05.08.2011
Często komentowane 38 Komentarze

QuakeCon 2011: Wystąpienie Carmacka – darmowy Brink, nowy projekt, tekstury wysokiej rozdzielczości RAGE, brak Dooma 4

QuakeCon 2011: Wystąpienie Carmacka – darmowy Brink, nowy projekt, tekstury wysokiej rozdzielczości RAGE, brak Dooma 4
Dziś w nocy czasu polskiego rozpoczął się QuakeCon – konwent skierowany do wielbicieli gier id Software (a od jakiegoś czasu także Bethesdy). Imprezę zainaugurowało wystąpienie legendy studia, Johna Carmacka, które w większości poświęcone było nadchodzącemu RAGE.

Przemówienie Carmacka dotyczyło głównie technicznych aspektów RAGE’a, które zainteresować powinni raczej jedynie developerów. Mimo to dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy.

Na początek ogłoszono wielką wyprzedaż gier od id SoftwareBethesdy na Steamie, w ramach której w każdym kolejnym dniu QuakeConu przeceniane będą nowe produkcje. Pierwszą jest Brink, którą możemy nabyć za 24,99 euro (100,65 zł), zaś do niedzieli można w ten tytuł pograć za darmo (trzeba go ściągnąć ze Steama)! Cały czas można także kupić składający się z 30 gier pakiet QuakeCon Pack 2011, kosztujący 69,99 euro (281,91 zł).

W trakcie swojego wystąpienia Carmack wyjawił, że rozpoczął prace nad „nowym projektem” i w związku z tym „sprawdza niektóre rzeczy”. Co więcej, rezultaty „testów związanych z silnikiem” mogą być wprowadzone do RAGE za pomocą przyszłych aktualizacji. Dodał, że kocha PC i stwierdził, że komputery są „zwariowane” pod względem mocy obliczeniowej. Nic dziwnego – jak zdradził, id Software umieściło w swoim serwerze testowym 192 GB RAM-u.

Carmack wyjaśnił, że opracowany przez silnik jest dziesięciokrotnie wydajniejszy niż ten zaimplementowany w RAGE’uid Software zamierza wydać PC-tową łatkę pozwalającą „przetestować dodatkowe korzyści”. Przyznał również, że oprawa graficzna gry nie wygląda tak dobrze, jak powinna. Dlatego też jej twórcy rozważają po jej premierze wydanie na PC paczki z teksturami wysokiej rozdzielczości. Dodał również, że cała zawartość produkcji jest już gotowa, problemem jest jednak jej kod, który jest bardzo złożony. Jak mówi:

Jeśli zrezygnowalibyśmy nieco z tej złożoności, w czasie, w którym robiliśmy RAGE, moglibyśmy wydać dwie gry.

Wyjaśnił także, że sama produkcja poddawana jest obecnie testom i znajduje się w takim stanie, w jakim był Doom 3, kiedy po prostu po stworzeniu gry id Software wysyłało ją wydawcy.

W trakcie swojego przemówienia Carmack obiecał zresztą że po wydaniu RAGE’a, studio skoncentruje się na jak najszybszym opublikowaniu kodu źródłowego Dooma 3. Ma ukazać się jeszcze w tym roku. Programista namawiał także innych twórców gier do upubliczniania kodów swoich starych produkcji, co pomogłoby całej społeczności i samemu id Software.

Niestety po raz kolejny nie doczekaliśmy się zapowiedzi Dooma 4. Carmack wyjaśnił, że obecny rok jest „rokiem RAGE’a” i „naprawdę nie ma nic do powiedzenia o grze”. Zdradził jednak, że będzie ona działała w 60 klatkach na sekundę na PC, potwierdził też informację, według której ludzie pracujący nad RAGE’m zajęli się Doomem. Dodał także, że id Software „wciąż ma nadzieję na zrobienie RAGE’a 2”.

