04.02.2017
11 Komentarze

PS4 Pro doczeka się „trybu boost”, dzięki któremu nawet stare gry mogą działać lepiej

PS4 Pro doczeka się „trybu boost”, dzięki któremu nawet stare gry mogą działać lepiej
Avatar photo
Dotąd na Pro lepiej wyglądały tylko nowe lub świeżo załatane produkcje, których twórcy zaimplementowali obsługę potężniejszego sprzętu. Wkrótce z większej mocy skorzysta każda gra.

Już wczoraj pisaliśmy o testowanym właśnie patchu systemowym 4.50, dzięki któremu PS4 doczeka się obsługi zewnętrznych dysków twardych czy dowolnie wybranych przez gracza tapet. Wygląda jednak na to, że najciekawszą funkcję nadchodzącej w najbliższych tygodniach łatki Sony zakopało w menu opcji.

„Tryb Boost – Doświadcz poprawionej rozgrywki (jak choćby większej liczby klatek na sekundę) w grach, które miały premierę przed pojawieniem się na rynku PS4 Pro (serii CUH-7000). Wyłącz tę opcję, jeśli zauważysz podczas zabawy niewłaściwe działanie gry”. To chyba coś, co może przekonać do Pro wielu niezdecydowanych – dotąd stare gry zmuszały nową konsolę do obniżenia swojej mocy, by wszystko działało tak, jak na standardowym PS4. Teraz jednak każda gra bez zaimplementowanej obsługi Pro – czytaj Wiedźmin 3, Doom, Bloodborne, Destiny, Until Dawn – będzie mogła wykorzystać o 30% potężniejszy procesor, ponad dwukrotnie mocniejsze GPU czy dodatkowe 512 MB pamięci RAM.

Oczywiście gry tworzone z myślą o standardowym modelu PS4 nie wykorzystają tych „bonusów” do poprawy grafiki. Jak twierdzi oficjalne oświadczenie Sony, tryb Boost sprawi, że „gry, które miały zmienną liczbę klatek na sekundę, powinny działać płynniej, a loadingi staną się krótsze”.

11 odpowiedzi do “PS4 Pro doczeka się „trybu boost”, dzięki któremu nawet stare gry mogą działać lepiej”

  1. To jest to na co czekali wszyscy użytkownicy ps4 pro. W końcu Sony, w końcu.

  2. @mateinho32 – „W końcu Sony, w końcu.” – ale u niektórych na PS4 bez nazwy pro działa wolniej ale menu konsoli znaczy interfejs. Dla dociekliwych.

  3. „Wygląda jednak na to, że najciekawszą funkcję nadchodzącej w najbliższych tygodniach łatki Sony zakopało w menu opcji.” – Na screenshotach niczego nie ukrywali tylko nikt nie czytał bo po Japońsku.

  4. I to jest świetna wiadomość. Czekam. Płynność, płynność ponad wszystko. Tyle że pewnie większość ma blokady 30fps. Ale zobaczymy.

  5. Ta „funkcja” powinna być obecna od razu to sony sztucznie ograniczało moc ps pro w starszych grach z jakiegoś dziwnego powodu.

  6. Ciekawa funkcja, ale najbardziej czekam na to jak będzie wyglądała sytuacja kiedy wyjdzie jeszcze mocniejszy od PS4 Pro project Scorpio. Czy wtedy Sony zostanie przy obecnej konsoli, czy może wyjdzie kolejny model PlayStation?

  7. @ajst47 – „na to jak będzie wyglądała sytuacja kiedy wyjdzie jeszcze mocniejszy od PS4 Pro project Scorpio” – to zależy czy nowy Xbox to obecna generacja czy next -gen. Microsoft mówił że ten nowy Xbox to konsola Premium. Natomiast twórca Ori and the Blind Forest że to next-gen. Nintendo Switch to już 9 generacja. Na stan dzisiejszy Sony ma zapowiedziane lepsze gry na rok 2017. Po Microsoft spodziewać się tych gier co robią cały czas zapowiedziane i nie zapowiedziane. Ilość Dev First Party nie zapowiada nic

  8. nowego a tych wewnętrznych producentów jest znacznie mniej niż u Sony. Do tego wiadomo nad czym pracują bo robią to samo co zawsze. Moc przerobowa tych studiów raczej nie wróży nic nowego tylko sprawdzone gry. Nowe IP tylko kto je zrobi ? chyba Third Party. Phil Spencer zapowiadał że gry powstają i pokażą je przed premierą Xboxa, a Phantom Dust Remaster będzie sprzed E3 2017. On sam już ponoć ogrywał te gry ale nie zdradził jakie. Spencer nie poleca robić preorderów na konsolę zanim nie ujawnią gier na E3.

  9. https:www.reddit.com/r/PS4/comments/5rvknp/list_of_games_with_noticeable_improvements_in/?st=iyreztcm&sh=0265dc9b – Macie już porównanie w komentarzu względem boost i bez.

  10. „stare gry”? To teraz każda gra, która nie ma specjalnego trybu pod ps4 pro jest stara?

  11. @silvver „”stare gry”? To teraz każda gra, która nie ma specjalnego trybu pod ps4 pro jest stara?” – tu chodzi o niewykorzystanie mocy PS4 Pro. PS4 czy PS4 Pro te gry działały identycznie. Twórcy nie chcieli dodać do tych gier łatki dla mocniejszej konsoli to Sony zrobiło to za nich ale z poziomu konsoli a nie gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *