Risen 2: Dark Waters – Oficjalna strona i pierwsze obrazki
Ruszyła oficjalna strona internetowa Risen 2: Dark Waters - kontynuacji RPG-a autorstwa Piranha Bytes, które dba o to, aby dziedzictwo Gothica nie zostało roztrwonione. Pojawiły się też pierwsze obrazki z gry, które nasuwają pewne sugestie dotyczące kształtu nadchodzącej produkcji.
Obrazki możecie obejrzeć w naszej GALERII.
Wygląd strony i obrazków (oraz tytuł) sugerują, że decydującą rolę w Risen 2 odegrają piraci. To pozwala łatwo wywnioskować, że w grze prawdopodobnie pojawi się broń palna. Nie wiadomo, czy sequel będzie mieć jakiekolwiek fabularne powiązanie z poprzednią częścią. Strona nie zawiera też żadnych informacji o dacie premiery bądź bohaterach. Pozostaje więc czekać na dalsze doniesienia z Piranha Bytes.
Czytaj dalej
-
Dziennikarze dotarli do scenariusza i ilustracji anulowanego sequela Dante’s Inferno. Gra...
-
Sony szykuje własne Play Anywhere? Dataminerzy znaleźli informacje o crossbuyu...
-
Mamy pierwsze zdjęcia z planu nowej ekranizacji Resident Evil. Wracamy...
-
Kontynuacja Planet Zoo w przyszłym roku. Symulator zarządzania ogrodem zoologicznym...
140 odpowiedzi do “Risen 2: Dark Waters – Oficjalna strona i pierwsze obrazki”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Oby tylko nie zniszczyli tej serii, tak jak to było z Gothic. Mam nadzieję, że Risen 2 utrzyma poziom poprzedniej części.
Nastał ten smutny dzień w branży gier… Piranh bytes opublikowała obrazki z Risena 2… :/ A liczyłem, że wreszcie studio zostanie zamknięte…|Sorry, ale ich gry są za bardzo zabugowane i opóźnione technologicznie (ładna grafika to nie wszystko… a gdzie gameplay i animacja?)… Nie dzięki :/
Sporo informacji na temat R2 jest na stronie Risen Info.|A co do fabuły to nadal będzie traktować o walce z Tytanami ;]
@ skocznyNie wiem co masz Piranha Bytes, może ich gry nie są odkrywcze ale żeby zaraz oczekiwać zamknięcia tego studia, przecież nikt nie każe ci grać w gry z ich stajni, możesz omijać je szeroki łukiem. A już całkiem nie rozumiem co masz do gameplay’u w ich produkcjach, wytłumacz mi co ci się dokładnie nie podoba.
skoczny – patrz ci, a to ja myślałem, że największym zbugowanym studiem jest bethesda.. |czekam na risena 2, choć nie przeszedłem jedynki(szczerze koniec trochę nudnawy no i nie dokończyłem) ale broń palna mi się nie podoba..ale zobaczymy, co z tego wyjdzie..
@Marcines: ale Bethesda dla odróżnienia stara się naprawiać swoje gry… Piranha porzuca swoje gry jeśli tylko naprawi poważniejsze błędy. Co nie zmienia faktu, że nadal występują błędy powodujące niemożność ukończenia zadań itd.|Dodatkowo o ile pierwsza część Gothica była pierwszą grą i błędy można było im wybaczyć, to gdy po raz kolejny dostało się mocno zabugowaną grę z animacją, którą przewyższają produkcje freeware… No sorry, ale nawet możliwości i fabuła nie są w stanie przykryć braków technicznych
@skoczny: Nie wiem co masz na myśli opóźnione technologicznie. W dniu premiery ich gry były jednymi z ładniejszych. A za bugi (szczególnie w G3) odpowiada JoWood, które popędzało Piranhę, grożąc, że odbiorą im prawa do marki (co i tak zrobili po premierze). I to JoWood ma kłopoty finansowe i ogłosiło upadłość.
@skoczny: I to nie Piranha porzuciła Gothica tylko JoWood odebrał im prawa.
