3
około 8 godzin temuLektura na 3 minuty
CD-Action

Retro #7 już w sprzedaży! Erpegi, Doom 3, Duke, „Matrix” i wiele więcej!

Na coraz dłuższe jesienne wieczory nie ma jak gorąca herbata (czy czym tam lubicie się rozgrzewać) i najnowszy numer Retro, który jest już dostępny w dwóch wersjach: drukowanej (30 zł) i cyfrowej (plik PDF, 15 zł). Sprawdźcie, co przygotowaliśmy tym razem dla fanów klasycznych gier i platform.

Słowo wyjaśnienia dla tych, którzy jeszcze się z Retro nie zetknęli: to nasze cykliczne wydanie specjalne, które przenosi czytelników w przeszłość – czasem o 15 lat, czasem o 50 – przypominając wyjątkowe produkcje oraz przybliżając wydarzenia, ludzi, firmy i platformy, które ukształtowały branżę gier.

Najnowszy numer poświęcony jest w części erpegom, znajdziecie więc w nim obszerne artykuły omawiające początki tak papierowych, jak i komputerowych gier fabularnych. W dziale publicystyki znajdziecie również inne teksty związane z erpegami – o Final Fantasy VII, narodzinach Baldur’s Gate, starych Falloutach i Van Burenie (czyli anulowanym Falloucie 3). Nie jest to jednak wydanie monotematyczne, więc zapoznacie się też m.in. z historią czasopisma Gry Komputerowe czy losami Optimusa – wielkiego polskiego producenta pecetów. Nie zapomnieliśmy również o 20-leciu Dooma 3.

Tradycyjnie odpaliliśmy też klasyczne gry (m.in. Ultimę IV, Eye of the Beholder, UFO: Enemy Unknown, Dark Messiah of Might and Magic, Stranglehold), by przygotować kilkanaście pisanych sercem recenzji. Przy okazji przyjrzeliśmy się tegorocznej polskiej perełce na Atari XL/XE, C64 i Amigę – Tony: Montezuma’s Gold. Na deser proponujemy trochę popkultury, w tym historię uniwersum „Matriksa” i artykuł o filmach i serialach na licencjach erpegów. To tylko część atrakcji, które przygotowaliśmy – pełną listę zawartości Retro #7 znajdziecie niżej.

5
zdjęć

O czym przeczytasz w Retro #7?

• Wstępniak
• Newsy i kalendarium

C:\PUBLICYSTYKA_

• Pół wieku turlania kości, czyli historia erpegów
• Lochy i programiści. Narodziny cRPG
• Fallout. Pierwsze kroki na jałowej ziemi
• Van Buren. Branża. Branża nigdy się nie zmienia
• Final Fantasy VII. Siódmy cud świata gier

• Pukając do Wrót Baldura. Jak powstawało Baldur’s Gate?
• Doom 3. Niedoszła rewolucja
• Mechanik. Czy prowadziłeś kiedyś „kibel”?
• Felieton: Chandra retro, czyli tonę w rzece wspomnień
• Optimus znaczy „najlepszy”. Losy polskiego producenta pecetów
• Książę z padem. Duke Nukem na konsolach
• Gry Komputerowe. Jak zrobić coś z niczego? Historia czasopisma
• Felieton: AI to przełom na naszych oczach
• Nielot, który latał. Dodo w GTA III
• Nie ma prądu? Nie ma problemu. Planszowe adaptacje gier wideo
• Jest na to paragraf! Gry paragrafowe

C:\REPLAY_

• Tony: Montezuma’s Gold
• Ultima IV: Quest of the Avatar
• Albion
• Eye of the Beholder
• Parasite Eve
• Arx Fatalis
• Dark Messiah of Might and Magic
• Anachronox
• Jade Empire
• UFO: Enemy Unknown
• Laser Squad
• Stranglehold
• Psychotoxic
• Commandos: Behind Enemy Lines
• Alone in the Dark: The New Nightmare
• Still Life
• Front Mission

C:\VARIA(CJE)_

 Z lochu do kina. Ekranizacje gier RPG
• Lektury z dawnych lat: Joe Alex, „Czarne okręty”
• Erpegi to zło! Satanistyczna histeria w USA
• Niełatwy los Wybrańca. Historia uniwersum „Matriksa”
• Retrofantastyka: Klasyka SF w III RP
• Retro(re)akcje


Retro #7 – edycja drukowana

Drukowane Retro #7 w cenie 30 zł znajdziesz w niektórych punktach sprzedaży prasy lub zamówisz wysyłkowo w naszym sklepie albo na Allegro.


Retro #7 – edycja cyfrowa

Po Retro #7 w postaci pliku PDF (w cenie 15 zł) tradycyjnie zapraszamy do naszego sklepu.


Czytaj dalej

Redaktor
Smuggler

Byt teoretycznie wirtualny. Fan whisky (acz od lat więcej kupuje, niż konsumuje), maniak kotów, psychofan Mass Effecta, miłośnik dobrego jedzenia, fotograf amator z ambicjami. Lubi stare, klasyczne s.f., nie cierpi ludzkiej głupoty i hipokryzji, uwielbia sarkazm i „suchary”. Fan astronomii, a szczególnie ośmiu gwiazd.

Profil
Wpisów283

Obserwujących54

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze