rek

Reżyser Age of Empires IV odchodzi ze studia po 23 latach pracy

Reżyser Age of Empires IV odchodzi ze studia po 23 latach pracy
Kuba "SztywnyPatyk" Stolarz
Niecałe dwa miesiące po premierze.

Age of Empires IV przyjęło się naprawdę świetnie. Recenzenci pochwalili tytuł za zgrabne połączenie odświeżonej klasyki z paroma świeżymi dodatkami, a i gracze wydają się być zadowoleni z nowej odsłony. Mimo co poniektórych gliczy oraz braku konkretnej rewolucji gameplay ma niemożebnie wciągać i stanowić niezłe wprowadzenie dla RTS-owych laików. (Khem, khem, zebranie wielu ocen dziennikarzy możecie sprawdzić TUTAJ, khem, khem).

Relic Entertainment jednak czeka nie tylko obiecane dalsze wsparcie dla tytułu, ale i gorzka pigułka do przełknięcia. Jak donosi Aroged, po prawie 24 latach pracy ze studia odszedł design director, a zarazem jeden z dwóch reżyserów „czwórki”, Quinn Duffy.

Developer dołączył do studia w 1998 roku, kiedy to zaczynał od tworzenia ekonomii w strategii Homeworld. Potem awansowano go do projektowania rozgrywki w steampunkowym Impossible Creatures, warhammerowym Space Marine oraz w Company of Heroes. W 2010 awansowano go na reżysera sequela wojennego RTS-a, by wreszcie w 2016 roku przydzielić mu nadzorowanie developmentu Age of Empires IV właśnie (na późniejszym etapie prac zajął się tylko pilnowaniem designu; na stanowisku reżysera zastąpił go Adam Isgreen).

Duffy „ogłosił” swoje odejście na swoim profilu na Linkedin. Jak sam pisze:

Jestem naprawdę dumny z pracy zespołu nad Age of Empires IV.

W Relic pasjonowała mnie zarówno historia, jak i gatunek RTS-ów. Dlatego ogromnie ekscytuje mnie fakt, że mogłem pomóc stworzyć nową część tej kochanej i kultowej marki.

Sama gra dostępna jest tylko na pecetach – na Steamie oraz na Microsoft Store (tu do kupienia osobno bądź do wypróbowania w ramach abonamentu Game Pass).

Dodaj komentarz