PUBG: Wyniki sprzedaży, dalszy spadek popularności… [WIDEO]
![PUBG: Wyniki sprzedaży, dalszy spadek popularności… [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/21c3a509-c88b-4d55-9bef-919305d413b4.jpeg)
Okazuje się, że niedawny lider gatunku battle royale sprzedał się już w nakładzie ponad 50 milionów egzemplarzy na PC oraz Xboksie One. Na początku lutego osiągnięto połowę tego wyniku. Jeśli uwzględniamy darmowe PUBG Mobile (swoją drogą, dostępne także na pecetach), wtedy liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczy 400 milionów. Ponad 87 milionów ludzi gra codziennie w PUBG-a na wszystkich platformach.
Sprzedażowy sukces został uczczony promocją na Steamie. Do 5 lipca PUBG będzie przeceniony o 33%. Warto zauważyć, że to pierwsza taka sytuacja w przypadku dzieła studia Bluehole. Okresowa obniżka ceny może stanowić próbę odwrócenia negatywnego trendu, czyli spadającej popularności PUBG-a. Według Steam Charts niespełna miesiąc temu w szczytowym momencie przy grze bawiło się ponad 1,5 miliona graczy, zaś przez ostatnie 24 godziny było to prawie 1,3 miliona. To wciąż imponujące liczby, lecz należy pamiętać, że rekordowa liczba jednoczesnych graczy to w przypadku PUBG-a ponad 3,2 miliona.
Już 22 czerwca pojawi się duża aktualizacja, która nie tylko wprowadzi mapę Sanhok, lecz także zadba o poprawę wydajności oraz eliminację najpoważniejszych błędów. Swoją premierę będzie miał także karabin szturmowy QBZ95. Co istotne, z nowej broni skorzystamy tylko i wyłącznie w nowej lokacji. Warto pamiętać, że wraz z udostępnieniem nowych treści z gry zniknie funkcja umożliwiająca wybór mapy.
Czytaj dalej
28 odpowiedzi do “PUBG: Wyniki sprzedaży, dalszy spadek popularności… [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Heh, żeby jeszcze tylko ta rozgrywka wyglądała tak jak to pokazują na trailerach :D. Natomiast ze spadku popularności bardzo się cieszę, może zmotywuje to twórców do roboty.
@Jacek112 raz zrażony gracz, do gry już nie wróci. Oni wiedzą, że nie wrócą do czasów powyżej 3 mln grających jednocześnie, więc starają się, aby nie spadła ta liczba poniżej 1 mln.
Zapomnieliście dodać, że wraz z nowym update’m wprowadzają Royal passa ze skinami do odblokowania i misjami do wykonania xD
Popularność PUBG jest głównie napędzana przez nachalne reklamy oraz opłacanych youtuberów jednak tak czy inaczej moda na sieciowe fpsy przeminie prędzej lub później 😛
Moda na battle rogale przemija i obecnie zapowiadanie nowych BR to wg mnie spózniona akcja. Były MOBY i pozostały tylko Dota oraz lol były karcianki i pozostał tylko heartstone… Tak będzie z battle royal.
Dostrzegam i doceniam precyzyjne targetowanie reklamy Realm Royale. 😀
@Patroneq I dobrze, że nie wróci. Twórcy opierdzielali się przez długi czas i konkurencja skorzystała. @p4huc Powiedz, że żartujesz… Ile ten pass ma kosztować?
Jeśli będzie za 6 zł to kupię, pogram 30 min i zwrócę, chyba że jakoś się przekonam do tego tworu.
@jacek112 na steamie masz info od devsów o tym że będzie nowy system progresji. Ile? nie wiem. Dopiero 22 się dowiemy
Prędzej czy później czeka to każdą grę. Ale to fakt może ich to zmotywuje do dalszego działa i będą więcej dodatków wypuszczać do gry.
Prawda jest taka, że PUBG sprzedał się w irracjonalnie wielkiej ilości kopii, całe dziesiątki razy większej, niż usprawiedliwiałby to ogólny stan, czy zawartość tej gry. Naprawdę nie dziwi mnie, że branża zaczyna coraz śmielej chadzać na skróty, jeśli posklejana na szybko z gotowych assetów gierczyna przynosi zyski, o jakich taki np. powstający przy ogromnym budżecie od kilku lat Cyberpunk nie ma nawet co marzyć. Zresztą, to wszystko i tak jest niczym przy wynikach finansowych „smartfonówek”. Takie czasy.
