Psychonauts 2: Koniec zbiórki! "Jedynka" trafi na PS4 [AKTUALIZACJA]
Schafer i-ska zgarnęli na Psychonautach więcej niż na Broken Age'u! Szef wszystkich szefów zdradził też, jakie są szanse na wyprodukowanie drugiego Brutal Legend i jak sprzedało się odświeżone Grim Fandango.
Maestro, poproszę o fanfary! Licznik na należącej do Double Fine platformie Fig stanął na imponującym wyniku 3 mln 829 tys. 24 dolary (a do ufundowania drugiej części przygód Raza wystarczyłoby "raptem" 3,3 mln). Prosimy o gromkie oklaski, bo (jak możecie przeczytać w CDA 02/2016) mówimy o następcy jednego z najbardziej kreatywnych platformerów wszech czasów!
Druga sprawa: podczas redditowej serii pytań, o której pisał nielubiący się z mopem i odkurzaczem redaktor Cross, Schafer opowiedział nie tylko o zalążkach scenariusza. Zapowiedział również, że w sequelu Psychonautów pojawi się "miks starych i nowych mocy" i... niespecjalnie odżegnywał się od opcji grania Lily. Nie ma co natomiast liczyć na rimejk części pierwszej ("byłoby to super drogie, bo silnik jest stary, a część animacji zaginęła. Sporo rzeczy musielibyśmy robić od początku").
Co się zaś tyczy poruszonych we wstępie pytań: kilkoro użytkowników starało się wybadać, czy na kontynuacje mogą liczyć i inne serie z portfolio Double Fine oraz jak poradziło sobie odpicowane Grim Fandango. W temacie Brutal Legend Tim nie ma dla nas dobrych wieści ("Nie jest to niemożliwe, ale nie jest też przesadnie prawdopodobne w najbliższym czasie"), choć zapewnił zarazem, że - wbrew plotkom - Brutalna Legenda usatysfakcjonowała księgowych studia. Remaster Grim Fandango przekroczył natomiast (lub wkrótce przekroczy) wyniki sprzedażowe oryginału.
Po latach poznaliśmy też Sekret Małpiej Wyspy (i nie trzeba było w tym celu kupować skórzanej kurtki od Rona Gilberta)
Guybrush był robotem, ale przez cały czas był martwy. I był swoim własnym ojcem.
[AKTUALIZACJA]
James Spafford, piastujący w Double Fine rolę "menadżera ds. społeczności" potwierdził właśnie, że część pierwsza zmierza na PS4. I że pojawi się na platformie Sony jeszcze tej wiosny. Jeśli jakimś cudem nie ograliście jej dzięki CDA albo nie kupiliście w bundlu, to lepszej okazji nie będzie.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.