„Rise of the Tomb Raider sprzedało się trzy razy lepiej na PC niż na XBO”
Około cztery miliony kopii Rise of the Tomb Raider rozeszło się na całym świecie w trzech ostatnich miesiącach. Nie są to szczególnie zaskakujące dane, ale jeśli chodzi o porównanie sprzedaży cyfrowych wersji, niejedna osoba może unieść brew. Otóż po porównań danych sprzedażowych z pierwszego miesiąca na obu platformach (debiut na PC – 28 stycznia) okazało się, że na komputerach osobistych gra sprzedała się w trybie digital trzy razy lepiej, niż na Xboksie One.
Jakie warunki stoją za tym stanem rzeczy wedle grupy Superdata? Głównie data wydania – listopad był pełen gorących premier, nie mówiąc już o tym, że RotTR weszło na półki sklepowe tego samego dnia, co Fallout 4. Przedstawiciele Microsoftu co prawda upierali się, że gigantyczny erpeg nie jest dla nich bezpośrednim konkurentem, ale najwyraźniej się mylili. Tak przynajmniej sugeruje udana pecetowa premiera w bardzo spokojnym styczniu.

Tak przynajmniej wynika z porównania liczby cyfrowych kopii rozprowadzonych na PC i XBO, które to porównanie przygotowała grupa badawcza Superdata.
Na steamspy RotTR ma tylko 500k osób.
@down, steam nie jest jedyną platformą cyfrową na której dostępny jest TR.
@ Aargh- od premiery było wiele promocji i obniżek na win store gdzie gra szła nawet poniżej 10 dolarów. Stąd te wyniki.
@aleksdraven|Chyba gry pomyliłeś, RotTR nie można było jeszcze poniżej 100zł dostać, na allegro ceny wachają się w okolicach 140zł, nie wspominając o oficjalnej dystrybucji.
Myślę, że po prostu prawie nikt tego nie kupił na X360 i XONE, bo po co, skoro ogłosili jeszcze przed premierą kiedy będzie można pograć na bardziej sensownych platformach 😉 .
@Wcogram@Aargh Tu chodzi o wersje cyfrowe, a nie pudełkowe. A 4 miliony to wersje cyfrowe + pudełkowe.
Nie wiem jak na XBO, ale na PS4 nie opłaca się gier cyfrowych kupować bo są po prostu za drogie. Więc nie dziwi mnie taki wynik jeśli chodzi o wersje cyfrowe, o ile w przypadku XBO jest tak samo z tymi cenami.
@Kopah W Polsce każda gra (cyfrowa) jest na ogół nie opłacalna bo wszędzie przeliczniki takie same czyli mniej więcej 50-60 euro. Tak samo jest na Xboxie, PS, Steamie, Originie itp ^^ Czyli jak nie ma promocji to nie ma co kupować.
To co to było z tym, ze na PCtach ludzie tylko piracą gry?
@Manioss|No niestety, na Steamie nawet nie przeliczają na nasze więc te ceny nawet po promocji są z kosmosu i lepiej już kupić w pudełku, bo wychodzi po prostu taniej.
Mądre głowy w MS już pracują nad planem żeby utrzymać wysoką sprzedaż na PC. Na początek, może dłuższy czas „ekskluzywności” dla XBO dla następnej części TR…
@Kopah Fakt, niezłe przeceny muszą być żeby po przeliczeniu to miało sens. Pudełka są sporo tańsze.
Nope, pudełka kosztują tyle samo, co cyfra w PL. Dlaczego porównujecie cenę gry z POLSKIEGO marketu/sklepu internetowego w pudełku do ceny gry sprzedawanej w sklepie ZAGRANICZNYM? Sam kupuję ostatnimi czasy gry wyłącznie cyfrowe (przeważnie na muvie) i w polskich sklepach różnica jest pomijalna. Nieraz względem pudełka przepłacę 10 złotych, czasami 10 złotych zyskam, czasami wyjdzie tyle samo. Wiadomo, czasami zdarzają się patologie z cenami, ale pisanie, że cyfra jest droższa to bzdura.
@otton|Żadna bzdura, może kupujesz na muvie gry po promocjach, ale większość gier które tam widzę jest tańsza w wersji pudełkowej, zresztą nie tylko tam. Zgadzam się, że część jest po tych samych cenach albo nawet tańsza w wersji cyfrowej, ale ostatnimi czasy to jest rzadkość – sam muve skomentował sprawę przy okazji premiery GTA V na PC.
To ci niespodzianka Xbox One usilnie rywalizuje z Pc a i tak Rise of the Tomb Raider lepiej sprzedało się na Pc 😛
Moim zdaniem to dlatego że dla goldów gra przecież była za darmo więc normalne że większość pobrała za darmo.
dobra gra zawsze się sprzeda, a „badziewie do badziewia”.
@cartma nie za darmo, bo gold jednak kosztuje.
@cartma Rise of the Tomb Raider =/= Tomb Raider XD Tomb Raider był w goldzie na xboxie bodajże w październiku zeszłego roku
@Dantes Jak Xbox One może rywalizować z PC jak na obydwóch frontach stoi Microsoft?
Denuvo
@Manioss 140 zł z groszami za pre-ordere zapłaciłem w serwisie z kluczami. @Victarion A właśnie gry jeszcze nie złamali.
@Kopath – nope, mówię o cyfrowych wydaniach premierowych. Różnica to +/-10 złotych (są wyjątki oczywiście, ale generalnie ceny podobne). Wejdź sobie na główną i poporównuj…
„w trybie digital”|zaaawsze jest jakiś haczyk 😉
A ja myślę, że siła konsol to exy, a multiplatformy wolę ograć na kompie. I zapewne wielu innych też tak myśli i stąd pewnie te wyniki. No chyba, że Microsoft zacznie szarżować ze swoim sklepem na Windows 10 i sprzedaż takich tytułów spadnie.
W wersji cyfrowej to chyba oczywiste?
Pewnie na ukrainie.