Rune II: Twórcy wydali grę, po czym… zamknęli studio

Minęły ledwie 24 godziny od kiedy w Epic Games Store zadebiutował Rune II. W analogicznym okresie, studia powinny czekać na recenzje i, ewentualnie, świętować zakończenie prac nad wyczerpującym tytułem. Ten scenariusz nie sprawdził się jednak dla studia Human Head. Po zaledwie jednym dniu od premiery najnowszego projektu, dyrektor kreatywny studia ogłosił, że Human Head zamyka swój oddział w Wisconsin.
Jednak pracownicy nie musieli szukać sobie nowego miejsca zatrudnienia, ponieważ cały zespół przeszedł pod skrzydła Bethesdy i utworzył nowy oddział – Roundhouse Studios. Zaskakującą decyzję tak skomentował ten sam dyrektor kreatywny, Chris Rhinehart:
Niestety musieliśmy zakończyć działalność Human Head Studios i zamknąć jej drzwi, co było szczególnie bolesne z powodu pasji i kreatywności zespołu, który zebraliśmy. Zwróciliśmy się jednak o pomoc do naszych przyjaciół z Bethesdy, którzy również dostrzegli tę pasję w naszym zespole. Wraz z utworzeniem Roundhouse Studios, Bethesda zaoferowała każdemu pracownikowi Human Head stanowisko w nowej firmie.
Co ciekawe, ekipa Human Head już wcześniej pracowała pod nadzorem Bethesdy, tworząc Preya czy dłubiąc przy jego kontynuacji, która nigdy się nie ukazała. Pod nową nazwą zespół ma pracować nad nowymi, ale niezapowiedzianymi jeszcze produkcjami.
Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Rune II: Twórcy wydali grę, po czym… zamknęli studio”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
To moze dostaniemy tego „prawdziwego” Preya dwójke ze starego trailera? To by było cos.
Co jak co, ale godnym następcą System Shocka to na pewno nie jest. PREY to swietna gra, ale bez podjazdu do klasyka, i watpie by cokolwiek wyszło z gatunku co bedzie miało podjazd do SS, ta sama sytuacja co Silent Hill, po prostu sie nie da tego ponowić.
@LordPoland, tak działa nostalgia.
@tommy50 przy tej narracji jaką zaserwowali nam twórcy nowego preya nigdy się nie zgodzę, że fabuła tej gry ma cokolwiek ciekawego do zaoferowania, nawet Avellone grzebiąc piórem w scenariuszu tego nie wyciągnął ponad przeciętność.
Dla mnie to było bardzo dobra gra, szkoda ze zakonczona cliffhangerem nie z tej ziemi. Gameplay pozwalał na duzo kombinowania, szkoda że musiało przejąć nazwę Prey. Arkane umie robić dobre gry singlowe, zobaczymy co wymyślili z Deathloop. Martwi mnie tylko że to może być coś multiplayerowego.
Coś im ten ekskluziv deal od Epica za bardzo nie pomógł, heh, dostali na boku ofertę od Todda, dużo bardziej lukratywną niż tworzenie indyków na EGS, to po cichu podpisali papiery i nagle stali się częścią Bethesdy. Albo okazało się, że Rune 2 jest podobnym badziewiem co The Quiet Man (liczę, że jednak nie)
Ciekawe, jak będzie ze wsparciem popremierowym Rune II? Czy doczekamy się jakiś łatek?
IMO ostatni Prey był grą szalenie nierówną. Z jednej strony dostaliśmy interesujący setting, intrygującą fabułę oraz znakomity prolog, z drugiej zaś nieprzystającą do współczesności drewnianą rozgrywkę, która bardzo szybko zaczynała nużyć. Co gorsza, choć tytuł miał duży potencjał jako horror, twórcy kompletnie go zmarnowali. Mimiki przestają zaskakiwać po kilku kwadransach, a reszta przeciwników nie stanowi większego zagrożenia. Niestety, to nie Alien: Isolation.
@Shaddon nie ten Prey
Pewnie wzięli kasę od epica, rozdali między sobą i zamknęli studio. Sprytnie.