Red Dead Redemption II: Do sklepów wysłano już 17 milionów egzemplarzy

Red Dead Redemption II: Do sklepów wysłano już 17 milionów egzemplarzy
W swoim sprawozdaniu finansowym Take-Two chwali się również znakomitymi wynikami innych swoich gier.

Najnowszy raport za drugą ćwiartkę roku finansowego 2019 wydawcy pokazuje, że Take-Two ma wiele powodów do radości. Przychody netto spółki wzrosły z 443,6 mln dolarów w analogicznym okresie zeszłego roku do 492,7 mln dolarów, z czego 49% stanowiły „powtarzające się wydatki konsumentów”, przez co firma rozumie sprzedaż DLC oraz mikrotransakcje. Sprzedaż cyfrowa przyniosła łącznie 358,4 mln dolarów (w porównaniu z 302,9 mln w 2017), czyli blisko 73% wartości przychodów. Dochody netto wyniosły 25,4 mln dolarów, co jest miłą odmianą po stracie netto 2,7 mln dolarów rok wcześniej.

Co istotne, powyższe liczby obejmują okres do 30 września, więc uwzględniają sprzedaży Red Dead Redemption II, które już w weekend otwarcia wygenerowało 725 mln dolarów przychodu. Mimo że premiera gry miała miejsce już po zakończeniu okresu finansowego, twórcy raportu postanowili wspomnieć o niej w komentarzu:

Red Dead Redemption II sprzedało się przez osiem dni od premiery w większym nakładzie niż Red Dead Redemption w ciągu pierwszych ośmiu lat – do tej pory wysłaliśmy do sklepów 17 mln egzemplarzy gry.


Co w takim razie zarobiło dla Take-Two tyle pieniędzy, jeżeli nie western Rockstara? Świetnie poradziło sobie NBA 2K19, które osiągnęło w USA najlepszą sprzedaż w pierwszym miesiącu wśród wszystkich gier sportowych po 1995 roku (dane z wcześniejszych lat nie były śledzone), a także było najlepiej sprzedającym się tytułem z gatunku w 2018. Również GTA V nie przestaje zarabiać, przekraczając 100 mln egzemplarzy wysłanych do sklepów, a GTA Online nieustannie generuje zyski dla firmy, mając znaczący udział w sukcesie.

Wygląda na to, że Take-Two będzie mogło uznać bieżący rok finansowy za wyjątkowo udany – już teraz firma spodziewa się, że jej łączny przychód netto wyniesie do marca 2019 pomiędzy 2,55 a 2,65 mld dolarów, dochód netto zaś – od 202 do 232 mln dolarów.

37 odpowiedzi do “Red Dead Redemption II: Do sklepów wysłano już 17 milionów egzemplarzy”

  1. Oprócz tego firma chwali się m.in. sprzedażą GTA V.

  2. Grałem przez 1 godzinę i ziewałem, jak narazie to nie wiem o co chodzi z tą grą. Bardzo dużo chodzenia, bardzo dużo gadania, bardzo dużo filmików, Strzelanie słabe, grabienie trupów nie wiem po co tak długo, chodzi ślamazarnie. PS4 grafika ok ale szału narazie nie ma.

  3. Super giera i te widoczki ahhh

  4. @asasyn12334 to jakiś syfiasty symulator cowboya który w sumie nie jest grą tylko raczej badziewnym programem do nauki bycia cowboyem, a że to wysoko budżetowy sHit aaa no to jest przereklamowany i szkoda że cda znowu jest tubą propagandową jakiejś korporacji, chyba wasze pismo nie jest takie super by na siebie zarobić skoro uciekacie się do takiego czegoś ?

  5. To nie jest gra w stylu gta, bardzo dużo czasu zajmuje samo przemieszczenie się do celu.Niestety ten styl nie przypadnie wszystkim do gustu, mi on bardzo odpowiada, lubię delektować się widoczkami podczas jazdy konno.A przywiązanie do detali, animacji jest mistrzowskie.

  6. Dawid „spikain” Bojarski 8 listopada 2018 o 09:44

    @rajker: Umówmy się tak – nieskładne i głupawe komentarze możesz nadal pisać, ale jak wciąż będziesz przy okazji uciekać się do absurdalnych zarzutów, to będzie ban. Co ty na to?

  7. @ spikain niestety się z nim zgadzam, nie wiem kto wam płaci za ocenę 10 za tą naprawdę słabą/nudną grę

  8. Gra jest genialna. @asasyn12334 poświeciłeś chociaż 10h tej grze ? Grałeś wogole, że mówisz ze to słaba gra? Rozumiem, że nie możesz zagrać i bardzo Ci ciężko z tego powodu, ale cebulactwo wychodzi strasznie. Gra jest genialna, pięknie zaprojektowany świat, bardzo fajna fabuła. Każda misja poboczna to zupełnie inna bajka. Aż chce się zwiedzać świat. Jeśli ktoś pisze, że ta gra to shit albo jest słaba to znaczy ze zwyczajnie nie grał. Rozumiem, że może się nie podobać, ale obrażanie jest tu nie na miejscu.

  9. @PeterL: Jakbyś przeczytał chociaż ale nie: Grałem na PS4 świat jest biedny, nieinteraktywny, możesz patrzeć ale nie dotykaj, fabuła słaba, pełno błędów logicznych, misja poboczna typu upoluj jelenia, szału nie robi, świat jest pusty. I nikogo nie obrażam tylko wyrażam swoje zdanie!

  10. @asasyn12334 OK. Po tym co napisałeś widać, że nie grałeś 😀 hehehe…. Pozdrawiam 🙂

  11. @asasyn12334 a przez pierwszą godzine grania to sie nawet z gór nie schodzi. Przez pierwszą godzine to nawet się gra nie zaczyna. Jeśli grałeś tylko godzine to nie zwiedziłeś nawet ułamku świata i Ty mowisz, że gra jest nudna, świat pusty i nie ma interakcji z otoczeniem ? 😀 heheh… zabiłeś!!! 🙂 Chyba, że grałeś na YT 😀

  12. Witold, na ile stron recenzja RDR (jeśli możesz zdradzić ofc)?

  13. Dawid „spikain” Bojarski 8 listopada 2018 o 11:22

    @asasyn12334: Jak gadałem godzinę temu z enkim, to nie wiedział jeszcze, jaką wystawi ocenę (w numerze, który wysyłamy do druku dopiero w najbliższy poniedziałek). Za wróżenie z fusów daję więc łapkę w dół, a za wyjątkowo męczące już zarzuty korupcyjne – obiecanego bana.

  14. @spikain spoko, już nie liczę która to moja „reinkarnacja” na forum, bo wy i wasi modowie macie bardzo cienką skórę i za mniejsze rzeczy miałem bana lub moderowanie (komentarze pojawiają się dopiero gdy temat zniknie z widoku) i przepraszam że żyję, no ale dobra wracając do mych przypuszczeń, możesz z RĘKĄ NA SERCU przysiądz że tylko mi się wydaje iż te spamowanie red deadr2, wcześniej watch dogs2 i innymi AAA to nie jest akcja reklamowa sponsorowana przez jakąś korporację ? tylko pytam nie oskarżam

  15. @PeterL 10godz ? życie jest tylko 1 i o wiele za krótkie żeby aż 10g poświęcać na samo sprawdzenie czy gra jest godna zagrania że o portfelu nie wspomnę, a nawet jeśli to jaki sens ma wielogodzinne użeranie się z grą po to żeby dopiero potem było fajnie ? przykro mi albo gra zachwyca od samego początku albo won, aładne widoczki owszem fajne są ale tylko przez chwilę i nie powinny być jedynym elementem gry

  16. Zespół robiący RDR2 miał do dyspozycji 2x więcej czasu i kilkukrotnie większy budżet od Redów przy W3. Nie rozumiem porównań z W3, chyba nikt nie wątpił w to że Rockstar mając takie zasoby wykreuje bardziej szczegółowy świat od świata wykreowanego przez Redów 3’5 roku temu. Tym bardziej że od kilkunastu lat wszystkie gry Rockstara mają średnia +97% na metacriticu, nikt nie ma takiej marki. Osobiście ciesze się z tej sprzedaży, to oznacza że będzie więcej takich projektów, czyli…

