S.T.A.L.K.E.R. 2 oficjalnie zapowiedziany!
Na stronie studia GSC Game World pojawiła się wczoraj wieczorem krótka notka, w której jego szef, Sergiej Grygorowicz informuje, że w produkcji znajduje się gra S.T.A.L.K.E.R. 2, oparta na nowej, wieloplatformowej technologii opracowanej przez jego firmę.
Komunikat cytuje jego słowa:
„Po tym, jak oficjalna sprzedaż [jako Ukrainiec zdaje sobie sprawę z tego, że sprzedaż oficjalna to jedno, a „sprzedaż” nieoficjalna to drugie] gier z serii przekroczyła 4 miliony egzemplarzy na całym świecie, nie mieliśmy wątpliwości, że to już czas, by rozpocząć tworzenie nowej dużej gry z uniwersum S.T.A.L.K.E.R.-a. To będzie prawdziwy kolejny rodział tej mega-popularnej gry; rozdział, jakiego gracze od nas oczekują”.
Wstępna data premiery gry to 2012 – i szczerze mówiąc cała ta zapowiedź miała chyba na celu tylko to, by na zbliżających się targach gamescom przed stoiskiem GSC Game World ustawiła się cała kolejka przedstawicieli wydawców, z THQ na czele.
A ponieważ sama zapowiedź jest tak skromna w konkrety – i pod tym względem twórcy S.T.A.L.K.E.R.-a 2 się nie popisali – może wy nadrobicie: co chcielibyście zobaczyć w tej grze?
Czytaj dalej
-
Red Dead Redemption na Xboksie, Switchu 2 i za darmo dla abonentów...
-
Phil Spencer gratuluje Steamowi. „Przyszłość oparta na wyborze to fundamentalna wartość...
-
Ubisoft zostanie sprzedany? Firma wstrzymuje obrót akcjami oraz publikację wyników...
-
2. sezon „Fallouta” na oficjalnym zwiastunie. Lucy i Ghoul powrócą już...
140 odpowiedzi do “S.T.A.L.K.E.R. 2 oficjalnie zapowiedziany!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Człowieka, który wpadł na to, by TAKĄ informację publikować w piątek po 20, powinno się wysłać do Zony z tępym scyzorykiem i jednym batonem czekoladowym w kieszeni. Czy newsman CD-Action nie może pograć w Maf… Simsy nawet w piątek wieczorem? Tak czy inaczej – S.T.A.L.K.E.R. 2 zapowiedziany!
Ja dopiero przechodzę jedynkę, więc na dwójkę nie czekam, ale cieszy mnie ta informacja. Na pewno w dwójce powinien pozostać ten wspaniały klimat poprzednich części bez niego do już nie byłby STALKER.
Ciekawa informacja 🙂 mam nadzieję że część druga nie będzie potrzebowała tylu patchy co jedynka 🙂
A według mnie priorytetem jest nie tylko klimat ale poprawienie wszystkich tych błędów i optymalizacji.
Fajnie jakby wyszła na konsole 😛 Ja bym chętnie zobaczył możliwość jeżdżenia samochodami.Taka możliwość miała być w Cieniu Czarnobyla,ale jak wiemy twórcy finalnie wywalili ją do kosza.A szkoda…
Multiplatformowość – czyli kiepska grafika, chowanie się za osłonami i spłycenie rozgrywki. No cóż – może wersja PC będzie inna niż konsolowa?
Środki lokomocji….główny powód, dla którego musiałem rzucić tę grę. Zadania są często daaleekoo od nas a zasuwać na piechotę to ciężka sprawa. A jeszcze przez głupi niefart umrzesz parę metrów od miejsca docelowego, nie zapiszesz gry i kaplica. A poza tym, niech mnie zaskoczą. 😛
Ja bym chciał więcej potworów i żeby każdy rodzaj miał jakies przyzwyczajenia np. snorków trzeba szukac w wilgotnych jaskiniach itp. No i żeby był coop dla 2 osób
LOL HUT wyskakuj z Maffi2 !! : P
Pojazdy ,lepsza optymalizacja .Super by było jakby twórcy dorzucili do terenu zony jakąś paranormalną abstrakcyjną miejscówkę , głupio zabrzmi , takie jakby zaświaty gdzie pałętają się dusze satlkerów , to by było cooooooś !!!!!!
Jeśli noc w stalkerze 2 będzie taka jak w poprzednich dwóch częściach (w SoC była porażka) to ja będę zadowolony 😀
Chciałbym zobaczyć grę z otwartym, wielkim terenem bez eograniczeń, z możliwością modyfikacji kombinezonów i broni,z możliwością kreowania postaci prawie jak z rpg,z m…. ups troszkę mnie poniosło ale coś takiego dostaliśmy w Zew Prypeci.Jeśli twórcy utrzymają ten kurs to dostaniemy FPS doskonały.
