Rust z ponad 9 milionami sprzedanych egzemplarzy, wciąż sporo mniej niż Garry’s Mod

Dużej części z nas produkcja Facepunch Studios kojarzy się tylko z biegającymi wszędzie golasami, polowaniem na innych graczy i robieniem z nich niewolników oraz dziesiątkami przykładów tego, jak rasa ludzka potrafi być niewdzięczna. Jednocześnie jest jedną z wizytówek całego gatunku survivali oraz – przy okazji – steamowego Early Accesu. W końcu Rust spędził w nim prawie 5 lat, rozwijając się przy tym niezwykle prężnie, nawet jeżeli po premierze zebrał ostatecznie mieszane recenzje.
Gracze jednak wciąż go kochają, a fanów nieustannie przybywa. Twórcy pochwalili się, że tytuł kupiono już 9 015 476 razy, przede wszystkim w Stanach, Rosji, Chinach, Argentynie i Wielkiej Brytanii. W tym roku również pobito rekord jednoczesnej liczby grających – 93 595 osób w lipcu. Łączne przychody, jakie wygenerował Rust, wynoszą zaś 142 393 014 dolarów. Studio poinformowało również, iż dopiero co wydane DLC zawierające instrumenty muzyczne rozeszło się jak na razie w liczbie 42,651 kopii. Dla przypomnienia:
Jednocześnie Facepunch zdradził, jak radzi sobie ich poprzedni hit – znany i lubiany Garry’s Mod. W ciągu 15 lat od premiery sprzedał on 16 900 292 kopii (a przy tym refundowano jego zakup prawie pół milion razy). Zarobił jednak mniej niż młodsza produkcja – „jedynie” nieco ponad 108 milionów.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
4 odpowiedzi do “Rust z ponad 9 milionami sprzedanych egzemplarzy, wciąż sporo mniej niż Garry’s Mod”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jeden z najsłynniejszych survivali branży radzi sobie nad wyraz dobrze.
Sorry, ale Twoje porównanie jest zupełnie bez sensu. GMod ma 15 lat, a Rust 5-6. Jaki jest sens w porównywaniu ilości sprzedanych kopii w ciagu 6 lat kontra sprzedaż w ciągu 15 lat? Wcale nie pokazuje która gra sprzedaje się lepiej. Statystyki ciekawe.
@Pio6 Jak to nie pokazuje która gra sprzedaje się lepiej? Rust zarobił na sobie praktycznie 34 miliony dolarów więcej. Czy to nie sugeruje co się lepiej sprzedało? 🙂 Nie ważne w jakim okresie. Porównanie jest DO danego okresu.
DeMola: Rust ma mikropłatności, a GMod nie. Zakładam, że podany tutaj zarobek Rusta jest razem z mikropłatnościami, ale mogę się mylić :). Tytuł newsa mówi jednak o ilości sprzedanych kopii. Zdaniem autora 16mln w ciągu 15 lat to więcej niż 9mln w ciągu 6 lat. Nielogiczne, bo nie da się tych liczb porównać, skoro nie jest to ten sam okres czasu.