rek
29.06.2012
Często komentowane 38 Komentarze

Rola Radical Entertainment „ograniczona do minimum”. Koniec Prototype´a

Rola Radical Entertainment „ograniczona do minimum”. Koniec Prototype´a
Zła wiadomość dla fanów serii Prototype. Activision Blizzard poinformował, że ogranicza rolę twórców serii, studia Radical Entertainment, do minimum i firma nie będzie już robić własnych gier. Powód? Kiepskie wyniki sprzedażowe obu części Prototype’a.

Pierwszą oznaką, że coś złego dzieje się z Radical Entertainment, był wpis na Twitterze Roba Bridgetta, byłego projektanta dźwięku w studiu. Głosił on:

RIP Radical Entertainment 1991-2012.

Krótko po tym Activision, właściciel studia, wydał oficjalne oświadczenie w tej sprawie. Wbrew doniesieniom, Radical Entertainment nie zostało zamknięte, ale doszło do poważnych zwolnień w firmie, a rola zespołu została ograniczona do minimum. Od teraz ekipa będzie jedynie wspierać pozostałe studia koncernu Bobby’ego Koticka.

Jak czytamy:

Aczkolwiek zainwestowaliśmy dużo pieniędzy w serię Prototype, nie odniosła ona komercyjnego sukcesu. Radical jest bardzo utalentowanym zespołem, badaliśmy jednak różne opcje dotyczące losów studia, w tym jego potencjalną sprzedaż i w wyniku konsultacji podjęliśmy trudną decyzję, że jedynym wyjściem pozostaje znaczna redukcja zatrudnienia. Pozostali członkowie ekipy nadal będą pracować w Radical Entertainment wspierając inne projekty w Activision Publishing, ale studio nie będzie dłużej tworzyć swoich gier.

38 odpowiedzi do “Rola Radical Entertainment „ograniczona do minimum”. Koniec Prototype´a”

  1. Bardzo zła wiadomość dla fanów Prototype’a. Activision Blizzard poinformował, że ogranicza rolę twórców serii, studia Radical Entertainment, do minimum i firma nie będzie już robić własnych gier. Powód? Kiepskie wyniki sprzedażowe obu części Prototype’a.

  2. Kapitan Fandom 29 czerwca 2012 o 10:14

    Co za debile… Przecież Prototype 2 jeszcze nie wyszedł na PC!

  3. To bez znaczenia, wystarczy ze prototype nie odniósł wystarczającego sukcesu na konsolach a by dać pretekst acti do zwolnień.

  4. Hmmm, teraz srednio co 2 tygodnie dostajemy newsy o kolejnych studiach zamykanych przez Activision-Blizzard, oraz, że te studia zostają przeznaczone do wspomagania ich wewętrznych studiów. Niedlugo dojdzie to tego że COD będzie jedyną marką Actyvision.

  5. Jezeli przez to ta gra wogole nie pojawi sie na pc to ja wstepuje do alkaidy i robie z tym porzadek :/

  6. Będą robić kolejnego COD’a. Acti nie zamyka studia, ono po prostu nie będzie robić własnych gier, czyli gry na zlecenie.

  7. No cóż, pierwszy Protek średnio mi się spodobał, w drugiego jeszcze nie grałem ale raczej pogram jak trafi do serii Best Of Actimelki… znaczy Activision.|Jednakże szkoda, że nie zrobią już innej gry no ale cóż, to powód dla których nie lubię takich koncernów jak EA i Activision, po prostu rozwalają wszystko jak (nie)trzeba.

  8. Nieeee :< Mam nadzieję, że mimo wszystko nic nie przeszkodzi "dwójce" w wyjściu na PC bez kolejnych opóźnień :/

  9. Ja bym ich oddelegował do pomocy przy tworzeniu COD 19…

  10. Nie podali wyników sprzedaży Prototype 2, a szkoda.

  11. W zasadzie to dopiero trzecie duże studio zabite przez Activision. Po Sierra i Bizarre przyszedł czas na Radical. Szkoda, tymbardziej że robili oni m.in. nowego Crasha. Do osiągnięcia poziomu EA brakuje Activision jeszcze sporo. Nie każdy może sobie wpisać na Wikipedii, że ma na sumieniu Mythic, Origin Systems, Bullfrog, Westwood, Pandemic czy Maxis. Nie ten poziom. :>

  12. spokojnie prototype 2 wyjdzie na pcta bez żadnych opóźnień (info z konkurencyjnego portalu)

  13. @lubro: ale Maxis nie został zamknięty, to oni tworzą nowe Sim City (które pewnie się nie sprzeda i wtedy zostanie na sumieniu)

  14. @lubro Liczba jest podobna, EA ma tylko bardziej chamskie zagrywki(a ceny akcji nadal spadają). Acti ma na sumieniu: Radical, Raven(popychadło obecnie, zamist robić Hexena, Heretica), Neversoft (kolejni do Cod’a), IW(zostało zajechane przez wtóre COD’y – odebrano prawo to wpływu na markę), Monolith (uciekł do WB i udało się odzyskać prawa do marki), ID (uciekło do ZeniMax), Irrational Games (uciekło do 2K-games), Valve (działa na swoim).

