Red Dead Redemption 2 ma gorszą grafikę niż w dniu premiery

Zeszłoroczny hit Rockstara wciąż radzi sobie świetnie – sprzedaje się doskonale, zebrał świetne oceny, a do tego twórcy nie przestają go rozwijać. Duża w tym zasługa tego, jak Red Dead Redemption 2 wygląda – mało który tytuł jest w stanie stanąć z nim w szranki, jeżeli chodzi o grafikę. Niektórzy sugerują jednak, że developer nieco z nią chyba przeszarżował i teraz po cichu wycofuje się ze swoich wcześniejszych decyzji.
Jak odkryli gracze, z produkcji Rockstara najpewniej zniknęła okluzja otoczenia, czyli specjalna metodę cieniowania, dzięki której światło i cienie zachowują się bardziej naturalnie. W internecie od razu pojawiło się wiele porównań grafiki gry świeżo po premierze i w późniejszych stadiach.
— NV (@NaVeN0M) March 17, 2019
Temat wypłynął przy okazji ostatniego patcha 1.06, jednak pewne różnice były już dostrzegalne we wcześniejszych wersjach.
Ambient occlusion pic.twitter.com/BbKXwaP1KI
— Michael (@LegacyKillaHD) March 17, 2019
Nie są to oczywiście wielkie zmiany i najpewniej zdecydowana większość z nas nie zwróciłaby na nie uwagi, gdyby nie czujność co poniektórych. Najpewniej nie jest to decyzja podyktowana niechęcią do graczy czy nawet problemami z wydajnością gry, a po prostu zwykły błąd. Sami widzicie zresztą, że łatwo przegapić różnicę. No i nie oszukujmy się, tak czy siak Red Dead wciąż wygląda wyśmienicie, a okluzja otoczenia… Kto wie, może powróci w następnym patchu, a może dopiero w wersji pecetowej?
Czytaj dalej
-
CD-Projekt RED: 10 lat Wiedźmina 3. Przeżyjmy to jeszcze raz
-
Nintendo domaga się 4,5 miliona dolarów odszkodowania od moderatora Reddita....
-
Netflix zaprezentował nowy zwiastun 4. sezonu „Wiedźmina”. Premiera już...
-
Cliff Bleszinski pobłogosławił fanowski remaster pierwszego Unreala. „Młodsi gracze...
19 odpowiedzi do “Red Dead Redemption 2 ma gorszą grafikę niż w dniu premiery”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
całe 53 osoby zainteresowane na twitterze, news tygodnia potwierdzony 1 screenem.
Moje ps4 dno nadal wyje jak głupie więc różnica znikoma
Problem pojawił się w najnowszej aktualizacji do gry. RS nie zamieścili informacji o owej zmianie w notkach dotyczących tej aktualizacji. Najpewniej to nieprzewidziany błąd, który wkrótce załatają. Burza w szklance wody.
@asasyn12334: Ponieważ twitter = cały internet.
z tą wersją pecetową w ostatnim z daniu, to tak żeby mi dokopać, czy może są jakieś info, że powstaje?
„tego jeszcze nie grali”. Serio? Z GTA V zrobili to samo, co mnie mocno wku…rzyło, bo nie miałem żadnych problemów z graniem na zwykłym PS4.
Następny patch, czyli 1.07 wyszedł już wczoraj… Wiem, bo instalowałem.
Kuba3003,|A może ten graficzny downgrade, to właśnie robienie gruntu pod zapowiedź wersji PC? „Paczcie” jaka grafa, jaka KOLOSALNA różnica! Porównania będą robić lepsze wrażenie 😉
@Xellar Racja, teraz trzeba sprzedać wersję na PC, a tam jak wiadomo musi być ładniej niż na konsolach. Chłopaki z DF przygotują porównanie i wszyscy będą zadowoleni. Producenci że sprzedali kolejny miliard kopii na PC, PCMR że mają o wiele ładniejszą wersję a i konsolowcy już są zadowoleni że pograli o rok wcześniej i zanim PCMR zacznie grać konsolarze już o grze dawno zapomnieli. Wilk syty i owca cała 🙂
@Kuba3003 – może właśnie jest to spowodowane wersją pc. R* ma dostęp do statystyk swoich graczy pc jak i tych ze steam i wie jakie podzespoły są najpopularniejsze wśród graczy, dlatego niemnogą przesadzić z grafiką, bo będzie płacz, że słabo działa. |Mamy 2019, a wciaż najpopularniejszy sprzęt do grania (steam) to i5, 1060 6GB i 8GB RAM.|Za wiele na takich podzespołach R* nie poszaleje.
