Resident Evil: Fan tworzy remake na silniku RE4

Resident Evil: Fan tworzy remake na silniku RE4
Czekamy na ruch prawników Capcomu.

Choć remake tworzony jest zupełnie hobbystycznie, to nie byłby to pierwszy przypadek, gdy Capcom zamyka taki projekt. W 2015 zablokowano fanowski remake Resident Evil 2 tworzony przez włoskie InvaderGames. Trzeba jednak podkreślić, że Japończycy zachowali się fair wobec twórców – zaprosili ich do swojej siedziby i wsparli przy tworzeniu gry na podstawie już gotowych assetów. W ten sposób w ubiegłym roku na pecetach (i 28 kwietnia na XBO i PS4) dostaliśmy Daymare: 1998.

Trudno oczekiwać, by taki sam los spotkał remake RE1, zważywszy, że tworzy go jedna osoba (co widać, szczególnie po ruchach postaci i modelach przeciwników – przywołuje to jednoznacznie wspomnienia z RE4). Całość robi jednak przyzowite wrażenie i warto przyglądać się projektowi w oczekiwaniu na informacje o dacie ukończenia prac (lub całkowitego ich zawieszenia).

3 odpowiedzi do “Resident Evil: Fan tworzy remake na silniku RE4”

  1. CYBERTRIBAL 6 maja 2020 o 13:02

    Raczej urwą projektowi łeb, bo nawet jeśli to miałoby być udostępnione za darmo, to i tak przecież jest to chyba naruszenie praw. Ile takich projektów już poszło w piach.

  2. Ja nie wiem czemu oni przed wcześnie wszyscy się tym chwalą. Zamiast najpierw ukończyć projekt pocichu po czym go udostępnić. Wtedy CAPCOM mogłoby zablokować, ale i tak by się rozeszło już w świat, a tak to tylko marnowanie czasu.

  3. Jestem ciekawy co remake Tomb raider 2. Nie było żadnych oficjalnych zakazów, ale jakoś tak nagle się zatrzymało i cisza.

Dodaj komentarz