Z innych istotnych informacji:

  • wykluczono stworzenie przeglądarkowej wersji Wolfensteina. Nic dziwnego – Carmack oznajmił, że poprzedni tego typu projekt, czyli Quake Live nie odniósł sukcesu z punktu biznesowego. Dlatego też m.in. następna część serii będzie pełnoprawną grą, choć na razie id Software nad nią nie pracuje;
  • wszystkie przyszłe gry studia – za wyjątkiem RAGE’a – będą posiadały serwery dedykowane;
  • Carmack nie jest zainteresowany tworzeniem gier na Linuxa lub Maca, choć id Software chciałoby wspierać oba systemy operacyjne;
  • studio mogłoby wydawać produkcje na Androida, ale obecnie brakuje im środków i sił przerobowych;
  • kod źródłowy silnika id Tech 5 może zostać opublikowany… w ciągu dziesięciu kolejnych lat.
  • 38 odpowiedzi do “QuakeCon 2011: Wystąpienie Carmacka – darmowy Brink, nowy projekt, tekstury wysokiej rozdzielczości RAGE, brak Dooma 4”

    1. Dziś w nocy czasu polskiego rozpoczął się QuakeCon – konwent skierowany do wielbicieli gier id Software (a od jakiegoś czasu także Bethesdy). Imprezę zainaugurowało wystąpienie legendy studia, Johna Carmacka, które w większości poświęcone było nadchodzącemu RAGE.

    2. Ta przecena na Brinka, to nic wielkiego. W dniu premiery udalo mi sie go dostac za 100 ^^ Ale warto go chociaz wyprobowac, skoro juz jest ten darmowy weekend. Co do rage’a i reszty: jesli tego nie spieprza, to moze stowrza najlepszy silnik, jaki kiedykolwiek powstal. A gra? hmmm… Pozyjemy, zobaczymy.

    3. halo halo to nie brink tylko za free jest dlc agents of change zeby to sciagnac musisz miec podstawke pan redaktor wprowadza bledne info pozdro t100 ten silnik juz jest i bedzie wypas proste

    4. Siemiatyczanin2405 5 sierpnia 2011 o 09:18

      Doom 4 NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    5. Siemiatyczanin2405 5 sierpnia 2011 o 09:19

      Troche przesadziłem z tym nieeee…

    6. Pan Redaktor nie wprowadza błędne info. I Brink i DLC jest za darmo. Brink do poniedziałku, a DLC przez 2 tygodnie (chyba 2)

    7. Brink jest za darmo na ten weekend. A to dlc tez, przez 2 tygodnie ;] A silnik, jak rozumiem musi byc jeszcze zoptymalizowany. Silnik chocby nie wiem jak genialny, nie moze miec wymagan minimalnych w stylu 6 rdzeni, 2 GF 590 itd ^^

    8. Siemiatyczanin2405 – NIEEEEEEE!!!!!!!! wystarczyłoby do zrozumienia twojej niezgody, a tak mam(y) stronę, która nie zmieści się na 4 monitorach….

    9. Siemiatyczanin2405 5 sierpnia 2011 o 09:34

      @Wybieraniec Sorki

    10. Ten brink jest za darmo czy trzeba za niego zapłacić po weekendzie?

    11. t100 mam stima i pisze jak byk do sciagniecia jest dlc musisz miec podstawke czlowieku

    12. @pterus – za darmo jest przez weekend, po nim możesz go kupić, ale nie musisz 🙂

    13. mam gf 590 tylko czekam na rage

    14. całkowicie się zgadzam z piotrkiem66

    15. juz wam brinka za darmo daja he he to jest DLC AGENTS OF CHANGE a zeby to zainstalowac wymaga sie pdstawki mam stima i konto bo gram natural selection proste

    16. Brink jest za darmo na weekend! Co w tym jest trudnego do zrozumienia? „Play the full game for free until Sunday at 1pm Pacific time! Click Here to download and start playing. Must have Steam installed.” Agents of change owszem, za darmo przez 2 tygodnie jesli masz KUPIONA pelna wersje gry. -.-’

    17. panie terminator za duzo filmow he he brinka za free cudownie szkoda ze to bajka he he

    18. Rece opadaja… Ludzie, ktorzy maja choc odrobine oleju w glowie i choc odrobine znaja angielski, niech przeczytaja moj post ponizej.

    19. Szkoda ze pomysl z Quakiem Live im nie wypalil, bo mnie osobiscie to wciagnelo (ot tak zeby sobie wejsc i popykac 30-60min), zwlaszcza ze bylem wielkim fanem Q3 Arena, wiec to swoisty powrot do przeszlosci.