Według mnie RDR 2, podobnie zresztą jak 1 – nigdy nie ujrzy światła dziennego na PC. Ta sama sytuacja jest z TLoU i serią Uncharted które mają skłodnic konsumenta do zakupu konsoli. Mam również wrażenie że przy tworzeniu portów i dystrybucji tych gier maczało palce i M$, i Sony. W przypadku GTA V i sprzedaży na PC – tylko ten port pokrył w 100% koszty marketingu i koszty stworzenia samego portu co juz samo w sobie jest dobry wynikiem. Mam nadzieję że ta teoria się nie sprawdzi i gra w końcu wyjdzie na PC.
@dxh11 Pierwsze RDR nie wyszło na PC bo było pisane „na kolanie”. Kod był napisany byle jak i sami twórcy dziwili się że jakoś to działa na konsolach. Przepisywanie tego na PC byłoby nieopłacalne, bo musieliby zrobić grę niemalże od nowa. RDR2 na PC raczej się pojawi bo Take-Two widzi wyniki sprzedaży z mikrotransakcji w GTA Online na PC. Jeśli skupią się na trybie multiplayer w RDR2, blaszaków raczej nie pominą.
RDR 2 dostanie upgrade grafiki na nowej generacji konsol i wtedy może konwersję na PC.
Wiecie z czym Rockstar ma problem z RDR 2 w wydaniu w wersji PC.|1) Przestarzały system celowania robiony pod auto celowanie.|2) opóźnienia w sterowaniu porażają – łączy się z całym silnikiem graficznym nie ulegnie poprawie.|3) dotyczy wydania RDR 1 czyli problem z kodem gry ale RDR 2 był robiony 8 lat więc bałagan pewnie mniejszy ale chyba nikomu nie zechce porywać na wsparcie wielu konfiguracji sprzętu komputerowego.
Wersja PC – po co to komu? Ta gra zaraz będzie miała pół roku. XBOX One używany to obecnie koszt rzędu 400 zł, do tego gra 150 zł – kupić, zagrać, sprzedać, zapomnieć. To taniej niż 16 GB przyzwoitego RAMu czy porządna obudowa. Dodatkowo można na tym samym sprzęcie przejść jedynkę.
@ngx Tylko wiesz, są ludzie którzy nie lubią w strzelankach (TPS czy też TPS) celować za pomocą pada. Dlatego ja osobiście ja osobiście jeśli nie wyjdzie na PC to po prostu nie kupię i nie będę z tego powodu płakał. Poza tym jest jeszcze kwestia kupowania używanego sprzętu. Też nie każdy to lubi bo nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Może być problem z wydaniem na pc jeszcze taki że online na konsolach nie jest tak popularne jak przy GTA5 ba myślę że mało ludzi gra w online w rdr2 a poniekąd to argument za wypuszczeniem na pc.. tyle że jeżeli nadal ten online będzie miał tak mało ludzi to mogą wyjść z założenia że się nie opłaca wydawać rdr2 na pc bo i tak w online mało kto będzie grał
@DeeJayHMC ta gra jest tak toporna pod względem sterowania (to chyba jej największy minus) że mam wrażenie, że granie na czymś innym niż pad będzie to wrażenie potęgowało. Czuć, że całość ewidentnie zrobiona pod pada. Też w grach wymagajączych precyzyjnego sterowania wolę myszkę, ale w RDR2 nie ma czegoś takiego jak precyzja, tutaj wszystko związane z celowaniem jest wspomagane, a sama postać porusza się mega ociężale. Co do używanego sprzętu zawsze można kupić lokalnie i przetestować przed zakupem.
@ngx W Dead Space postać poruszała się ociężale ;P