rek

RuneScape zbliża się do miliarda dolarów wpływów!

RuneScape zbliża się do miliarda dolarów wpływów!
MMORPG wchodzi w pełnoletność z pokaźną sumą na koncie.

Jak informuje w rozmowie z Pocket Gamerem Phil Mansell, prezes studia Jagex, na siedemnaście lat od premiery RuneScape przyniósł swoim developerom ponad 800 milionów dolarów przychodu! W tym czasie utworzono ponad 250 milionów kont, produkcja może się też pochwalić tym, że przyciąga do siebie na długo (gracze spędzają z nią średnio aż siedem lat). Do dziś RuneScape’a śledzi też za pośrednictwem kanałów społecznościowych 1,5 miliona ludzi i nie wypada on z listy dwudziestu najpopularniejszych tytułów na Twitchu.

Od momentu premiery RuneScape’a założony w 2001 Jagex mocno się oczywiście rozrósł. W tej chwili developer zatrudnia ponad 300 pracowników, a w jego ofercie znajduje się przeszło 40 produkcji. Klejnot w koronie studia pozostaje zaś przedmiotem nieustannej ewolucji – gra już kilkakrotnie zmieniała silnik, a częstotliwość wprowadzania do niej nowych elementów sprawiła, że doczekała się nawet wpisu w Księdze Rekordów Guinnessa jako największe i najczęściej aktualizowane darmowe MMORPG. W 2013 uruchomiono Old School RuneScape, mające cofnąć zmiany uwspółcześniające rozgrywkę (tę wersję mogą już ogrywać użytkownicy Androida, do których wkrótce dołączą właściciele iOS-ów), tytuł doczekał się też kilku spin-offów (przykładem całkiem przyzwoita karcianka Chronicle: RuneScape Legends).

3 odpowiedzi do “RuneScape zbliża się do miliarda dolarów wpływów!”

  1. MMORPG wchodzi w pełnoletność z pokaźną sumą na koncie.

  2. WoW 12.99 euro na miesiąc x 12 daje nam 155 euro rocznie, teraz razy 14 (tyle lat chyba ma) 2 200 euro. Średnio gra w to pewnie od 5 do 12 mln więc dajmy te 8 i mamy 17,5 mld z samych subów ;D a gdzie tu jeszcze dodatki i sklepik…

  3. @SiopeR Jaki sens ma porównywanie abonamentowego WoW-a do free-to-playa?

Dodaj komentarz