  15. Różnica w tym iż spod skrzydeł ACti wiec twórców odeszło niż upadło (tych większych). EA zamykało w większości studia wewnętrzne przejmując ich marki. Z pod Acti najbardziej szkoda mi Raven kiedyś ściśle związane z ID-software. Teraz oddelegowane do pomocy przy CoD’ach lub robieniu gier z małym budżetem. A gdyby marki które wykreowali trafiły pod skrzydła WB, THQ lub 2K-games mogło by to zaowocować bardzo dobrymi grami.

  16. Oba Prototype były słabe

  17. Ano, tak bywa, trudno. Prawdą jest, że EA wiedzie prym w ubijaniu mniejszych podmiotów. Ofiar na koncie kapkę już maja, a następne w kolejce jest Bioware. Nie znaczy to że samo studio nie jest bez winy, bo tych ma aż nadto na sumieniu, już DA i ME2 pozostawiały sporo do życzenia, a dwóm ostatnim tytułom ekipy bliżej do miana kitu niźli hitu. Do tego raczej chłodno przyjęty przez graczy ToR. Jeśli także DA III okaże się kaszanką, to kto wie, jak długo Kanadyjczycy pożyją. EA doda kolejne trofeum do listy.

  18. Prototype był słaby, a giganci mają zwyczaj zamykania studiów, które nie generują kupy zielonych. Należy po prostu liczyć na to, że dobrzy graficy i programiści i tak znajdą pracę (albo założą własne studio).

  19. @skoczny – Częsty błąd. Polecam zobaczyć kto obecnie pracuje w Maxisie i porównać to do stanu sprzed paru lat. To są 2 całkowicie różne studia teraz.|@eustachy80 – Bioware ma jeszcze przed sobą parę lat. Wydaje mi się, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy pod nóż pójdzie Black Box. Seria Skate została wrzucona do zamrażarki, zostali oni odsunięci definitywnie od Need for Speed. W ciągu ostatnich 4 lat zwolniono ponad 50% ekipy. Kwestia czasu.

  20. „Pozostali członkowie ekipy nadal będą pracować w Radical Entertainment wspierając inne projekty w Activision Publishing” Ta inne, Obóz pracy „make Call of Duty” ich czeka|Tyle ekip już robić będzie te kotlety ,że będą wydawać Call of Gniota na lato,jesień,zimę i wiosnę|Nie zarobił spasły kotick 12 MLN to taka decyzja zapadła;)|Skoro studio zamknęli to wyjdzie zapowiadana „2” na PC?

  21. Słabo sie sprzedało bo niema Prototype 2 na PC!

  22. @gutol12 miejmy nadzieję, że wyjdzie jeszcze na PC :/

  23. „Aczkolwiek zainwestowaliśmy dużo pieniędzy w serię Prototype, nie odniosła ona komercyjnego sukcesu” No zgadnijcie czemu? Ja wiem, ja wiem! Już jedynka była zrobiona tak, że wszelcy każuale odbili się od niej po pierwszej misji „Co trzeba nacisnąć, żeby rzucić samochodem w ten helikopter?” Czytało się wiele razy na necie a potem było jeszcze gorzej, nie mogli przejść, któregoś bossa hehe od pierwszego do ostatniego, albo, że rozgrywka za trudna, że ciągle ich zabijają…

  24. …(haha ja grałem na normal i miałem ZERO zginięć tylko czas mi się kończył na ostatnim bossie kilka razy) Większość grającego społeczeństwa pewnie ściągnęła pirata, pograła chwilę i stwierdzili, że albo to jest nudne (gra o takim bajzlu w środku metropolii i do tego w każdej walce trzeba być cały czas w ruchu! Przemieszczanie się w pionie i poziomie z taką prędkością. Nudna???) albo właśnie za trudna. hahaha

  25. Do tego trzeba dodać trochę winy twórców, że za wszelką cenę chcieli na tym silniku zmieścić cały Manhattan bez loadingów na konsolach, co się zemściło strasznie na grafice, która już w chwili premiery była staaaaaaara z kilkoma nowymi efektami, żeby zatuszować co nie co. PC’etowcy dostali port, dobrze, że w ogóle były te 4 opcje graficzne i gra wyglądała troszeczkę lepiej. Moim zdaniem rozgrywka była świetna, trzeba było mieć większego skilla w poruszaniu się niż w AC, zwłaszcza jak atakowało cię kilka…

  26. …czołgów i helikopterów do tego mutanty jak kilka hunterów to była bania. Nie dać się trafić i wszystkich zlikwidować. Atakowanie posterunków wojskowych, wyskok i z kilkunastu metrów w sam środek bazy i atak obszarowy! heh Zwaszczła na padzie grało się genialnie, eventy fajne (wszytkie na platynę zrobiłem) a większość ludzi nawet i kijem przez szczotę nie ruszała, bo „za trudne”. Fabuła filmowa, ja tam się wczułem i wkręciłem do samego końca. Jak dla mnie jedyny minus tej gry to grafika reszta była git!

  27. Właśnie dlatego do dwójki nawalili tone tych dodatków, które uproszczają maksymalnie rozgrywkę, liczyli właśnie, że ci wszyscy co narzekali na poziom trudności (LOL psedo gracze) w jedynce, tym razem się nie odbiją i kupią ich produkt. Jeszcze nie grałem w 2 ale z tego co na razie wiem, podzielili mapę na trzy części, dzięki temu mogli sobie walnąć loadingi, to też automatycznie dało, że mogli podrasować grafę, doszły porządne światło cienie, efekty pogodowe i ogólnie gra wygląda ładniej. W rozgrywce się…

  28. …trochę poprawiło doszło kilka przydatnych rzeczy ale też spierdzieliło (np.moc wir powietrza LOL), do tego właśnie jeszcze ta tona DLC z uproszczeniami, żeby każuale się nie męczyli, fabuła podobno jeszcze bardziej wciąga, ogólnie starali się zrobić wszystko, żeby gra była bardziej hmm… „przystępna” ale chyba nic to nie dało skoro gra ma takie niskie wyniki sprzedaży heh albo po prostu Acti się w @!$% poprzewracało i jak nie widzi milionów to „eee niski wynik sprzedaży do kosza” co było by już chore.

  29. Aha swój gwóźdź do trumny podobno dołożyła też zmiana bohatera, strasznie dużo ludzi tak bardzo sprzeciwiała się nowej postaci grywalnej, że twórcy zrobili skina, żeby postać wyglądała jak Alex Mercer. Nie wiem czy faktycznie to coś dało, bo to jednak tylko skin, fabułę i tak będzie się przechodzić nową postacią. Ja czekam na Prototype 2 w wersji PC, podłączę pada i znów zniknę mam nadzieje na kilkadziesiąt godzin. Oby wynik sprzedaży na pecety był porządny, bo liczę na 3 z Mercerem w roli głównej.

  30. @THERON23 Prototype 3 nie będzie przecież zwolnili większość pracowników z Radical , jeśli w ogóle będą ogłoszone plany wydania 3-ki to na pewno to będzie inna gra niż 1 i 2, ponieważ będzie robiona przez inny zespół i inny odział/firmę.Ja bym nie liczył na Prototype 3.

  31. Ech. Nie ma to jak zabić jedną z najbardziej oryginalnych serii Activi$ion. Doskonale widać, że dla tego wydawcy liczą się tylko pieniądze, a nie dobre i pomysłowe gry.

  32. I dobrze że już nie będzie kolejnej części. Co to za gra która nudzi po godzinie. Przecież nie kupuje się gry po to by się nudzić. Choć szkoda że studio już nie będzie robiło gier bo widać ża mieli talent.

  33. Nie ma to jak zabić jedną z najlepszych serii ostatnich lat.

  34. @oZo Prototype i nuda?? Chyba z nieba spadłeś? Ta gra była świetna, jedynkę przeszedłem dwa razy 1 raz na HARD a drugi na HARD[+] i na przykład taki AC się chowa. R.I.P Radical Entertaiment. Będę tęsknił za Crash’ami. Bardzo.

  35. Niestety, jedynka była po prostu NUDNA. Jeszcze z początku było ok, kiedy wszystko robiło się pierwszy raz. Ale po eliminacji 50 świadka, 100 czołgu i 500 gniazda było już równo w dół. NY z Prototype nie dorastał do pięt Liberty City z GTA IV, a fabuła to banał jakich mało. Jeszcze z początku zależało im na odkrywaniu tej sieci i nabijaniu medali, ale ileż razy można robić dokładnie to samo, litości.|No i nie wiem skąd pomysły, że gra była za trudna, trzeba się było wprost starać, żeby zginąć.

  36. kaczmwoj1994 1 lipca 2012 o 08:51

    Hmm, a mnie pierwszy Prototype w ogóle nie znudził. Ba, powiem więcej, po skończeniu głównego wątku wciąż biegałem przez parę godzin po mieście po prostu się naparzając z mutantami itp. W „dwójkę” jeszcze nie grałem, na razie za droga, ale jak porządnie stanieje to od razu biorę.

  37. rafioza02 Tak mi się skojarzyło po twoim poście, szkoda, że AC nie ma poziomów trudności do wyboru, bo zawsze było za łatwo. Taki HARD by się tam przydał jak nic a tak z części na część jest cały czas poziom „łajzowaty” w 3 też pewnie będzie.

  38. HA! Prototype? nudny? ja jakoś przechodzę tą grę już 6 raz i jakoś wcale mnie nie znudził więc sorry ;/

Dodaj komentarz