2
16.01.2025, 15:00Lektura na 2 minuty

Rynek pecetowy mocno prześcignął konsole. Według raportu nowa generacja sprzedaje się gorzej niż poprzednie

Wszystko to znajdziecie w obszernym raporcie podsumowującym branżę na przestrzeni lat.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Początek roku to zawsze czas podsumowań oraz przewidywań rynkowych. Mieliśmy już m.in. wielkie podsumowanie Steama, gdzie w 2024 roku pojawiła się rekordowa liczba gier (aż 18 825 tytułów). Z kolejnymi ciekawostkami przyszedł Matthew Ball, zajmujący się strategiami inwestycyjnymi Epyllionu. Podzielił się on wynikami raportu dotyczącego stanu branży gier wraz z analizą trendów na 2025 rok. Raport zawiera ponad 200 slajdów i jeżeli jesteście zainteresowani przeczytaniem całego, to znajdziecie go na stronie analityka.   

Według Balla unikanie ryzyka przez gigantów tworzących produkcję AAA wynika z nagłego wyhamowania wzrostu przychodów całego giereczkowa, które miało miejsce w latach 2011-2021. Branża oczywiście nie stanęła w miejscu i ciągle rośnie (chociaż powoli), a Epyllion określa gry na pecety jako jasny punkt ciągłego wzrostu. Mają stanowić większość przychodów, pomijając w tym rozrachunku rynek mobilny. 

Epyllion
Epyllion

Dalsze dane przedstawiają, że w porównaniu z 2011 rokiem klienci wydają obecnie 50 miliardów dolarów więcej na gry na PC oraz konsole, co nie powinno być zaskoczeniem, szczególnie gdy pod uwagę weźmiemy coraz bardziej dominujące produkty z mikrotransakcjami. 

Co ciekawe, od 2021 roku konsolowy rynek ma przejść w stagnację, co przełożyło się na gorsze wyniki PlayStation 5 oraz Xboksów Series X|S. Po 49 miesiącach, w porównaniu z poprzednimi generacjami, egzemplarzy wspomnianych konsol sprzedało się prawie 7 milionów mniej. Zupełnie inaczej jest w przypadku rynku pecetowego, bo tam przychody z gier na PC wzrosły o 20%. Od 2012 roku do dnia dzisiejszego najlepiej sprzedającymi się konsolami były produkty Nintendo. 

Matthew Ball wspomina również o największych rozczarowaniach branży, wymieniając w jednym rzędzie Skull and Bones, Gotham Knights, Concorda czy Suicide Squad: Kill the Justice League. W raporcie znajdziemy także analizę wpływu rynku chińskiego na cały przemysł (a jest on dość spory, szczególnie po udanej premierze Black Myth: Wukong) oraz jak wygląda wzrost rynku w Indiach, a także na  innych rynkach z dużą liczbą użytkowników. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów920

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze