykłą inicjatywę. Dlaczego?

Rahul Sood, założyciel firmy Voodoo PC projektującej komputery i prezes do spraw gier w koncernie Hewlett-Packard, na swoim blogu umieścił bardzo ciekawy wpis. Twierdzi w nim, że Microsoftzabił” projekt mający na celu umożliwienie wspólnej rozgrywki po sieci posiadaczom Xboksa 360PC. Powodem był fakt, że w bezpośrednim starciu gracze pecetowi za każdym razem okazywali się lepsi od konsolowców.

Krążyła plotka, że w Microsofcie wiele miesięcy temu pracowano nad okrytym tajemnicą projektem” – czytamy na blogu. „Jego celem było połączenie graczy xboksowych z pecetowymi, dzięki czemu mogliby rywalizować ze sobą w takich grach, jak Unreal, czy Gears of War. To wszystko było częścią strategii w ramach usługi Live i gdyby Microsoftowi udało się go zrealizować, granie na PC mogłoby być w znacznie lepszej sytuacji niż obecnie” – opisuje Sood.

Projekt został jednak zabity przez Microsoft. Miał on umożliwić konsolowym i pecetowym graczom wspólną interakcje i walkę na połączonych środowiskach [gry]. Osobiście chciałbym aby go kontynuowali. Słyszałem z wiarygodnych źródeł, że w trakcie prac nad nim zgromadzili razem najlepszych konsolowych graczy, by grali razem z przeciętnymi pecetowymi graczami… i zgadniecie co się stało?

Przeciwstawili konsolowców z ich <konsolowym> kontrolerem przeciwko pecetowcom z ich klawiaturami i myszami. Konsolowi gracze byli niszczeni za każdym razem. Do tego stopnia, że byłoby to kłopotliwe dla ekipy Xboksa, a więc i Microsoftu, który wyszedł z tą inicjatywą. Czy dlatego projekt poszedł do kosza? Kto wie, ale chciałbym usłyszeć coś na ten temat od osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie” – pisze.

Sood dodaje też, że szkoda, iż projekt nie został zrealizowany. Dzięki niemu może wreszcie doczekalibyśmy się na PC gier oferujących tak samo „bogate doświadczenie”, co na konsolach. Developerzy musieliby bowiem tworzyć dokładnie takie same produkcje na wszystkich platformach, by umożliwić wspólną rozgrywkę im posiadaczom.
§

52 odpowiedzi do “Przedstawiciel Hewlett-Packard: „Microsoft zabił projekt wspólnego grania posiadaczy X360 i PC””

  1. Swego czasu głośno było o projekcie umożliwiającym wspólną zabawę w sieci posiadaczom konsol i PC-tów (jedną z nielicznych gier, które na to pozwalała było kiepskie Shadowrun). Jeśli wierzyć jednej z branżowych szych, Microsoft jednak „zabił” tą niezwykłą inicjatywę. Dlaczego?

  2. I dobrze. Dajmy na to fps’a Bad Company 2, gdyby PC i X360 grały razem to PC miałby nad nimi przewagę. Dlaczego? Dlatego że co innego pad co innego myszka.

  3. czyli, że co?? Jednak legenda, że na padzie niby da się grać równie dobrze okazała się fałszywa? Tyle razy czytałem na forach wypowiedzi ludzi, że myszka i klawiatura nie jest lepsza od pada… że na padzie da się grać równie dobrze. Moja gra na padzie to max 10h i to na pierwszym PS i to nie w FPSy (w fpsy to max 1h się katowałem 😉 ), więc nie zbijałem argumentów, no bo co się będę wypowiadał na temat na którym się nie znam… |I teraz się niby okazuje, że oni mi kity wciskali? Czy może Sood ściemnia 🙂

  4. i tak btw… nie boicie się „flejmu” na temat wyższości i niższości kontrolerów? No bo to niby głównie o nie się rozchodzi…

  5. Oficjalnie: pady są gorsze, niż mouse+keyboard. Ja zawsze preferowałem ten drugi zestaw, czy to w strzelaninach, czy to w np. Street Fighter IV[serio, poza Ultra Zangiefa gdzie trzeba wykręcić 2 koła strzałkami, wszystko mam opanowane].

  6. Nie w każdej grze klawiatura i mysz sprawdza się lepiej niż pad. Przykłady ? FIFA i większość innych gier sportowych, HAWX i inne „latadła”, bijatyki i inne zręcznościówki. Gram już 3 dzień w Killzone 2 i muszę powiedzieć, że frajda z grania na padzie jest dużo większa. Nie jest tak płynnie jak na myszce ale i tak spokojnie można grać. Nie wierzę, że przeciętniaki na PC tak łatwo pokonały „kozaków” na konsolach.

  7. Ale z drugiej strony, jako posiadacz PS3 cieszę się, że projekt jest zawieszony. Mogłoby to wtedy zabić „czarunlę”. O wiele więcej graczy na multi to dość duża zaleta dla właścicieli Xboksów, pomimo tych cudownych exclusivów PS3.

  8. @fartuess|Sądzę, że ci ludzie którzy ci to mówili mieli na myśli nie łatwośc grania, a przyjemnośc w większości gier.

  9. bimberoman17 22 lipca 2010 o 18:08

    Tu nie chodzi o różnice sprzętowe czy inne hardwarowe/softwarowe problemy. Tutaj chodzi tylko o to, że M$ musi sobie zwrócić koszty wynalezienia technologi i zbudowania lini produkcji xboxów. Tylko dlatego nie promuje się grania na PC. I pytam się w którym miejscu nie odczuwam bogatego doświadczenia takiego Dead Space dla przykładu? Bo chyba odczuwam go bardziej grając bez pikselozy i w dobrych słuchawkach a nie pierdaczach z byle LCD siedzą 10 metró od TV…

  10. IGNOROWAĆ TROLLE! Po za tym nie wiem co M$ się uparl by konsolowcy i PCciaże grali razem akurat w FPS, przecież ten pomysł jest z góry skazany na porażkę. No może co-op miałby jeszcze jakiś sens, ale każdy kto miał okazje grać na padzie i myszce musi przyznać, że myszka dzięki swojej czułości pozwala szybciej i dokładniej celować…

  11. bimberoman17 22 lipca 2010 o 18:10

    Zresztą podziekuje za takie same gry jak na konsolach, gdzie przez cały czas rozgrywki ciągle wyświetla się jakie guziki co robią w danej sytuacji, żeby biedny niedzielniak się nie pogubił. Super buduje to klimat więzi z postaciami na ekranie…

  12. co za problem;) |do wymagań na pc dodać wymóg posiadania pada od X360 i M$ dodatkowo by na tym zarobił:D

  13. albo na odwrót i dac konsolowcom klawy i mychy:D

  14. Kolejny dowód na to,że w FPS itp. na kompie gra się lepiej 😀 haha

  15. bimberoman17 22 lipca 2010 o 18:25

    Bo komp to nowe lambo na autobanie, a konsole starej generacji [tak, tak, do ciebie mówię X360] to jak jazda maluchem na polnej drodze.

  16. Moim zdaniem mogliby zrobić trzy rodzaje serwerów dla konsol, dla pc i dla wszystkich, albo powstawiać ograniczenia które dowolnie można by było wstawiać na serwer np. musi być pad lub klawiatura i myszka. Dzięki temu znacznie lepiej by się grało, bo teraz kolega ma starego kompa i musimy razem grać w CS’a, a tak to gralibyśmy w Team Fortress 2 🙂 Nie problem jest zaopatrzyć mi się w pada lub jemu w klawiaturę i myszkę 🙂

  17. @bimberoman17, że niby X360 to już kiepska maszynka ? Wskaż PRAWDZIWE różnice po między wersją Crysisa na X360/PS3 a PC. I nie mówię tu o rozdzielczości czy głupich shaderach [dymy, pyłki i inne, nic nie znaczące dla przeciętnego gracza duperele] tylko o jakości tekstur, innej animacji czy po prostu zjechaniu silnika. Obecne konsole nie mają wsparacia DX 10/11 [żadnego nie mają 🙂 To zwykłe OpenGL i Cg, przypominające efekty znane z DX 9/10/11. Do nowej generacji konsol droga daleka…

  18. …kiedy to FullHD będzie miał każdy w domu, PC’ty będą miały karty graficzne z 10 GB pamięci RAM a proceosry po 10 rdzeni [dekoptowe, są serwerowe czy dla superkomputerów, co mają po paręnaście rdzeni nawet].

  19. Ale kto mowil o strzelankach. Grami, ktore moglyby na tym zyskac sa np. GRID czy karcianki. Przedsiewzieciu dopingowalem od samego poczatku. Wydawalo sie, ze Fable 3 bedzie krokiem milowym. A tu co? [beeep]. Lionhead nie zgodzilo sie na wspolna gre PC i X360, choc warunki byly do tego idealne. Wiecie co jest jeszcze bardziej zenujace? Ze w ta droge poszlo Valve z Portalem 2. Tyle, ze polaczylo PC… i PS3. Dzielenie save’ow i takie rzeczy. Microsoft zaprzepascil szanse wzmocnienia obydwu rynkow.

  20. A może drużyny łączone? 1 gracz PC i 1 gracz konsolowy vs 1 gracz PC i 1 1 gracz konsolowy.

  21. Professor00179 22 lipca 2010 o 19:53

    @k4cz0r znwco sprzetu – mam kompa z procesorem MAB 2.7GHZ i karte graficzna GF9800GT, ktora ma niemal identyczna wydajnosc jak chip z 2006 roku z GF8800. Nie zgadniesz, ale mimo 512MB rAM wszystkie gry chodza w full detalach w formacie 5:4. A fullHD? Mam w domu dwa kompy i x’a. Razem z kumplem testowalismy BC2 i na fullHD ta maszynka dawala rade z nieco tylko mniejszymi detalami niz full. Wciaz jednak graficznie bylo lepiej niz na x”ie, a roznice w plynnosci byly nie do wychwycenia.

  22. Professor00179 22 lipca 2010 o 19:56

    Sugeruje zebys bardziej sie znal a temacie zanim cos powiesz. Tym bardziej, ze gry na konsole w zdecydowanej wiekszosci (i przeciwienstwie do PC) NIE MAJA fullHD. Nie wiedziales o tym? Tak wiec informuje Cie, ze x obsluguje tylko HDready, a wszystkie gry wydawane na obie konsole sa redukowane graficznie do jego poziomu, wiec na PS3 rowniez nie cieszysz sie fullHD, ktore pojawia sie tylko w niektorych tytulach.

  23. remigiusz764 22 lipca 2010 o 19:56

    Może mogliby zrobić tak, że na przykład gracze PC obsługują żołnierzy, a konsolowi pojazdy w każdym zespole i co rundę zmieniać role

  24. Professor00179 22 lipca 2010 o 19:59

    @Jedrek13 – chyba wiem jakie rozwiazanie masz na mysli i powiem Ci szczerze, ze to by sie sprawdzilo. Kazdy gralby z tym, z kim chcial. Problem w tym, ze M$ nie rozumie idei grania w multi na PC, a gubi sie tym bardziej, kiedy przychodzi do stosowania roznych kontrolerow (vide Halo 2 i wybitne pomysly giganta z Redmond).

  25. Dla mnie to ZAL, ze LIVE Xboxowy nie jest kompatyilny z PeCetowym. Micfosoft sie osmiesza.

  26. @Professor00179, znawco JĘZYKA POLSKIEGO. Napisałem wyraźnie, nie obchodzi mnie rozdzielczość. Monitory/TV w chociażby HD Ready ma może połowa społeczeństwa. FullHD to już drogi wydatek, a podłączać konsolę pod monitor FullHD 22″ to zbrodnia, więc spokojnie wystarczą te 720p, jakie ma większość konsolowych gier. Jeżeli TV ma co najmniej 30 cali i dobry mechanizm skalowania, to w odległości 1-2m nie zauważysz różnicy i pikselozy. Co do sprzętu, kogo interesuje co siedzi w konsoli ? Ważne jak gry wyglądają…

  27. …i przykłądowo, kompa mam ciut lepsego od Ciebie a GTA IV mi chodzi w średnich detalach. Obie konsole, które SPRZĘTOWO są dużo gorsze od mojego kompa, wyświetlają dużo lepszy obraz i na dodatek trzymają dobrą ilość FPS [min. 25]. Więc wybacz, znawco KONSOL. Zanim się odezwiesz, poznaj ich działanie.

  28. Professor00179 22 lipca 2010 o 20:23

    Wow. K4cz0r bardzo Cie przepraaszam. Naskoczylem na Ciebie troche za szybko, bo nie dokonca zrozumialem Twoj pierwszy komentarz. Na usprawiedliwienie mam to, ze kupilem sobie dzisiaj plyte Aerosmith i wlasnie jej odsluchuje.:] Wybacz. Co do porownywania GTA4 – to bardzo skrajny przyklad. Obecnie nie ma bardziej wymagajacej gry na PC, a nie ma to przelozenia na grafike jaka gra oferuje.

  29. I znów źle rozumiesz. 😉 Na PC wymagania ma kolosalne…a grafikę tylko dobrą. Na konsolach otrzymujemy podobną grafikę [o ile nie taką samą] a sprzęt jakim dysponuje [Xbox – procesor 3 rdzeniowy 3,2 GHz, 256 mb ram i grafika tez 256 mb ram porównywalna gdzieś do X1950 Pro (patrząc na specyfikację)]. Rozumiesz już mnie ? 🙂 Dlatego póki nie będzie prawdziwej rewolucji, procesory 10 nm, pare GB pamięci RAM i dla grafiki lub procesory po 10 GHz…obecna generacja konsol jeszcze się utrzyma

  30. Oj, mała pomyłka. Xbox ma ogólnie 512 mb pamięci lecz współdzielonej dla GPU i CPU. To PS3 ma 256 na grafikę i tyle samo na operacje [w sumie też ma 512, ale jest z góry podzielona]. PS3 ma lepszy procesor CPU ale za to TECHNICZNIE gorszy GPU. Tak czy siak, sądzę, że najmniej 2-3 lata konsole pożyją.

  31. 25 fps to śmiech na sali, to ja 100x bardziej wole PC

  32. Ciekawe czy coś z tego wyjdzie?

  33. Wg. mnie ten projekt miałby jakiekolwiek szanse gdyby tylko ktoś nad nim usiadł i chwilę ruszył głową. Dążę do tego, że zwykłe połączenie graczy po przez po prostu przystosowany do tego serwer jest złym pomysłem na samym starcie. W przypadku połączenia graczy Xkloca i PC’ta powinno zostać wprowadzone ZRÓWNOWAŻENIE możliwości graczy. Dla przykładu-w FPS’ach gracze konsolowi zadają dwa razy więcej obrażeń albo np. szybciej biegają czy wyżej skaczą lub też mają mniejszy rozrzut broni. Proste? Proste!

  34. @Grunwalder …w baardzo krytycznych chwilach, Uncharted 2 na moje oko średnio ma 35-45, Killzone 2 to samo, FIFA 10 z 60 minimum. Zresztą, nie każdy ma fotokomórkę w oczach i widzi różnicę podczas normalnego grania nie mając włączonego frapsa. I najważniejsze, gdy ma się telewizor 200 Hz to też 25 klatek by wystaczyło. 🙂 Filmy są zazwyczaj w 25-27 fps i nikt jeszcze nie narzekał.

  35. Ale czemu podstawowe gry obslugujace ta technologie to byly: Universe at War – strategia, Shadowrun – shooter, Lost Planet – shooter. To odrazu skazalo to na niepowodzenie. Dlaczego nie sprobowano z: GRID, Fable 3, C&C (kampania rzecz jasna), Split/Second, Street Fighter 4. Takie gry by wypalily i z pewnoscia dokopaly Sony. Ale M$ oczywiscie wie lepiej i zamiast wspierac ten pomysl przerzucil sie na wspieranie Facebook, MySpace, ktore na konsoli obsluguje sie tragicznie.

  36. @Chmielok, i chwała im za to, a Sony niech dalej kupuje EA [MoH] i Ubisoft [AC:B]. 😉 Ah, no i niech nie zapomną o swoich wspaniałych ex’ach jak Killzone, Heavy Rain czy Uncharted.

  37. A moim zdaniem projekt padł z innego powodu. Chodzi oczywiście o kasę. Gdyby można było grać łatwiej na jednej platformie to po co kupować drugą?

  38. @Salemus IMO powinno być tak – najsłabsi gracze z pc łączeni sa autodopasowaniem z dobrymi z konsoli. A najlepsi z konsoli graliby z średnimi na pc, dobrzy na pc z pc…

  39. „a nie mówiłem że jesteśmy lepsi” hi hi hi ;p

  40. Wiadomo ze myszka jest lepsza w FPS – ach. No nic na obu platformach graczy nie brakuje.

  41. :]

  42. JoHnNy08PL to chyba też odpada bo pamietam ze przez przypadek lub nie pokonałem konsolowca w jego samochodowce zwanej bernautem.

  43. Jedyny fps w jakiego gram na padzie to Serious Sam SE, kiedy gramy we 4 na podzielonym ekranie. 2x pad, 1x klawiatura vs numeryczna + mysza :DDziwne jest to, że grę z konsolowcami próbowali na fpsach sprawdzać. Z góry wiadomy był wynik tego starcia… Pomysł by wypalił na pewno w bijatykach, turówkach(puzzle quest, może coś na podobe herosa) wyścigach, slasherach (a jak! zasuwać w GoW we 2). RTS odpadają bo (cytuje) „by sobie grzybki konsolowce pourywali”.

  44. Niech M$ pokaże wiarę w Kinecta i pozwoli na cross-platformową grę z tym kontrolerem. Tylko w jakie gry :

  45. Szkoda… Pograłbym sam ze sobą. 😛

  46. Wreszcie wyszło szydło z wora

  47. Jak pisali przedmówcy. W FPS-ach mysz i klawiatura triumfuje nad padem. Wspólne granie mogło by się odbywać np. w grach sportowych.

  48. Technicznie takie granie mijałoby się z celem, bo duet mysz+klawiatura jest szybszy niż pad, ale samej inicjatywy szkoda.

  49. MeSSer – poiczytaj sobie flame wary i zobacz ilu graczy konsolowych jest świecie przekonanych, że pad jest tak samo dobry tylko trzeba się przyzwyczaić ;]

  50. Dziwi mnie, że tak mało osób rozważało tutaj granie konsola – PC przy takich samych kontrolerach. Przecież jest to najlepszy ze sposobów na rozwiązanie problemu. Nawet jeśli wymagałoby to kupna pada X360 ze specjalnym oprogramowaniem, które odblokowywałoby także grę z posiadaczami wersji konsolowej. Dopłata nie jest wysoka w porównaniu do oferowanych możliwości. Gra przez sieć bez abonamentu XBL Gold (chyba, że zostałby wprowadzony, co jest nawet prawdopodobne), zabawa ze znajomymi posiadającymi inne…

Dodaj komentarz