rek

Quake Champions przechodzi na model free-to-play

Quake Champions przechodzi na model free-to-play
Rail guny w dłoń!

QuakeCon 2018 zaowocował już gameplayem z Rage’a 2 oraz Dooma Eternal. To jednak nie koniec dobrych wieści dla fanów pierwszoosobowych strzelanek. Szybki i wściekły Quake Champions stał się bowiem grą w pełni darmową, dostępną na Steamie oraz przez launcher Bethesdy (na marginesie: niezbędny do uruchomienia Fallouta 76 nieobecnego w sklepie Valve). Oczywiście niecierpliwi wciąż mogą kupić paczki z postaciami i bonusami za prawdziwe pieniądze, jednakże wszystko można odblokować za walutę zdobywaną za fragowanie. W rzeczywistości tytuł jest darmowy już po raz drugi – podczas tegorocznego E3 można go było przecież przez parę dni bezpłatnie przypisać do konta na stałe. Przypomnijmy też, że produkcja wciąż dojrzewa we wczesnym dostępie, więc nie miejcie jej za złe niedoskonałości.

Bethesda uczciła QuakeCon krótkim, acz zachęcającym do zatańczenia z czempionami zwiastunem:

40 odpowiedzi do “Quake Champions przechodzi na model free-to-play”

  1. Rail guny w dłoń!

  2. W ogóle przyjęli dość ciekawą politykę, bo ja swoją darmową kopię dostałem za to, że brałem udział w alfie :P.

  3. widząc oceny na steam raczej nie zachęca nawet na darmową grę.

  4. KarczekWieprzowy 11 sierpnia 2018 o 10:06

    @Jacek112 https:przechooj.pl/wp-content/uploads/2018/02/janusz.jpg

  5. @KarczekWieprzowy No właśnie nie… Ten mem nie ma nic wspólnego z tą sytuacją. Dostałem na maila kod i go wklepałem na Steam. Dostałem grę i tyle. Nie prosiłem o nią. Janusz to by był gdyby ktoś zrobił 3 konta i za każde próbował dostać kod.

  6. @DDragon szczerze mówiąc nie ma co patrzeć na opinie na steam. Ich wiekszość pochodzi sprzed kilku miesięcy lub nawet roku. W tamtym czasie jedna z aktualizacji uniemożliwiła sporej części graczy granie (sporo opinii właśnie tego dotyczy). Są też opinie o treści „nie”, „quake live lepszy” itp. Rzetelnych opinii jest naprawdę niewiele. Ja mogę szczerze polecić tą gierkę, jest świetna. Parę błędów oczywiście się znajdzie, ale to nadal wczesny dostęp. Mam nadzieję, że spróbujesz. Udanego fragowania 🙂

  7. @Jacek112 – gram w Quake Champions od Alfy i niestety kody były na okres paru tygodni tak samo w Beta. Mam na stałe kiedy była promocja na steamie również w launcherze Bethesdy. Wcześniej gra była na kilka tygodni po wykorzystaniu kodu.|@DDragon – oceny są prawidłowe pierwsza grupa to gracze Quake 3 lub Live gdzie narzekają na finishery, gdzie gracz bez skilla potrafi fragować ciebie przez moment. Druga grupa to nowicjusze brak dobrego matchmachingu. Trzecia grupa to przez brak satysfakcji z grania.

  8. Nie wspominając o lootboxach.

  9. Jestem zdzwiony, że wydali wersje F2P a tutorialu jeszcze nie ukończyli. Co grosza w planach tego nie widać, a nowym by się przydał. A skoro jesteśmy przy aspekcie ćwiczenia skilla i poznawania mapy to „własna gra” jest dostępna tylko po zakupie chempion packa, co jest tragiczną decyzją w grze nastawioną na tak dużego skilla bo wyklucza mocno tych, którzy na niego się nie zdecydują. A czy sama gra jest dobra? Nie jest to przeprowadzka jak w przypadku CS:GO z CS 1.6. Zmian jest zbyt wiele w mechanice.

  10. Same dodanie umiejętności aktywnych jest już kontrowersyjne. Wielu czeka na dodanie trybu klasycznego oraz CA. Mimo wszystko na odprężenie jest dość przyjemną grą.

  11. Mówiłem to wiele razy i jeszcze raz powtórzę – gra jest solidna ale ma problemy natury stricte technicznej (tracenie klatek, kod sieciowy). Cały czas usprawniają wiele rzeczy, chociażby 2 miesiące temu wprowadzony matchmaking czy wywrócenie balansu z HP i AP który wpłynął bardzo pozytywnie na grę. Gra to stary dobry Quake tylko nastawiony na młodszą generacje (sorry pierniki). Jedyne co naprawdę mogę zarzucić developerom jest ślamazarne tempo aktualizacji i słaba reakcja na natychmiastowo potrzebne zmiany.