  17. gier AAAA (dodatkowe A celowe) z rozbudowanym single player do którego nie potrzeba żadnych mikropłatności żeby mieć frajdę. Swoją drogą chciałbym wiedzieć jakby wyglądał Wiesiek gdyby w 2015 Kiciński oznajmił chłopakom ze studia że do skończenia mają dodatkowe 4 lata i 50 milionów dolarów 🙂

  18. Dawid „spikain” Bojarski 8 listopada 2018 o 12:56

    @rajker: No to ban za multikonto, ale najpierw: nie, nikt nam nie zapłacił, żebyśmy „spamowali” informacjami o grze, która rozeszła się w – przypominam – 17 milionach egzemplarzy w ciągu ośmiu dni od premiery. Jest popularna, to o niej piszemy. Swoją drogą – skoro to już „któraś twoja inkarnacja” i dostajesz bany od różnych osób, to przy następnej zastanów się, proszę, czy to nie w tobie jednak leży problem.

  19. Ja tu myślałem, że pierwszy komentarz rajkera był napisany w stylu sarkazmu, żeby wyśmiać zarzuty asasyna, a tu się okazuje, że on to napisał na poważnie. o_O

  20. Skończyłem wczoraj główny wątek plus sporo zadań pobocznych. Nie spojluje ale moja ocena to za gameplay 8/10 strzelanie 9/10 fabuła 7/10, za epliog 4/10. Enki recenzuje? To chyba do ostatniej chwili będzie miał problem z oceną.

  21. @spikain|Doprecyzujmy: do sklepów wysłano 17 milionów pudełek, co oczywiście daje pewne wyobrażenie o skali zainteresowania grą, aczkolwiek nie jest równoznaczne ze sprzedażą 17 milionów kopii. Take Two uwielbia koloryzować oficjalne dane sprzedażowe dla pokrzepienia serc udziałowców, ale nie oznacza to, że i my musimy brać udział w tym przedstawieniu. Inna rzecz, że ile RDR 2 by nie zarobiło, to wszystko jest niczym w stosunku do oczekiwanych przychodów z mikrotransakcji trybu online.

  22. Dawid „spikain” Bojarski 8 listopada 2018 o 15:26

    @Shaddon: Jasne, niefortunny skrót myślowy, oczywiście powinienem był rozgraniczyć. Niemniej: trzeba bardzo nie chcieć pogodzić się z rzeczywistością, żeby wątpić w popularność tej gry.

  23. Dawno nie słyszałem w grze tak świetnych dialogów. Jestem gdzieś w połowie fabuły, ale wciąż wiele do odkrycia. Wielu narzeka na to, że dużo czasu spędza się podróżując, ale to podczas jazdy konnej mogą nas napotkać największe przygody w postaci pułapki wrogiego gangu, napadu na pociąg lub dyliżans czy też osobę, którą ukąsił wąż i potrzebuje pomocy. |Mam nadzieję, że gracze PC wkrótce będą mogli ograć ten świetny tytuł, choć jestem ciekaw, jak Rockstar przeniesie sterowanie z pada na K+M.

  24. @Scorpix jesteś w połowie- brawo. Ja docieram do płowy tez wolnymi krokami. Jednym mankamentem gry jest dla mnie sterowanie. Wolno reagujące oporne. Tego nie naprawili. Liczyłem że na taką premierę i zapowiedzi choć to będzie bardzo płynne. Nie liczyłem na super efekt anie choć odrobinę lepszy niż jest obecnie. Reszta na same plusy. Słabo toi widzę aby gra była na PC. Chyba wystarczy im już to co stworzyli.Gdyby był taki zamiar jednocześnie już by szla premiera w na PC

  25. Byłem w media markt ostatnio to puste pułki były, myślę że jak nie 17 milionów to conajmniej 12 się sprzedało

  26. @Krek15|Taa, dokładnie. Arthurem dość topornie się steruje i trzeba do tego przywyknąć, ale oprócz tego nie mam większych zastrzeżeń do gry.|Na PC pewnie wyjdzie, bo kasa z multi jest zbyt kusząca, ale przeportowanie tego będzie o wiele większym wyzwaniem niż GTA V. W jednym z wywiadów ktoś z Rockstara powiedział, że pierwsza część RDR nigdy nie zawitała na PC między innymi ze względu na problemy z dostosowaniem sterowania do K+M. Rytmiczne klikanie jednego klawisza na klawie nie brzmi ciekawie.

