Psychonauts 2: Koniec zbiórki! „Jedynka” trafi na PS4 [AKTUALIZACJA]
Maestro, poproszę o fanfary! Licznik na należącej do Double Fine platformie Fig stanął na imponującym wyniku 3 mln 829 tys. 24 dolary (a do ufundowania drugiej części przygód Raza wystarczyłoby „raptem” 3,3 mln). Prosimy o gromkie oklaski, bo (jak możecie przeczytać w CDA 02/2016) mówimy o następcy jednego z najbardziej kreatywnych platformerów wszech czasów!
Druga sprawa: podczas redditowej serii pytań, o której pisał nielubiący się z mopem i odkurzaczem redaktor Cross, Schafer opowiedział nie tylko o zalążkach scenariusza. Zapowiedział również, że w sequelu Psychonautów pojawi się „miks starych i nowych mocy” i… niespecjalnie odżegnywał się od opcji grania Lily. Nie ma co natomiast liczyć na rimejk części pierwszej („byłoby to super drogie, bo silnik jest stary, a część animacji zaginęła. Sporo rzeczy musielibyśmy robić od początku”).
Co się zaś tyczy poruszonych we wstępie pytań: kilkoro użytkowników starało się wybadać, czy na kontynuacje mogą liczyć i inne serie z portfolio Double Fine oraz jak poradziło sobie odpicowane Grim Fandango. W temacie Brutal Legend Tim nie ma dla nas dobrych wieści („Nie jest to niemożliwe, ale nie jest też przesadnie prawdopodobne w najbliższym czasie”), choć zapewnił zarazem, że – wbrew plotkom – Brutalna Legenda usatysfakcjonowała księgowych studia. Remaster Grim Fandango przekroczył natomiast (lub wkrótce przekroczy) wyniki sprzedażowe oryginału.
Po latach poznaliśmy też Sekret Małpiej Wyspy (i nie trzeba było w tym celu kupować skórzanej kurtki od Rona Gilberta)
Guybrush był robotem, ale przez cały czas był martwy. I był swoim własnym ojcem.
[AKTUALIZACJA]
James Spafford, piastujący w Double Fine rolę „menadżera ds. społeczności” potwierdził właśnie, że część pierwsza zmierza na PS4. I że pojawi się na platformie Sony jeszcze tej wiosny. Jeśli jakimś cudem nie ograliście jej dzięki CDA albo nie kupiliście w bundlu, to lepszej okazji nie będzie.

Schafer i-ska zgarnęli na Psychonautach więcej niż na Broken Age’u! Szef wszystkich szefów zdradził też, jakie są szanse na wyprodukowanie drugiego Brutal Legend i jak sprzedało się odświeżone Grim Fandango.
Kurcze, samo przekroczenie wyników sprzedaży oryginału przez Grim Fandango dużo dobrego jeszcze niestety nie sugeruje. Mam nadzieję, że to jednak znaczny przeskok jest, bo gra naprawdę zasługuje…
Przypominam że Tim nie zdołał za taką sumę wykręcić paru godzin dwuwymiarowej przygodówki, a co dopiero gry zręcznościowej w pełnym 3D. Ponadto w zasadzie zostało uzbierane zaledwie 1 950 000 dolarów, resztę z góry wyłożyli anonimowi inwestorzy.
@Rankin – a ja przypominam, że nie jest to jego jedyne źródło finansowania 🙂 Pisaliśmy o tym.
Chcę żeby to wyszło ale nie wstrzymuję oddechu.
@Papkin, nie zmienia to faktu że w ostatnich latach Tim daje [beeep]. Recykling odstawiony w ostatniej części broken age…
Niezależnie ile będzie miał źródeł finansowania ponad te 2 miliony które już ktoś (może on sam dla hype’u) wrzucił, jest w stanie zmarnować wszystko co do centa.