@sebogothic: grafika tak, ale animacja na poziomie produkcji opartych o id Tech 2, no może 3… Na pewno nie więcej… Dodatkowo w miarę przyjazne sterowanie powstało dopiero w Gothicu 3… Zresztą w tipsomaniaku 2006 Allor napisał, że jedna z gier od których się odbił i to nie tylko z powodu amatorszczyzny twórców… Niestety studio jak zatrudniało amatorów tak dalej zatrudnia
@skocznyAle czy sama animacja (która fakt była skopana) świadczy o jakości gry ? Fallout 2 też był mocno zbugowany, a do dziś wśród gier cRPG jest niedościgniony w klimacie i fabule, Arcanum kolejna zbugowna gra ale ten klimat był naprawdę piękny, Bloodlines następna gra z błędami, i tak bym mógł jeszcze wymienić kilka świetnych tytułów. Ale do czego zmierzam. Błędy i animacja to jedno ale klimat i fabuła jest najważniejsza, więc mylisz się mówiąc że fabuła nie jest wstanie przykryć błędów technicznych.
@sebogothic: widać nie była zadowolona z pracy studia… I w sumie cieszyłem się z tego…|@Eskel047: nie tylko animacja… pod względem rozgrywki także jest opóźniona… w CD Action przy recenzji zostało to nazwane oldschoolowością… dla mnie to było jedno wielkie niedopracowanie…
@skoczny: I to mi się podoba. To ludzie, którzy z pasją tworzą gry.Nie są to ludzie z olbrzymich i bogatych stajni, którzy mechanicznie niczym roboty (i czasem na siłę), co 2 lata tworzą odsłony kolejnych gier z serii. A żadna gra nie ma (przynajmniej dla mnie) takiego klimatu jak Gothic i żadną nie przeszedłem tyle razy. Bo co z tego, że Oblivion ma wszystko, co powinna miec bardzo dobra gra: duży i ciekawy świat, ładna grafika, mnóstwo questów-skoro po jednym przejściu już nie chce się rozpocząc od nowa
Mhm… Jest na co czekać, na pewno bardziej niż na Fall of Setariff…. Żeby tylko był klimat podobny do tego w obozie piratów w G2NK
Zresztą zobaczcie, że zagraniczni recenzenci zauważyli, że gry są zabugowane… Tylko w Polsce istnieje jakieś uwielbianie Piranha Bytes… Warto dodać, że wersja PC Risena jeszcze jako tako się trzyma, ale wersja XboXowa jest jeszcze słabsza. Tam już nawet gracze nie są w stanie podciągnąć oceny
Pojawią się piraci?czyżby aluzja do nocy kruka?
A co do animacji to mi nie przeszkadzają. Wg mnie są w porządku. A najgorsza animacja to chód głównego bohatera, a i tak w ogóle nieużywana. W żadnej grze nie udało się tak stworzyc prawdziwości świata. W Gothicu, każda postac się czymś zajmuje, co daje niesamowity efekt.
@sebogothic: Painkiller: Ressurection też podobno był zrobione przez fanów, dla fanów. Ale jakoś nie mam szacunku do tego studia… Nie wystarczy sama pasja, ale także umiejętności by się przydały
Zresztą bugi pojawiają się w każdej grze. A jak przechodząc ponad 10 razy G1, G2 i NK nie zauważyłem poważniejszych bugów, które odbierałyby przyjemność z rozgrywki.
Pierwsze co mi przyszło na myśl po obejrzeniu tych screenów, że to jakiś Fable jest. Kolorowo, kontrast na maksa itp. Pierwszy Risen bardzo mi się podoba, grając poczułem się jak w pierwszym czy drugim Gothicu. Mam tylko nadzieję że w drugiej części tym razem zostaną podłożone polskie głosy 🙂 .
@sebogothic: poza tymi uniemożliwiającymi ukończenie gry… Ale to luz… Kto by się tym przejmował… Bugi są w każdej grze, ale profesjonalne studio stara się je usunąć… I tak np Wiedźmin stał się grywalny dopiero około patcha 1.3. Wcześniejsze wersje wg mnie zasługiwały na nie więcej jak 7… Dopiero po tym patchu gra zasługiwała na 8+
jeaah godny nastepca gothica powraca ;] ps; g4 to syf , mialem na mysli 1/2/3 ktore sa jak narazie najlepszymi rpg’ami , oczywiscie moim skromnym zdaniem
Ta grafika jakaś taka rysunkowa strasznie. No nic poczekamy zobaczymy.
Ale mi się podobają te lasy/dżungla, o ja pierdziele. Jaka fajna grafika. Taka niby bajkowa/cukierkowa, nie wiem, ale strasznie mi się podoba!!! Az chyba kupie se Risena!
Śmiem twierdzić że bez Kaia gra utraci przynajmniej troche na klimacie, który swoimi kompozycjami potrafił zbudować go wiśmienicie.
@skoczny jak dla mnie to za bardzo narzekasz. W Gothica mimo wszystko gra się przyjemnie, aże Ty jesteś takim pedantem, że bugi przeszkadzają Ci w dostrzeżeniu piękna gry to już twój problem. Nie obwiniaj twórców, bo błędy zdarzają się każdemu. Ja np. mogłem spokojnie skończyć G1 i G2 i nie miałem ŻADNEGO bugu który by mi to uniemożliwił. Po za tym jak trafnie zauważyłeś wychodzą patche, które poprawiają nie dopracowane elementy lub naprawiają błędy
Skoczny Risen może i był zabugowany, ale dało się skończyć grę, a w Stalkerze CS niestety wpadłem w niepokonanego buga i musiałem skończyć grę, tak samo miałem też w Dragon Age’u, patchowałem, ale nic nie dało, a miałem już 30h ;p
Oprócz tego widzę, że sam nigdy niczego nie tworzyłeś. Artysta jak pisze tekst również poprawia go wielokrotnie. I to nie zawsze przed nagraniem kawałka. Jeszcze jedno, pokaż mi grę która niema bugu a animacje są perfekcyjne.
@gothic10333: zapewne narzekam, ponieważ nikt nie dostaje tego za darmo… Co innego jakby to był freeware.W Risenie nadal znajdują się zablokowane questy, fakt, ze mniej niż w Gothicach 1-3… Za Gothica 3 w ogóle wzięli się fani i sami naprawili grę… To samo mówi za siebie. |Patche wychodzą, ale Piranha naprawia tylko to co jest w stanie jest w stanie. Niestety dla nich znacznej części nie są w stanie naprawić. A popatrz na pierwszego Armed Assault. Wersja 1.0 była tragiczna…. cdn
Około patcha 1.08 zrobiła się strasznie przyjemną grą.|Twórcą gier nie jestem, mimo to programowanie liznąłem (chociaż bardziej aplikacje bazodanowe a także webmastering) i wiem, że się do tego nie nadaję. Niestety w tym studiu ludzie dalej myślą, że potrafią i mają do tego predyspozycje…|@HeklusDwa: pierwsze wersje Clear Sky’a miały masę takich błędów… Wersja 1.5.10 czy jakoś tak jest już pozbawiona tego typu błędów…
A jak miało się PB naprawić G3 skoro odebrano im później prawa do marki? A wcześniej wiadomo, że naciskał na nich jowood.
Freeware nie będzie miał 25 godzin fabuły, mnóstwa itemów i postaci oraz w miarę rozbudowanych dialogów.A bugi to cóż efekt uboczny. To nie jest film, czy muzyka które tylko leci w tle a od ciebie zależy czy posłuchasz czy nie. Tutaj Ty kierujesz wydarzeniami i ty decydujesz czy kopnąć go w dupę czy poklepać po ramieniu. Linijek kodu jest mnóstwo, więc szansa, ze coś się w nich ukryję jest wielka.W 3 części to JoWooD zawinił bo ich ponaglał,a w 1 i 2 ja (nie wiem jak u innych) nie zauważyłem większych bugów
Tak Clear Sky to masakra jest jeśli chodzi o bugi. Faktycznie gra w okolicach Czerwonego Lasu staję się nie możliwa do ukończenia. Aż mi się patchować nie chciało i teraz tą grę sprzedaję. A Risen spokojnie jest do przejścia, tak samo Wiesiek, inne Gothici, Two Worlds…
weeeeeeeeee risen <3
@Whitek: prawa odebrane, ale to nie znaczy, że odebrano im prawa do naprawienia produktu… Z tego co kojarzę to studio nadal powinno mieć obowiązek łatania błędów.|@gothic10333: Bugi będą się zdarzać, ale studio robi w kółko podobne… Ile można…|Freeware może mieć tyle godzin. Jedynie będzie słabszy pod względem audiowizualnym. Np polecam Warrior’s Tale…|u5lazarus.com – ciekawy darmowy mod do pierwszego Dungeon Siege’a
Obowiązek łatania błędów to powinien mieć jowood. Nie sądzę, żeby Piranha z odebranymi prawami mogła tworzyć oficjalne patche. A i mam takie pytanie – jakie to są te podobne bugi?