  27. A ja czytałem, że kod gry RDR1 to jeden wielki pieprznik i jego konwersja na PC równałaby się ze zbyt wielkimi wydatkami. Ale ile w tym prawdy to nie wiem.

  28. @asasyn12334 popieram większość z komentarzy. Gra i dla mnie była mega nudna. Pograłem 2 dni po kilka godzin i w cholerę się tego pozbyłem. Brak szybkiej podróży męczący, mogliby choć częściową wprowadzić lub 'płatną’ jak w horizon, ale te dyliżanse takie z d. 5 podwójnych pasków 'zdrowia’ jest dla mnie przegięciem nadrealistycznym. Zadymy i strzelaniny fajne, tylko tyle, poza tym nuda straszna. Jedynka tak samo mnie nudziła, a o dziwo dodatek z zombie cały przeszedłem…

  29. dodać mogę że żałosne jest to super realne zbieranie rzeczy w świecie-przeszukiwanie trupów i szafek zwłaszcza. O ile trupy fajnie to wygląda o tyle gdy w szafce jest więcej niż jedna rzecz to jest to strasznie męczące i zabiera w kij czasu. Dla mnie szczytem są bronie, a raczej ich zostawianie przy koniu w sakwie bez dna bo skoro chce się realności to po całości. Najgorsza była misja ze zdobyciem broni z nad kominka gdzie trzeba było zostawić starą-po powrocie 5s poźniej do budynku stara broń zniknęła <3

  30. @DEO|Cóż gra nie dla Ciebie, twoje zdanie. Moim zdaniem jest to jedna z najlepszych gier tej dekady. Ten kowbojski wybiórczy realizm czyni tą grę wyjątkową.|BTW: Twoja broń nie zniknęła, ale trafiła do ekwipunku na siodle, gdzie możesz ją sobie wybrać.

  31. wiem, ogólnie gta też bardzo średnio przyjmuje… EJ! Miała być realność to dlaczego zniknęła? 😀 tak samo rzeczy w sklepie na półce-po wzięciu chamsko się respią zamiast poczekać aż się wyjdzie albo odwróci… niby gra dobra, dużo smaczków a takie naprawdę żałosne babole jak na tak zachwalaną grę (nie mówię ze gra jest żałosna jak coś, tylko że pomimo swego dopracowania to jednak niedopracowana).

  32. a, sorki za spam, ale powiem jedną ważną pozytywną rzecz-dialogi (nie tylko tyle co te fabularnie wyreżyserowane) co też z randomowymi ludźmi są naprawdę super rzeczą ;]

  33. @DEO|Gra musi godzić swój realizm z uproszczeniami, aby być przystępniejsza, a nie stać się grą stricte survivalową jak Metal Gear Survive. Dużo rzeczy jest jednak zrobione w sposób szczegółowy i w sposób do tej pory niespotykany.|Z ciekawych dialogów, to w barze mnie wczoraj zaatakowało dwóch gości z wrogiego gangu, po tym jak rozwaliłem im obóz. Nie można nawet sobie zjeść w spokoju :(|Random encountery i komentarze Arthura do nich są świetne.

  34. @Yakito: Zmienisz zdanie po misji „Blood Feuds, Ancient and Modern”. Co za muzyka, co za klimat.

  35. No tak jak ktoś woli dodatek zombie to świadczy że gry bardziej pokroju Resident evil są dla niego

  36. @joeblack1989 nie lubię w ogóle gier residentów 😛 za to the last of us owszem dla porównania ;]

  37. to na prawdę bardzo dobry wynik. ja kupiłem w media expert i powiem wam że bardzo dużo ludzi było na premierzę i schodziły jak świeże bułeczki 😀

Dodaj komentarz