Stalker’a nigdy za wiele !
dobry pomysł coop dla 2 osób wow to by było coś?
”Multiplatformowość – czyli kiepska grafika, chowanie się za osłonami i spłycenie rozgrywki” – Dzieki. Dlaczego uwazasz ze konsole to zlo ? Niech konsolowcy tez maja fajne gry !
Pobożne życzenia… Jak można przeczytać – panowie pracują nad multiplatformową technologią… Skoro ten STALKER wyjdzie również na konsole to pewnie możemy pożegnać się z pobocznymi questami, upgradowaniem broni, rozmowami z NPCami i klimatem brudu i zepsucia. Pewnie zrobią kolejną wesołą łupanine w stylu CoD czy GoW – będzie pełno skryptowanych scenek, ale klimat gdzieś pewnie uleci. Ciekawe jak szybko, patrząc na poziom trudności STALKERA, padało by się grając na padzie [megacelni i wytrzymali wrogowie].
@bimberoman17 jeśli bedzie tak jak mówisz to połamie wszystkie płyty S.T.A.L.K.E.R.A :/
Ja bym chciał żeby wreszcie konserwy nie kosztowały aż tyle -.- bo nie będę dawał jak głupi 200 rubli za głupią puszkę. Powinny być lepsze możliwości względem skradania, oraz mogliby wrócić te historyjki w PDA (Cień Czarnobyla).|I mogliby zrobić możliwość założenia własnej grupy – wybierasz nazwę, godło, i możesz poruszać się z ludźmi. A jak nie, to co najmniej jednego towarzysza.Dzięki temu byłbym zadowolony.
przeszedłem wszystkie stalkery i czekałem na tą zapowiedź, teraz poczekam na grę 🙂 |p.s. pojazdy nie były by dobrym pomysłem, po pierwsze jadąc można by łatwo nie zauważyć anomalii. po drógie jakby tak można było z łatwością wszędzie dojechać to gra straciła by sporo klimatu. bycie stalkerem ma polegać na powolnym poruszniu się między anomaliami i promieniowaniem a nie na szybkiej jeździe z punktu a do punktu b. najlepiej by było gdyby po prostu nie było questów w których trzeba leźć przez całą mapę, cdn.
cd wtedy nie trzeba by było pojazdów
A mnie ta wiadomość nie ucieszyła bo grałem w Czyste Niebo i niezbyt mi się spodobało
Multiplatform? RIP STTALKER.
Dziad – wiesz, szkoda, że teraz praktycznie każda gra, która wychodzi na konsole jest spłycana względem PC. Nie chce szerzyć defetyzmu, ale wystarczy spojrzeć jak okrojony jest taki Dragon Age względem np. NVN 2 z dodatkami. I o ile bardziej okrojona będzie następna część. I ciekawe jak będzie trzeba okroić engine, żeby dostosować go do konsoli – jeśli wersja na PC będzie taka sama, to podejrzewam, że nie będzie takiego rozmachu jak planowali w pierwszej wersji STALKERA – pełno NPCów i żyjący świat.
A do tego co bym chciał : tony zadań pobocznych , by można było je wykonać na wiele sposobów ( nie mowie tu o czymś takim jak wykonaj lub olej xD ) , dobrze by było gdyby dali rozległe podziemia a w nich kolejne obozy . Elegancko by było zobaczyć w najwiekszych obozach jakiś środek transportu ( naprzykład 3 samochody na cała gre , by samochód nie stał sie głownym środkiem przemieszczania ). Fajnie by było gdyby noc w stalkerze stała sie niczym survival-horror. A najważniejsze by obszar był duuużo większy .
Yeah !!!!!!
NicoBellic11 – grałeś w najgorszą część, nie dziw się. ;]
Yeah!
bimberoman17: dzięki bogu i partii jest różnica między konsolami a PC. Prawda jest taka że bez klimatu ta gra nie istnieje. Jeśli twórcy pójdą w stronę CoD lub GoW to lepiej coby dali se spokój. Ale raczej wątię żeby tak się stał, goście doskonale weiedzą naczym polega atut ich produkcji.
no czyste niebo jest słabą częścią ponieważ tam chciali sie tylko pochwalić nowym silnikiem a nie fabułą za to z ZP doskonale to połączyli. W S.T.A.L.K.E.R. już dosłownie wszystko było to może tera monolit ? xD
@bimberoman17: bez urazy, ale trochę głupoty gadasz. Ok, Dragon Age był uproszczony mechanicznie, żeby przystosować sterowanie, ale w przypadku shootera nie ma takiej potrzeby. Co do „okrojenia engineu” – jedyna rzecz, która ewentualnie trzeba będzie okroić na konsoli, to jakość tekstur, ze względu na małą ilość RAM, bo sama, czysta moc obliczeniowa jest w zupełności wystarczająca, żeby dorównać 80% PC posiadanym przez graczy. Poza tym co ma grafika do rozmachu oO
Multiplatformowość? ;/ No nie zapowiada sie za dobrze….
