Reżyser Wiedźmina 3 i producent Cyberpunka 2077 zakłada nowe studio
Pierwszą grą Rebel Wolves będzie mroczne RPG zbudowane na Unreal Engine 5.
Konrad Tomaszkiewicz pracował w CD Projekt RED przez 17 lat, zajmując się m.in. reżyserią Wiedźmina 3, a później produkcją Cyberpunka 2077. W maju zeszłego roku odszedł ze studia z powodu oskarżeń o mobbing, które jednak po wielomiesięcznym firmowym śledztwie okazały się niepotwierdzone.
Były developer CDP ogłosił dziś decyzję o otwarciu własnego studia noszącego nazwę Rebel Wolves, które już teraz może pochwalić się doświadczonym zespołem. Wśród współzałożycieli nowej firmy możemy znaleźć weteranów polskiego gamedevu, pracujących wcześniej nie tylko nad sztandarowymi produkcjami Redów, ale także Shadow Warriorem 2 i spin-offem wiedźmińskiej sagi, Wojną Krwi.
Tomaszkiewicz przyznał w rozmowie z GamesIndustry.biz, że głównym powodem odcięcia się nowego studia od prac CD Projekt Red była chęć uzyskania niezależności artystycznej:
Jesteśmy dumni z gier, które pomogliśmy tworzyć, jak również pozostajemy wdzięczni za wszystkie możliwości, które wtedy otrzymaliśmy. CD Projekt pracuje nad już ustalonymi projektami, a my chcemy tworzyć własne uniwersum, dopasowane do naszych potrzeb i preferencji. Dodatkowo pragniemy pracować nad mniejszymi grami w mniejszym zespole – gdzie zachowanie spójnej wizji jest łatwiejsze.
Tomaszkiewicz podkreślił, że celem studia jest innowacyjne podejście do narracji i projektowania świata przedstawionego:
(...) Chcemy eksperymentować, ryzykować, odkrywać nowe sposoby opowiadania historii w grach wideo. Uważamy, że założenie nowej firmy daje nam swobodę podejmowania ryzyka potrzebnego do spełnienia tych ambicji.
Zaznaczył, że na razie Rebel Wolves liczy ponad tuzin twórców, ale docelowo w ciągu następnych lat ma w nim pracować około 80 osób. W tym celu już wkrótce firma uruchomi rekrutację na stanowiska kolejnych developerów.
Debiutancka gra nowego studia to erpeg utrzymany w klimatach dark fantasy. Niestety nie poznaliśmy więcej szczegółów oprócz tego, że będzie opracowywana na Unreal Engine 5.
Czytaj dalej
Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.