Resident Evil 3: Remake z 5 milionami sprzedanych kopii
Odświeżoną produkcję przegoniła już jednak jakiś czas temu jej młodsza koleżanka.
Obchodząca niedawno swoje 25 urodziny seria Resident Evil jest dziś w lepszym miejscu niż kiedykolwiek wcześniej. Miękki reboot serii w postaci stawiającej na pierwszoosobową perspektywę „siódemki” okazał się hitem, jakiego prawdopodobnie nie spodziewali się nawet twórcy, a równie gorąco przyjęto remake legendarnego RE2 – świetne oceny i sprzedaż zachęciły wydawcę do kontynuowania polityki odświeżania starszych pozycji z portfolio.
Już po roku na rynek trafiło więc nowe Resident Evil 3 – i podobnie jak dwie dekady wcześniej „trójka” stała się ofiarą sukcesu poprzedniczki. By zdążyć z premierą, Capcom wykorzystał bowiem ponownie sporą część znanych assetów, wycinając przy okazji niektóre elementy pierwowzoru, które nie pasowały do współczesnej wizji (…i zupełnym przypadkiem wydłużyłyby proces produkcji). Na szczęście remake i bez tego był udany, choć zauważalnie uboższy od drugiej odsłony.
Przełożyło się na to sprzedaż – opowieść Leona i Claire wskoczyła już na podium najpopularniejszych gier w historii Capcomu*, a Jill Valentine wciąż nie trafiła do ścisłej czołówki tego zestawienia. Wciąż radzi sobie jednak bardzo dobrze – jak pochwalił się wydawca, do sklepów rozesłano już 5 milionów egzemplarzy remake'u Resident Evil 3 (od 3 kwietnia 2020).
Oczywiście przy blisko 6 milionach (do końca 2021) kopii Village czy 9,3 miliona Resident Evil 2 wynik ten nie wygląda aż tak imponująco, ale wciąż odświeżona „trójka” pozostaje jednym z większych sukcesów firmy.
Warto odnotować, że w oficjalnym komunikacie Capcom akcentuje „skupienie się na sprzedaży wersji pecetowej” jako jeden z czynników odpowiedzialnych za taki wynik.
*Choć drobnym oszustwem, bo w przypadku starszych gier ich sprzedaż na różnych platformach jest zliczana osobno – gdyby brać pod uwagę łączne wyniki, „czwórka”, „piątka” i „szóstka” są wciąż na czele.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.