Risen: The Old Kingdom to szansa na dokończenie historii Piranha Bytes

Risen: The Old Kingdom to szansa na dokończenie historii Piranha Bytes
Avatar photo
Szymon "Simon_Said" Szkucik
Samotny developer ma w planach wydać fanowską grę.

Historii serii Risen zakończyła się w 2014 roku za sprawą części trzeciej o podtytule „Władcy Tytanów”. Nie był to jednak wielki finał, a raptem kolejna historia w uniwersum, która w dodatku miała niespecjalnie wiele wspólnego z tytułowymi Władcami Tytanów. Ostatecznie ekipa Björna Pankratza skupiła się na rozwoju serii Elex, co ostatecznie było gwoździem do trumny twórców Gothica.

Natsu, developer stojący za Old Kingdom, był fanem serii i zdecydował się kontynuować serię, produkując jej nieoficjalną odsłonę. Podzielił się nawet dwoma materiałami wideo, chociaż trzeba mieć na uwadze to, że pokazują one bardzo wczesny poziom prac. Natomiast pierwsze concept arty, nawet jeśli wspomagane sztuczną inteligencją, wyglądają całkiem nieźle.

Zgodnie z informacjami z serwisu Gothic Up, w czwartym Risenie ponownie wcielimy się w bezimiennego bohatera z pierwszych dwóch odsłon. Akcja ma miejsce na starym kontynencie, na górskiej przełęczy, która otoczona kryształami antymagicznymi blokuje dostęp Tytanom. Głównym antagonistą jest Ursegor, którego Bezimienny uwolnił w pierwszej odsłonie.

Ponownie wraca klasyczny system trzech gildii, do dyspozycji będziemy mieć Magów Przymierza, Strażników i Purystów. Autor planuje, by tytuł działał na specyfikacjach ze średniej półki, samemu korzystając z RTX 2080 Super 8 GB i I7-10700 2.90 GHz z 32GB RAM-u, stale optymalizując grę, która będzie działała na silniku Unreal Engine. Większość assetów kupuje na Marketplace, by przyspieszyć proces produkcji. Aktualnie poszukuje pomocy w postaci osób zorientowanych w tworzeniu poziomów gry oraz quest designera. Z Natsu można się skontaktować poprzez Discorda: natsu2281. Życzymy powodzenia!

10 odpowiedzi do “Risen: The Old Kingdom to szansa na dokończenie historii Piranha Bytes”

  1. Super czlowiek. Jak fajnie, ze sa tacy ludzie co tworza takie cuda i to za darmo.

  2. „(…) ponownie wcielimy się w bezimiennego bohatera z pierwszych dwóch odsłon.”

    A to nie było tak, że Bezim Risenowym graliśmy w jedynce i trójce, natomiast w dwójce mieliśmy konkretnego bohatera?

  3. @kurubuntu Nie, w 1 i 2, a właśnie w 3 był inny bohater.

  4. @Solgar87

    Kurde faktycznie.
    To chyba przez to, że Bezi między 1 a 2 mocno się zmienił i dlatego mi to tak utkwiło w pamięci.

  5. Avatar photo
    Barnaba "b-side" SiegelRedakcja 6 grudnia 2025 o 21:29

    Tak, bohater między 1 i się mega zmienił. Też w wersji PL wjechał dubbing. Ale poza tym fabularnie to poprowadzili strasznie tandetnie – bo dwójka się kończą… no trochę jak Gothic 1, a w dwójce nagle magicznie bohater jest w jakimś portowym pirackim mieście. Czemu? To chyba trzeba było doczytać w instrukcji 😀

  6. Najpierw należałoby dobrze „Władcow tytanów…” Dokończyć.Odkad kupiłem parę lat temu,ciągle pojawia się ten sam błąd po pokonaniu pierwszego bossa(na morzu,po jego pokonaniu statek znika i zostaje tylko główna postać stojące w powietrzu i nic po za ctrl alt delete nie pomaga …)

  7. Ale wiecie, że te „rendery” są z generatora obrazków?

  8. Kiedy dowiemy się o zakazie dalszego tworzenia, z powodu naruszenia praw autorskich? Lepiej dla chłopa byłoby stworzenie własnej gry.

  9. Będę czekał na tą grę

  10. Cześć, bardzo dziękuję za zainteresowanie i artykuł 🙂

    @Bezimienny nie posiadam kodu źródłowego Risena 3 i nie jestem jego autorem, toteż nie mogę naprawić tych błędów

    @Mara pierwszy artykuł pochodzi z Gothic Up, i tam autor popełnił gafę, to jest concept art. Działam solo toteż wspomagam się AI w takich kwestiach. Na filmie są już gotowe, projektowane na podstawie conceptu postacie

    @alistair80 to wydam to jako inne IP, sposób wykonania mechanik jest mój autorski, nie mogą mi ich zabrać

    Zapraszam do kontaktu na discordzie, czasami dzielę się tam rzeczami nie tylko dla osób z projektu ale również z zewnątrz:)

Skomentuj