RollerCoaster Tycoon 2: Pokonanie tej kolejki zajmie dłużej, niż istnieje wszechświat

Pamiętam, że wiele lat temu grałem w jakąś część RollerCoaster Tycoon, ale nie projektowałem niczego nadzwyczajnego. Oczywiście na świecie istnieje wielu hardkorowych fanów tej leciwej, lecz za to legendarnej gry, którzy są ambitniejsi ode mnie. Przykładowo: pewien miłośnik RollerCoaster Tycoon 2 stworzył łańcuch kolejek górskich w taki sposób, żeby ich ukończenie zajęło – może po prostu wkleję obrazek z liczbą – tyle lat, co poniżej:

Samo wyjaśnienie tego procesu wymaga mniej więcej 14 minut, a wśród elementów składowych „wszechświatowej kolejki górskiej” znajdują się takie rzeczy, jak przebywanie niezwykle długiego odcinka z prędkością 1 km/h, żeby w końcu dotrzeć do środka i rozpocząć podróż do tyłu, lecz tym razem znacznie wolniej – raz na cztery sekundy poruszymy się o jedną klatkę. Przyspieszenie nagrania z takim cofaniem o 128 razy ukazuje powoli jadącą kolejkę.
Nie będę udawał, że dokładnie wszystko zrozumiałem, bo cały proces stał się bardziej złożony, niż początkowo tego oczekiwałem, a w grę wchodzą jeszcze specjalnie przygotowane synchronizacje z innymi kolejkami, co ma dodatkowo opóźniać funkcjonowanie tego nietypowego tworu. Autor projektu, Marcel Vos, chętnie wszystko opisuje na poniższym filmiku, więc gorąco go polecam wszystkim zainteresowanym.
Koniec końców, wszystko sprowadza się do tego, że Marcel zasugerował swoim widzom policzenie wszystkich atomów znajdujących się w granicach obserwowalnego wszechświata. Musicie to zrobić według jego metody, czyli wyjmujecie pojedynczy atom zawarty np. w ziarnku piasku, odkładacie go na bok i czekacie rok. Później znowu wyjmujecie pojedynczy atom, odkładacie go na bok, czekacie rok itd.
Jeśli policzycie w ten sposób wszystkie atomy zawarte na Ziemi, a potem zawarte w Drodze Mlecznej, a nawet w całym obserwowalnym wszechświecie, to w końcu będziecie mieć wyczucie tego, jak długo trzeba odczekać na ukończenie specjalnie przygotowanej kolejki górskiej The Universe Coaster. Marcel Vos zaznaczył, że jeśli ktoś się o to postara, wtedy można stworzyć coś o znacznie większym zapotrzebowaniu na czas.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “RollerCoaster Tycoon 2: Pokonanie tej kolejki zajmie dłużej, niż istnieje wszechświat”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Głupie to bo by to osiągnąć musiał na ostatnim coasterze umieścić 31 odrębnych sekcji wagoników by sztucznie wydłużyć czas przejazdu, a przez to ostatni coaster więcej stoi niż jedzie. By to miało jakikolwiek sens dwie sekcje wagoników to zdaje się jest norma więc to powinien być max i wtedy ten coaster by faktycznie jechał. Pomijam już mega sztuczne wydłużanie przez umieszczanie 3 'pustych’ stacji na każdym coasterze by ponownie sztucznie wydłużać czas przejazdu. Nie bardzo wiem co chciał w ten sposób osiągnąć
Na początku oglądałem z zaciekawieniem, ale po 2 minutach doszedłem do wniosku, że zbytniego sensu to nie ma. Ktoś się mocno napracował, żeby osiągnąć ten efekt :P.
Ten artykuł jest dziwniejszy od tej kolejki.