  12. F2P? Hmm, to to było płatne?|…ah, no tak, wczesny dostęp 😉

  13. @Airoder – gra nie jest relaksem ja doom tylko stresująca jeżeli chcesz wygrać.|@PanMac – matchmaching jest od początku zmiana w łatce przynosi tylko automatyczne szukanie rozgrywki po skończeniu poprzedniej. W Alpha grało 1500 graczy średnio co nie jest dużo ale poziom był wysoki. Gra ma ograniczenia co do szybkości czempiona są szybsze lub wolniejsze. Balans postaci jest zmieniany przy każdej łatce. Netcode lub błędy fizyki to najczęściej wymieniane np. nakładanie się postaci czy strzelanie przez ściany.

  14. To było do przewidzenia 😀

  15. Ale jakie do przewidzenia? Quake miał być f2p od początku.

  16. Bodajże od samego początku zapowiadali, że prędzej czy później będzie darmowy. A samemu QC warto dać szansę, jeden z bardziej satysfakcjonujących FPSów ostatnich lat. Mam nadzieję, że duet Bethesda/id Software zajmie od teraz tą grą na poważnie i naprawi co jest do naprawienia, bo niestety pewne ich decyzje nie są trafne. Jeżeli QC nie wypali na dłuższą metę to na następnego Quake poczekamy pewnie kilkanaście lat. Potrzeba na rynku gier tego typu, może już wystarczy tych kolorowych moba-strzelanek.

  17. Co do gry. Grałem w nią ok. 13 godzin i zdążyłem wyrobić swoją opinię. Mówię to jako osoba, która grała 7 lat w Quake’a 3 Arene (robiłem nawet mapki itd.). BARDZO podoba mi się QC. Widać, że został zrobiony dla fanów starych quake’ów w multi. Każda postać ma swoje cechy dzięki, którym odnajdzie się tu gracz Quake World (mój kumpel), zwykłego Quake’a 3 a nawet moda CPMA. O wygraniu pojedynku świadczy TYLKO i wyłącznie SKILL. Umiejętności to dodatek, który słabemu graczowi nie pomoże wygrać i być „OP”.

  18. cali to już Twój problem.

  19. Lagów i dropów fps’ów czy crashy nie uświadczyłem nigdy więc się nie wypowiadam. Dla mnie rozgrywka była bezproblemowa, fajna oprawa graficzna, dobre efekty dźwiękowe i bardzo fajna muzyka (ta po updatcie też). Nie ma żadnego paywalla (WTF?!), tak są skrzynki, opcjonalne, tylko z kosmetyką, można mieć je za prawdziwą kasę lub po prostu granie i logowanie się. Nic inwazyjnego, nikt nikogo nie zmusza do ich kupowania. Minusy? Wysoki próg wejścia! Jak nie jesteś przyzwyczajony do szybkich, arenowych rozgrywek

  20. to regularnie będziesz dostawać bęcki więc jak grasz „od czasu do czasu” nie oczekuj dobrych wyników. Drugi minus? Mało mapek, powinni po prostu przenieść i dopasować mapki z Quake World, Quake i Q3A (+CPMA). Ogólnie, jeżeli nie odrzuca Cię wysoki próg wejściowy to serdecznie polecam!

  21. @cali No właśnie nie, ponieważ gra na stałe dodała się do mojej biblioteki i chyba po pół roku dopiero pierwszy raz zagrałem w tę stemową wersję, bez żadnych problemów. Ostatnio grałem w maju, a z tego co mi wiadomo nie było wtedy żadnego eventu dzięki któremu mógłbym grać za darmo. Krótko mówiąc z tego co ja widzę dzięki kodowi, który przysłali mi na maila mogłem grać za darmo bez ograniczeń.

  22. *Quake 2

  23. @Cali matchmaking nie był od początku – przynajmniej nie w nierankedowych trybach. Sam jestem bardzo przeciętny a w grudniu miałem okazję grać z jakimś ruskim wymiataczem na DM. Widać że trochę czasu minęło od kiedy zajrzałeś na quejka bo zdjęto ograniczenia prędkości ze wszystkich postaci oprócz trzech (Anarki, Sorlag i Slash). Balans jest zmieniany cały czas ale z takim opóźnieniem że problem może występować nawet 2 miesiące (Sorlag spit, Anarki i jego hitbox, Doomguy I rakietowa pięść przez pół mapy).

  24. @Jacek112 też dostałe kod na mail po Alpha wykorzystałem na Bethesda Laucher nie steam i był czasowy. Ostatnio grałem może 2-3 tygodnie temu. Wszystkich czempionów nie odblokowałem zostały 3 jeszcze. Anarki i Slash mam i te postacie są szybkie niektórych czempionów obniżyli prędkość. Jak poczytać co łatki zmieniają to widać że można być szybszym jak się rozpędza czempiona to było wiadomo ale niektóre postacie mają możliwości większe od innych.|@Airoder możliwe że tylko mój ale mam za to wysoki poziom XP

  25. @TokaMXoa niestety ale Quake Champions nie robi ID Software a silnik gry to też nie ID Tech.

