Resident Evil Village: Patch poprawiający wydajność legalnych wersji gry już dostępny
Gracze wciąż domagają się jednak usunięcia DRM-u.
Najnowsza odsłona Resident Evil zdecydowanie nie zawiodła oczekiwań i choć trudno w tym momencie stwierdzić, czy po latach zostanie zaliczona do grona najlepszych części serii, jej sukces finansowy jest niezaprzeczalny. Capcom poważnie podpadł jednak fanom, gdy wyszło na jaw, że piracka wersja gry działa na pecetach zauważalnie lepiej. Zabezpieczenia tytułu (łączące niesławne Denuvo i oprogramowanie samego wydawcy) sprawiały, iż nawet na najmocniejszym sprzęcie nie można się było uwolnić od zauważalnych spadków płynności. Firma szybko (no, powiedzmy – od premiery minęły przecież ponad 2 miesiące) zapowiedziała rozwiązanie tego problemu kolejną łatką.
Po niespełna tygodniu trafiła ona wreszcie na serwery. Dodaje ona obsługę technologii FidelityFX Super Resolution (odpowiednik nvidiowskiego DLSS autorstwa AMD) oraz – co najważniejsze – poprawki mające na celu optymalizację antypirackich zabezpieczeń.
An important update for Resident Evil Village players on Steam:
— Resident Evil (@RE_Games) July 20, 2021
- FidelityFX Super Resolution (FSR) from AMD is now supported. FSR supports higher frame rates on PC for an improved gaming experience.
- Adjustments have been made to optimize the anti-piracy technology.
Patch zdaje się w jakimś stopniu rozwiązywać problem (choć nie na słabszych konfiguracjach sprzętowych), ale gracze wciąż domagają się usunięcia DRM-u z gry. Jak rozumują, jeżeli produkcja i tak została już scrackowana, dalsze zabezpieczanie jej w ten sposób nie ma żadnego sensu, szczególnie że utrudnia to życie uczciwym nabywcom. Capcom na razie się jednak do tych życzeń w żaden sposób nie odnosi.
Koniecznie dajcie znać, czy po łatce Resident Evil Village działa u was lepiej.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.