    20. tak sie skalda ze znam angielski panie t100 powinienes miec ksywke KIT100 HE HE

    21. prosze:|store.steampowered.com/app/22350/|przejedźcie niżej do sekcji:|Darmowy weekend

    22. JA CHCE QUAKE V!!!:( Doom’y(Każdy, od 1 do ostatniego) były świetne, Rage zapowiada się niesamowicie, Wolf, to wciąż żywa legenda, ale nic nie było tak genialnego jak Quake II, a Q IV tylko kontynuował tą świetność. Ale w sumie, z dzisiejszą technologią nie mogli by pokazać niczego, czego nie było by już w QIV. Więc w sumie może dobrze, że przyjdzie nam jeszcze poczekać na nowego Quake’a. A co do Rage to prawie, że must-have. Jedyne co mnie wciąż niepokoi, to wymagania…

    23. Siemiatyczanin2405 – zapomniałem dodać uśmiechniętej buźki do wypowiedzi 😉

    24. Skoro Pan cortes tak dobrze zna angielski to polecam tą lekturę: |http:www.splashdamage.com/content/brink-free-play-steam-until-sunday

    25. @cortes pan T100 ma rację w 100%. Do niedzieli, do którejś tam godziny można grać w Brinka za darmo, a DLC możesz pobrać i grać przez 14dni za darmo (a potem jeśli się spodobało trzeba już zapłacić 10$) jeżeli kupiłeś oryginalnego Brinka. Czyli napisałem dokładnie to samo co napisał pan T100. Nie wiem czego w tym jeszcze nie rozumiesz…

    26. @Shaverin O ile sie nie myle, to jesli zagrasz w to dlc przed uplywem tych 14 dni, to juz jest twoje i nie musisz w przyszlosci za nie placic. Aczkolwiek nie pamietam, gdzie o tym czytalem ^^

    27. dawno nie przeżyłem już takiego zawodu, byłem pewien, że w tym roku pokażą dooma 4… rozumiem, że rok temu nie dotrzymali obietnicy, ale drugie 12 miesięcy z rzędu?

    28. @Janek91728: Quake V też podobno jest planowany, ale to ma być powrót do klimatów z pierwszej części, a nie kontynuacja dwójki/czwórki.

    29. @kkdm: W komentarzach pod jakimś newsem parę miesięcy temu (jeszcze jak Rage był przewidziany na wrzesień) prorokowałem, że może nie być ze względu na tegoroczną produkcję. Liczyłem, że może coś pokażą, ale spodziewałem się, że to będzie coś mało znaczącego. Jest może lekki zawód, ale raczej był do przewidzenia. Marketing.

    30. RAGE’a nie mogę się doczekać. W sumie, specjalnie dla tego tytułu porządnie zmodernizowałem komputer. Myślę, że 8GB RAMu podoła. 🙂

    31. t100 wiesz ze cie wkrecilem zagralem w tego brinka i co najbardziej spodobalo mi sie w brinku to twoezenie postaci i nic wiecej wyrzucilem to z dysku takie sobie

    32. @T100 Właśnie tego nie byłem pewien po przeczytaniu newsa na steamie. Trochę niesprecyzowana ta informacja.

    33. A ja już myślałem ze Brink jest za darmo tak jak ET 😀 |a tu nici….W:ET FTW

    34. @skoczny to akurat są bzdury. Jedyne co usłyszeliśmy na temat QuakaV od ID, to to, że jeżeli będzie zainteresowanie, to chętnie zrobią kolejną część. A plotki zmyślone przez fanów mnie nie interesują. Poza tym, jeżeli by mieli wracać do Q1 to nie za bardzo jest do czego. A Quake IV skończył się tak, że wręcz musi być kontynuowany.

    35. @Janek91728: Ale nikt nie mówi, że miałaby być kontynuowana fabuła jedynki, a być klimatycznie zbliżona. Co do zakończenia 4 – takie zakończenia to nie jest wymysł Q4. Weźmy pod uwagę zakończenie gry Prey. I niestety nie dostaniemy kontynuowanego wątku Tommy’ego. Po prostu zostawia się furtkę na kontynuacje, ale ta może nie powstać, albo być inna i nie kontynuować wątków, jeśli te się nie sprawdzą.

    36. @elSzogun – jak ty myslisz ze granie plynne to glownie kwestia ramu to zakladam ze chwalenie sie iloscia ramu w tym przypadku nie przyspieszy jej wydajnosci ;]

    37. mechanicznapoarancza 18 lutego 2013 o 18:42

      QuakeCon swoje triumfy bendzie mial gdy engim bendzie swoje plusy na 64 bitowych komputerach mial|lecz niechcial bym prorokowac

    38. mechanicznapoarancza 18 lutego 2013 o 19:00

      JeffreJ89 Nie zgadzam sie z tobą im wieksze mhz w ramie tym szybsze bity danych a co sie z tym wiąze szybsze, wydajniejsze ,wydajnosci szczyty

    Dodaj komentarz