Chociaż jak nie uproszczą za bardzo i dodadzą naprawde ciche zabijanie to może być wesoło 😀
@Arcaam: skoro tak mówisz to niech piecyki także mają fajne gry z konsoli. Co do tematu chcę KLIMATU Stalkera, więcej questów, więcej realizmu, podziemia, więcej elementów horroru, otwarty teren, nowe miejscówki( Generatory! ), więcej modyfikacji do broni, realistyczne bronie( żaden Gauss, kałach w dłoni i jazda! ), brak pojazdów( przewodnicy byli w sam raz ), frakcje( element opcjonalny ) i więcej, więcej STALKERA!!!
Po pierwsze: rozwinąć wątek monolitu, po zewie prypeci wciąż pozostaje wiele tajemnic na ich temat. Kto im wydaje teraz rozkazy? skąd mają cały sprzęt?|To samo tyczy się najemników.. dla kogo pracują?|Mam nadzieję na zobaczenie wszystkich lokacji które ukazały się w poprzednich częscia w jednej grze (+ lokacje wycięte z gry tj. generatory. +coś na drugim brzegu rzeki prypeć)Rozwinąć frakcje (tj. awansowanie w hierarchii, bardziej rozbudowane misje, zajmowanie terenów (tylko troszkę podrasowane, nie jak w CS
wieloplatformowej technologii? AI przeciwników przerażająco spadnie
O matko to się jak CoD robi powoli. Już 4 część 0.o
No sorry ale jak dla kogoś Dragon Age jest okrojony tylko w kwestii sterowania względem NVN to: albo ktoś jest ślepy, albo nigdy nie grał w uczciwe D&D… A okrojenia w kwestii ilości wyświetlanych obiektów? Znikające postacie po odejściu na 30 metrów jak w GTA? Mam nadzieję, że podstawą dla engine’u będzie PC, i tylko okroją go na konsole, a nie jak w przypadku CryEngine 3 gdzie ze słabej bazy konsolowej chcą zrobić uczciwy PCtowy next gen przez dodanie lepszych textur… Coż CE2 nadal nie pobity.
Byleby grę zrobili taką jak zapowiadali 1 na początku i BEZ BUGÓW!
A przede mną jeszcze Czyste niebo i Zew Prypeci 😛
@bimberoman17: raczej podstawą powinien być PC. Z tego co mi wiadomo Ukraina (podobnie jak i Polska i Rosja) dalej preferuje granie na PC, więc głównie pod to się tam tworzy
@teken: przede mną Cień Czarnobyla, Czyste Niebo i Zew Prypeci. Każdą mam, w każdą grałem, żadnej nie ukończyłem
Takkk !!!! 😀
Byle wydali przed grudniem wtedy bede spokojnie czekal na koniec swiata ;D
Nareszcie!!! Król gier FPP powraca!
„oparta na nowej, wieloplatformowej technologii” Stalker RIP. |Chociaż kocham klimat pierwszych części, nie czekam, żeby się nie zawieść. 🙂
moj ulubiony fpp 🙂 nie ma to jak spacer po zonie
Mam nadzieje że tym razem dodadzą chociaż jedną postać kobiecą do gry 😛 na pewno by to grze nie zaszkodziło 🙂
Królem bym go nie nazwał, ale oczekuje że zona będzie jeszcze bardziej klimatyczna, potwory straszniejsze, a historia ciekawsza. Innymi słowy oczekuje wszystkiego co było w ”jedynce” tylko ze zdwojoną siłą.
Nie ma innej gry, którą bardziej bym pokochał niż Stalker. Ten klimat jest wręcz idealny dla mnie – drugiej takiej gry nie ma i pewnie nie będzie. Wieść o kontynuacji – jest dla mnie jak manna z nieba 🙂
Nie rozumiem po co tej grze multiplatformowość, jeśli główny odbiorcą jest rynek wschodni gdzie do tej pory najważniejszą platformą jest PC, dla mnie to bez różnicy oby tylko priorytetem była wersja na blaszaki, chcą robić tą grą na konsole proszę bardzo, tylko żeby nie było żadnych uproszczeń względem ich. Oby najlepiej dwie oddzielne ekipy robiły dwie rożne wersje. Czego oczywiście nie będzie 🙂 . A czego oczekuje mniejszej, ilości bugów i może lepszego głównego wątku reszta jest prawie idealna 😀 .