Tylko, że ta gierczyna jako pierwsza przedstawiła BR w postaci prostego w zasadach pojedynku w którym wygrywa tylko jeden. I jako pierwsza pokwapiła się aby przekonać do siebie ludzi do tej pory patrzących na ten gatunek z boku. Pismaki piszą ciągle o PUBGu negatywnie, o spadkach zainteresowania, o tym jaki to przereklamowany, darmowy Fortnite jest lepszy a prawda jest taka, że w PUBGa wciąż gra ogromna ilość osób, masa ludzi czeka na jutrzejszy Sanhok i gra jest coraz lepsza, wciąż bardzo grywalna
@Gieszu A były jakieś gry, które ten tryb przedstawiały na innych, trudniejszych zasadach? :O Pierwszy był Minecraft. Może nie przyciągnął masy osób, ale to nie zmienia faktu, że to właśnie on był tą pierwszą grą. Tak gra masa osób, ale ludzie po prostu zwracają uwagę na to, że jeszcze parę miesięcy temu ta masa była dużo większa. Co do grywalności – w tym wypadku jest to dość subiektywne odczucie, zależne przede wszystkim od tolerancji na optymalizację, błędy, toporność itd.
@greedosk, nie – po prostu średnia wieku społeczności tej gry ledwie przekracza 15 lat, a tacy skaczą z kwiatka na kwiatek. Poza tym, ciężko rywalizować z darmową grą, która oferuje niemal to samo a nawet więcej. No i najważniejsze – jak średnie niemal milion graczy unikalnych w danym momencie…to ja nie wiem. 😉 CS:GO ma w tej chwili ledwie ponad 200 tyś, a to przecież czołówka sieciowych gierek.
Minecraft? Gatunek BR wymyślił twórca PUBGa i to właśnie z PUBGa zerżnięty jest m.in Fortnite. Dodam, że PUBG wyewoluował z moda do Army King of the Hill z H1Z1. Co do optymalizacji, ta gra każdemu chodzi inaczej, mi chodzi w 70-90 fps a nie mam mocarnego sprzętu, zależy od kwestii sprzętowej i zgodzę się, że nawet na mocniejszych konfigach potrafi chodzić gorzej ale bulszitem jest stwierdzenie kogokolwiek, że chodzi beznadziejnie na wszystkim. Fortnite jest darmowy i to jego jedyna zaleta dla mas. Jedna
jedyna na tle wszystkiego tego co od dawna ma PUBG. Cała reszta to kwestia estetyki – fortnite ma stylistykę bajkową, PUBG stawia na większy realizm jeśli chodzi o wygląd i zachowanie broni, jej balistykę i strzelanie. Plus tak jak napisał k4cz0r, CS:GO to czołówka sieciowych strzelanek a baza graczy nie jest duża – z Pubgiem jest to samo, Fortnite jest dobry na casuali którzy zaczynają przygodę z BR, dla weteranów jest właśnie PUBG
Czy Epic Games płaci coś i redaktorom CDAction za te wychwalanie statystyk Fortnite, które są że się tak wyrażę skutkiem tylko i wyłącznie darmowości Fortnite? Odnoszę takie wrażenie, że jedyne o czym piszą redaktorzy takich portali w kategorii PUBGa jest spadek liczby graczy który jest czymś normalnym. Napiszcie proszę jutro na premierę nowej mapy o ile się liczba graczy podniesie bo ta mapa to raj dla tych co nie chcą grać zachowawczo a szybko. BTW Pubg za 4 dychy na steamie też te statystyki podniesie
(choć dziwię się, że 70 zł za grę na setki godzin to dla wielu dużo). Optymalizacja jest dużo lepsza niż była w grudniu, owszem są bugi ale jak w każdej sieciówce ale to normalne i jak na tak małe studio fakt, że poprawili w końcu kod sieciowy i optymalizację jest na plus, z tego co czytam kolejna paczka aktualizacji jutro. Mam przegranę w PUBgu łącznie 730 meczy, wyszukiwanie meczu trwa góra 30 sekund i nie rozumiem o co to zamieszanie o spadek graczy. Jutro graczy będzie więcej, pamiętajcie o tymWspomnieć
@Gieszu, odniosę się tylko do jednej kwestii jaką jest zerżnięcie Fortnite z PUBG. Nie lubię tego argumentu bo równie dobrze PUBG wykorzystał H1Z1, a H1Z1 inną grę aż wrócimy do czasu strategii jak AOE gdzie KotH był jednym z trybów, a cofając się jeszcze dalej do dziecięcej zabawy popularnej lata albo i stulecia temu. Reszta to kwestia indywidualna: „Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki”. Pozdrawiam
@Gaurim|PUBG ma pomysły z trybu do H1Z1 nazywanego King of the Hill którego nawiasem mówiąc twórcą jest „Playerunknown” więc nie można powiedzieć, że PUBG z czegoś zerżnął bo to ewolucja pomysłu zapoczątkowanego przez tego samego gościa. Fortnite zrzyna z PUBGa na potęgę, dorzucając od siebie całkowicie w PUBGu niepotrzebne rzeczy jak budowanie więc krótko mówiąć Fortnitę jest niczym innym jak darmową podróbką PUBGa w innym settingu. Stąd też sprawa w sądzie o plagiat między innymi.
@Gaurim|Ale przecież twórcą najpopularniejszego moda do h1z1 czyli KotH jest właśnie twórca pubga 😀 Więc sam z siebie zerżnął jak już coś 😀 h1z1 miało być ulepszoną wersją Dayz, które to zaś jest modem do Army III. Jeśli mówimy o gatunku battle royale to jego ojcem jest Brendon Green aka Playerunknown więc co jak co ale to właśnie Fortnite zrzyna z PUBG po całości
@wiesiu87|@Gieszu – tak ale H1Z1 nie była pierwszą grą który miała tryb KotH, model zabawy ten bądź tryb powstał dużo wcześniej niż H1Z1, odwołałem się do strategii AoE, wg wiki pierwszy raz ten tryb pojawił się w grze Core Wars z 1980 roku. Mówiąc o KotH – H1Z1 nie było pierwsze. Mówiąc o BR jest rozwinięciem KotH. Innymi słowy można by gościa od H1Z1 oskarżyć o plagiat tego tryby bo nawiązuje do starej dziecięcej zabawy i tak można by robić z każdą grą.
Idąc tym tokiem oskarżmy wszystkie nowe RPG, że w dużej mierze korzystają z podwalin Forgotten Realms, Dungeons&Dragons czy Warhammera albo systemu, który być może powstał jeszcze wcześniej niż te wymienione przeze mnie . Jedna sprawa to gnojenie PUBG – moim zdaniem kwestia co kto lubi, a drugim plagiat bo, ktoś wykorzystał podobną mechanikę. Patrząc w ten sposób ciągle byśmy siedzieli na Commodore albo Atari bo one pierwsze zapoczątkowały jakieś tryby rozgrywki.
Swoją drogą w wielu FPP jest taki tryb np w Unreal Tournament co się nazywa Last Man Standing ten tryb i BR wg Wikipedii (nie lubię używać wiki bo nie zawsze prawdę Ci powie) wziął się od Japońskiego filmu z 2000 roku pod tytułem Battle Royale. Nie mam nic do PUBG, ale nie krzyczałbym, że Fortnite to plagiat czegoś co samo można by nazwać plagiatem.
@Gieszu Minecraft Survival Games. Taki tryb, który powstał zanim w ogóle PLAYERUNKNOWN wpadł na PUBGa :D. Jakie zerżnięcie? Gościu, mówimy o GATUNKU. Tak jak napisał Gaurim – na tej zasadzie WSZYSTKO jest zerżnięte.|@wiesiu87 xD Tak płacą im! A właściwie PLAYERUNKNOWN przestał… A tak serio – redaktorzy chcą być konsekwentni. Jeśli dawali newsy kiedy był wzrost to logiczne jest, że dają je kiedy popularność spada.
Piszesz, że Fortnite zrzyna (kolejny…), po czym stwierdzasz, że budowanie jest niepotrzebne. Czyli, że co, według tej logiki robią coś tak samo jak PUBG – źle, „zrzynajooo!!!” Dodają coś czego w PUBG nie ma – źle, „no przeciesz to nie jest potrzebneee!”. To czego byś chciał? Monopolu PUBG? A co z kapitalistycznym wolnym rynkiem? Co z rozwojem tego gatunku?
@Jacek112|Chodzi o to, że Fortnite poza grafiką, innym bardziej arcadowym modelem strzelania i budowaniem nie różni się praktycznie niczym od PUBGa. A dla mnie osobiście budowanie jest imo nie potrzebne w PUBGu więc dobrze, że go nie ma natomiast cenię bardziej realistyczny model strzelania niż ten który prezentuje Fortnite. I nie kopcie zbyt głęboko w porównaniach z innych odległych gier bo założenia BR biorą się m.in z książki o tym samym tytule, na której kanwie powstał film i to jest główna inspiracja
@wiesiu87 Natomiast CoD od BFa różnie się tylko tym, że ma szybsze tempo akcji i brak pojazdów, a poza tym jest kopią :P. Widzisz jak to absurdalnie brzmi? Na tej samej zasadzie jest porównanie Fortnite i PUBG. Obie gry są z tego samego gatunku więc logiczne, że mają te same podstawy. Wiem o książce i filmie, jednak MC był pierwszy w świecie gier (nie licząc jeszcze wcześniejszych, które wymienił Gaurim, ale ich nie znam więc się nie wypowiadam). PUBG nie jest realistyczny, bardziej pseudorealistyczny.