@skoczny inaczej rozumiemy pojęcie freeware, albo mój sposób widzenia tego jest zbyt hmm… „jednolity”. Mody to mody stworzone na silniku gry a freeware to samodzielne produkcje. Przynajmnije ja tak to widzę. Ale mody owszem są super, polecam Mroczne Tajemnice 😉
W Wieśku także były bugi uniemożliwiające ukończenie… Przykład quest z południcą (albo tą) lub ten z Kikimorą… Owszem… Poprawili to później, ale na patchu 1.2 wszystko zależało od tego czy Ci się aktywował skrypt… Mi na wersji 1.2 udało się dopiero za około 20 razem. W Gothicach też wszystko zależało Ci się skrypty aktywują.
Oooo to ja musiałem być szczęściarzem, wszystko od razu mi się udawało. No chyba, ze jakiś potwór mnie zatrzymał, ale w końcu i to przestało być przeszkodą.
@Whitek: obowiązek naprawy ma JoWood, ale sam jako wydawca powinien mieć na piśmie, że Piranha zajmie się naprawą. Co do odebrania marki to odebrano je na przyszłość… Piranha nie może robić nowych gier o tej nazwie, ale nie obejmuje to coś co już zrobiła w przeszłości.|@gothic10333: Warrior’s Tale to freeware pełną gębą.
„decydującą rolę w Risen 2 odegrają piraci. To pozwala łatwo wywnioskować, że w grze prawdopodobnie pojawi się broń palna.”|Lol, nie. W Nocy Kruka byli Piraci i nie zauważyłem żadnej broni palnej. W Risenie byli piraci i nie zauważyłem żadnej broni palnej. Skąd ten dziki wniosek? Jak już, to można wywnioskować rozbudowanie mechaniki walki – pojedynki.
@skoczny, mielesz i mielesz ozorem, a nie podałeś żadnego przykładu takiego strasznego bugu, który uniemożliwiłby Ci skończenie Gothica (bo inne gry mnie nie interesują, narzekasz przecież na Piranie). Jedynie biadolisz, że jakieś tam są i jest ich dużo. Jak dla mnie może być ich miliard, byle nie przeszkadzały w grze, cieszeniu się klimatem, fabułą, oprawą audio-wideo, mechaniką walki, swobodą eksploracji świata.
Najdramatyczniejszy bug z jakim się spotkałem w trzech Gothicach i Risenie to ognisty smok w dworze Irdorath, który czasem wypluwał mnie za teksturę… ale właśnie po to mam marvina i kombinację F8+k, żeby zawsze móc wrócić w dowolne miejsce, a następnie zredukować sobie konsolą hp do stanu w jakim byłem przed spadnięciem w teksturę i wyłączyć marvina, aby walka była sprawiedliwa. Srsly, żadnego problemu.
@Progeusz|Looknij na drugi screen, znajdziesz tam gostka który strzela z… hmm… pistoletu skałkowego, chyba.
No właśnie to nie te czasy aby gracz musiał władować się w konsolę i znać z grubsza komendy na spown na planszę.|Jakbyś konsolowcowi tak wyjechał to by pomyślał, że uczestniczysz w beta testach 😀
@noniewiem, ah, racja, ten mój zły nawyk czytania artykułu bez zaglądania do linków w środku…|No to w takim razie powinno się napisać, ze w grze pojawi się broń palna i tyle, a nie coś o jakimś wniosku xD
Wejdźcie na stronę Risena2 i przesuwajcie się ciągle w prawo. Zauważycie łódkę na plaży, a obok niej pirata z bronią palną.
Edit:Przesuńcie w LEWO, pomyliłem się !
Z kolei jeśli przesuniecie się trochę na prawo od domku, to zobaczycie w krzakach czerwone łypiące na nas ślepia ;>|Hmm, fakt, trochę nie te czasy…. ale grę da się skończyć, o! No i konsola w Gothicu jest bardzo przyjazna w użyciu ^^
W pierwszych dwóch Gothicach najczęstszymi problemami były nieotwierające się bramy i tego typu rzeczy. I nie chodzi o bramy, których nie da się otworzyć, ale o bramy, których otworzenie jest niezbędne do dalszego przejścia.