2
26.09.2024, 07:52Lektura na 3 minuty

Za nami konferencja Zrozumieć Gamedev. CD-Action wśród prowadzących wydarzenie

Dlaczego niektóre gry wychodzą lepiej od innych? Jak ewaluować projekty? Co robi developer, a co wydawca? Poznaj odpowiedzi na te i inne pytania dzięki serii paneli dyskusyjnych i wykładów online. Specjaliści z różnych obszarów branży opowiedzą w przystępny sposób o swojej pracy, stosowanych metodach, narzędziach, a także wyzwaniach, z którymi muszą się mierzyć.


CD-Action

Zrozumieć Gamedev to nowa inicjatywa w polskiej branży gamingowej. Zorganizowane przez Movie Games wydarzenie ma na celu przede wszystkim przybliżenie specyfiki i złożoności tworzenia oraz wydawania gier wideo osobom spoza tej branży, ale także aktualnym i przyszłym inwestorom.

Konferencja składa się z trzech paneli dyskusyjnych oraz jednego wykładu. Prowadzącymi są redaktorzy serwisów branżowych: Piotr Cieślak ze Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, Paweł Biedrzycki ze Strefy Inwestorów oraz Barnaba Siegel, szef cdaction.pl. Prelegentem na wykładzie jest Robert Purzycki z QED Games. Wydarzenie startuje o 10:00 i kolejne części konferencji możecie oglądać poniżej. Zapraszamy! 

Więcej informacji na https://zrozumiecgamedev.pl/. Pytania do gości można wysyłać na adres zrozumiec.gamedev@moviegames.pl. Odpowiedzi zostaną opublikowane w bliskiej przyszłości w formie tekstowej.


Panel #1 - Wydawca, developer i proces tworzenia oraz monetyzacji gier, czyli o gamedevie od kuchni

Jakie są obowiązki wydawcy,a jakie developera? Kiedy dochodzi do styku obu podmiotów i jak współpracują one przy tworzeniu gry? Poruszymy także tematy estymacji czasu i budżetu, a także wyjaśnimy, skąd biorą się opóźnienia czy problemy techniczne.

Prowadzący: Piotr Cieślak (SII)
Uczestnicy: Maciej Krzemień (Fumi Games), Tomasz Tomaszewski (Crunching Koalas), Maciej Miąsik (Movie Games), Maksym Sapetto (Movie Games)


Wykład - Bizdev w gamedevie

W jakich obszarach developerzy i wydawcy prowadzą business development? Kto staje się ich partnerem? Jakie wyzwania niesie praca z licencjonowanym IP lub narzędziami – i czy jest warta trudu? O mało znanym obliczu gamedevu opowie ekspert w dziedzinie business developmentu.

Prowadzący: Robert Purzycki (QED Games)


Panel #2 - Stan branży po Gamescom i innych eventach 2024 r.

Jak zmienia się branża? Omawiamy trendy obecne, kształtujące się, jak i te, które przemijają – zwłaszcza w kontekście zapowiedzi, które widzieliśmy na głównych tegorocznych eventach. Poruszymy także rolę wielkich wydarzeń oraz ich siłę oddziaływania na graczy, dziennikarzy i samych developerów.

Prowadzący:Barnaba Siegel (CD-Action)
Uczestnicy: Jakub Ananicz (Games Operators), Mateusz Szukajt (Galaktus), Mardoniusz Maćkowiak (CC Group), dr Piotr Kubiński (Goat Gamez)


Panel #3 - Estymacje a rzeczywistośćw marketingu gier

Podczas tego panelu porozmawiamy o planowaniu i realizacji marketingu gier. Poruszymy takie tematy jak wishlisty i budowanie zainteresowania grą, dema i prologi, a także zmiany na Steam i w sytuacji rynkowej. Porozmawiamy o premierach i kwestii ocen, a także o realizacji sequeli.

Prowadzący: Paweł Biedrzycki (Strefa Inwestorów)
Uczestnicy: Kuba Wójcik (better. / Indie Games Polska), Karol Sasorski (DRAGO entertainment), Mateusz Wcześniak (Movie Games), Michał Puczyński (Road Studio / Movie Games)


Redaktor
CD-Action
Wpisów1137

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze