rek

Mała rewolucja w Heroes of Might and Magic 3. Aktualizacja HotA wywraca grę do góry nogami

Mała rewolucja w Heroes of Might and Magic 3. Aktualizacja HotA wywraca grę do góry nogami
Nowa kampania i rebalans umiejętności w Heroes 3!

Zespół Horn of the Abyss przygotował wyjątkową aktualizację, która według tradycji ukazała się w Sylwestra! Wersja 1.7.2 wprowadza wiele zmian i nowości, które odświeżą rozgrywkę w Heroes 3. Wprowadzono nową kampanię – Dargem Powraca! – oraz gruntowny rebalans umiejętności drugorzędnych, zaklęć, jednostek i budynków.

Większość umiejętności drugorzędnych, takich jak Mistycyzm, Znajdowanie drogi czy Nauka pozostały z grubsza niezmienione od samych początku Heroesów 3. A przez to niektóre stały się rzadziej używane, a taki Sokoli wzrok zdążył stać się memem jako najbardziej nieprzydatna, bezsensowna wręcz umiejętność (oryginalnie dawała mały procent szansy na podpatrzenie zaklęć od przeciwnika podczas bitwy). Dlatego też, po dodaniu w zeszłym roku nowej frakcji, Fabryki, HotA Crew wzięło się właśnie za poprawienie tych najstarszych mechanizmów.

Teraz rzadziej używane umiejętności w końcu stają się sensowne i mogą sporo namieszać tak podczas gry online, jak i kampanii czy scenariuszy przeciwko komputerowi. Sokoli wzrok został totalnie odświeżony, Balistyka i Pierwsza pomoc zwiększają punkty wytrzymałości podatnych na ataki Balisty i Namiotu Medyka. Ulepszono też lubiane czary ofensywne jak Łańcuch piorunów i Deszcz meteorytów, z których korzysta Solmyr i Deemer, a spory buff otrzymały także jednostki dowodzone przez specjalistów, np. Żywiołak Wody zyskał aż +12 do ataku. Skrócono także drogę budowy dla zielonych i czerwonych smoków, a także pierwsza pomoc daje teraz bonus do życia 5/10/15%. 

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY

Jeżeli chodzi o umiejętności drugorzędne, to:

• Nauka: Zwiększa zdobywane doświadczenie o 50/75/100% i daje dodatkowy poziom przy jej nabyciu lub ulepszeniu.

• Sokoli Wzrok: Umożliwia podglądanie zaklęć przeciwnika i ich naukę przed walką. Blokuje poziomy Sokolego Wzroku wroga.

• Artyleria: Chroni balisty i armaty, zapobiegając utracie ponad 40% punktów życia w wyniku pojedynczego trafienia. Obniżono koszt balisty (1500 zł) i armaty (3000 zł).

• Balistyka chroni katapultę, zapobiegając utracie ponad 40% punktów życia w wyniku pojedynczego trafienia. Specjalistyczna balistyka sprawia, że strzały z katapulty są w 100% precyzyjne

• Pierwsza Pomoc: Dodaje premię do zdrowia jednostkom 5/10/15% i chroni namiot zapobiegając utracie ponad 40% punktów życia w wyniku pojedynczego trafienia.

• Mistycyzm: Regeneruje 10/20/30% maksymalnej many zamiast stałej wartości.

• Znajdowanie drogi: Redukuje koszty ruchu w trudnym terenie nawet o 75%.

• Znajdowanie drogi: zmniejsza karę za ruch w trudnym terenie, obniżając zwykły koszt kroku o 25/50/75 punktów ruchu do minimum na poziomie 95/90/85 punktów.

Idąc dalej mamy specjalizacje: 

• Skuteczność zaklęć takich jak Deszcze Meteorytów i Łańcuch Piorunów wzrasta do +5% na każdy poziom bohatera. Pozostałe zaklęcia zyskują + 10%. Wcześniej bonus ten wynosił 3%

• Wzmocniono Żywiołaki:

◦ Żywiołak Wody: +12 ataku

◦ Żywiołak Ognia: +3 ataku, +4 obrony

◦ Żywiołak Ziemii: +3 ataku, +2 obrony

◦ Żywiołak Magii: +5 ataku, +5 obrony

Pozostali specjaliści dają zamiast +5% poziom, +10/10/15/20% co level dla wszystkich jednostek tieru 1/2-3/4-5/6.

{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdn.cdaction.pl/images/2024/12/31/31be6c2e-f594-4698-8a37-1cb26d791070.png”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2024/12/31/38225944-f202-4fc0-838f-177d77603abc.png”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2024/12/31/9c22936b-199d-4ed6-8ae1-a4128b7b537c.png”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2024/12/31/56b8d6b6-4366-4f15-8325-02cc73028b00.png”], „isStretched” => false}

Wprowadzono również zmiany w fabryce:

• Obniżono koszty i zwiększono efektywność jednostek:

◦ Mechanicy i Inżynierowie zyskali wyższe obrażenia

◦ Zwiększono bonus startowy dla Mechaników 6-8 do 7-9

◦ Zmniejszono koszt ulepszenia Suwnicy oraz koszta jednostek Drednota i Molocha

◦ Suwnica nie wymaga już targowiska

◦ Upg. Suwnica nie wymaga już magazynu zasobów

◦ Do ulepszenia Niziołków wymagana jest kuźnia, zniesiono wymóg Ratusza

◦ Zwiększono obrażenia od wybuchu dla Automatonów (70 + 5x) -> (95 + 5x)

POZOSTAŁE ZMIANY

Oczywiście to nie wszystko, co przygotował dla nas zespół Horn of the Abyss:

• Uproszczono wymagania budynków dla zielony/złotych i czerwonych/czarnych smoków.

• Balans wartości AI: niektóre jednostki, jak Widmowy smok czy Czerwony smok, zyskały na wartości.

• Nowa mechanika czaru ukrycie działa do początku kolejnej tury gracza rzucającego zaklęcie.

• Warsztaty Eksperymentalne mają teraz 0-3 losowo rozmieszczonych przeszkód o wysokości 1 heksa.

• Zmniejszono drogę losowania zaklęć kontrolnych dla czaru miejski portal oraz wrota wymiarów z 1-4 do 1-3.

• Umiejętności Szkoły Magii z Uniwersytetu Magii (Wrota Żywiołów) kosztują 2000 złota + 5 zasobów (klejnoty za powietrze, kryształy za wodę, rtęć za ogień, siarka za ziemię).

• Zmieniono wartość dla lamp Dżinów 4-7 na 4-6.

Istna gratka dla fanów singleplayera, czyli nowa kampania z bohaterem Przystani, Dargem, powraca! Nowa kampania rozwija historię tej unikalnej frakcji i dostarcza świeże wyzwania. To doskonała okazja, by sprawdzić zmienione mechaniki w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=sfoYUCMSqZw

Aktualizację możecie pobrać z tego LINKU, a listę zmian przeczytacie TUTAJ

Jedna odpowiedź do “Mała rewolucja w Heroes of Might and Magic 3. Aktualizacja HotA wywraca grę do góry nogami”

  1. Albo mała rewolucja, albo wywrócone do góry nogami.

Dodaj komentarz