  26. QCH to piękny i soczysty FPS. Polecam spróbować, tylko się nie denerwujcie jak na początku będziecie dostawać konkretne bęcki z czasem powinno być lepiej.

  27. @cali nie wprowadzaj ludzi w błąd, grę tworzy id Software i Saber Interactive.

  28. @luQ89 ID Software nie ma doświadczenia do gier sieciowych np w ostatnim DOOMie porażka. Quake 4 też robił Raven Software. Nazwałbym pomagają ale nie tworzą gry. Na czym ta praca polega koncepcji czy marketingu aby Saber nie odbiegł od klimatu gry czy mechaniki. ID Tech nie napędza tej gry zupełnie autorski silnik Sabera.

  29. @cali sorry ale Pan pier**isz. DOOM4 MP był stworzony przez studio spoza id a potem samo id musiało naprawić to co tamci spieprzyli. id ma wystarczająco doświadczenia w grach multiplayer zważywszy że tworzą gry FPS z multiplayerem odkąd było to możliwe. Saber zrobił silnik w QC, I tu jest problem bo od strony designu nie można grze nic zarzucić a większość to robota id Software. Tylko od strony technicznej gra kuleje czyli po stronie Saber. Quake Live to robota id Software a gra powstała później niż Q4.

  30. @cali To co, pomylili się i wysłali nie to co trzeba? 😀 Myślałem, że każdy uczestnik alfy to dostał.

  31. Dziwię się odnośnie dyskusji na temat F2P w nowym Quake’u. Przecież od początku było mówione, że gra będzie działała na modelu hybrydowym: zgodnie z nowymi trendami gra miała być F2P ale z potrzebą grindu dla odblokowania postaci / mikrotransakcjami, ale miała być również opcja zapłaty za grę jak pełnoprawny tytuł i (zgodnie z dawnym modelem biznesowym) wszystkimi postaciami odblokowanymi. Przed premierą dało się zostać za darmo wybranym do testów lub zakupić „pełną wersję” z dostepem do testów.

  32. Logiczne w takim razie, że jeżeli ktoś został wybrany do testów alfa lub beta to dostęp do wersji F2P zachował aż do teraz, w końcu dostał dostęp do wersji F2P a ta jak sama nazwa wskazuje jest darmowa, dziwne by było gdyby kazali sobie dodatkowo płacić za ponowny dostęp.

  33. @PanMac to powiedz kto był odpowiedzialny za multi Unreal Tournement ? Patrząc jakim tropem idziesz, Doom 4 i tak miał i ma obecnie słabe multi. ID Software już przed premierą Doom 4 mówili że nie popełnią błędów z DOOM 3 a jednak to zrobili.

  34. @Jacek112 kod wykorzystałem na Bethesda Launcher być może jakbym skorzystał na steamie kto wie.

  35. @PanMac Quake Live to Quake 3 w przekształconej wersji. Nie zrobili tego od początku tylko dostosowali do dzisiejszych czasów. Owszem czuć zmiany ale to przeróbka niż coś nowego. ID Software pomaga ale Saber dalej pracuje nad grą. Design to jak sam potwierdzasz to robota ID tyko przy produkcji tej gry jest więcej znaczącej roboty. Mam do ciebie pytanie kto odpowiadał za multi Unreal Tournament 99, 2003, 2004 ? – ta gra przecież głównie gra sieciowa. Wiesz to napisz. Zrozumiesz wtedy dyskusję.

  36. @cali rozmawiamy o doświadczeniu id Software na punkcie tworzenia gier sieciowych więc nie do końca rozumiem co ma do tego Epic. Od czasu przejęcia przez Bethesdę angażowali oni zewnętrzne studia bo sami mieli niedobór pracowników (niedokładny cytat od SyncErrora z discorda ale sens zachowany). Quake Live może hulało na id tech 3 ale zostało w całości przebalansowane (sam tłukłem za dzieciaka w Q3A i potem przez bite 2 lata w QL). Nowy Doom będzie w całości stworzony w id od a do z.

  37. c.d. włącznie z multiplayerem.

  38. Quake Champions posiadał zbyt małą zawartość mapy i czempionów na dłuższą metę płatny model rozgrywki nie miał racji bytu, inna sprawa rynek gier fps mmo jest przesycony wystarczy zobaczyć co spotkało LawBreakers na następnej kolejności po stracie większości graczy czeka Overwatch.

  39. @Dantes z tego co słyszałem to taki OV na star miał bardzo mało zawartości a trzeba było za niego wybulić prawie 200zł. Oh, wait this is Bli$$ard.

  40. @cali jak nie wiesz o czym mówisz to sie nie odzywaj. MP Dooma było robione przez studio odpowiedzialne za MP Halo, Id nie mialo z nim nic wspólnego. Idąc twoją logiką, ostatnia gra w której Id robilo MP to Quake 3 Arena

Dodaj komentarz