S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace przerwane? Twórcy zaprzeczają [UPDATE]
![S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace przerwane? Twórcy zaprzeczają [UPDATE]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/3ee65a34-a556-498a-ae99-ed0bec6412c3.jpeg)
Ukraiński serwis UkraNews, powołując się na anonimowego informatora, twierdzi, że S.T.A.L.K.E.R. 2 został anulowany. Decyzję taką podjęto ponoć po tym, jak prezes studia GSC Game World, Sergei Grigorovich, na dzisiejszym spotkaniu rzekomo ogłosił, że firma zostaje zamknięta. Miałby to zrobić z „osobistych powodów”. Redakcja portalu podejrzewała, że nie był on zainteresowany postępem prac nad grą, ponadto ukraińskie władze chciały przejąć kontrolę nad ekipą.
Sam zainteresowany szybko odniósł się do powyższych doniesień. Jak napisał na swoim Twitterze:
Nie zamknęliśmy GSC ani nie anulowaliśmy prac nad produkcją.
[UPDATE]: Niestety wygląda na to, że doniesienia ukraińskiego portalu okazały się prawdziwe. Cytowany wyżej wpis Grigorovicha został bowiem usunięty. W zamian pojawiła się informacja od Dmitria Bourkovskiego ze studia.. Jak czytamy:
Koniec PR-u. GSC zostało zamknięte.
[UPDATE 2]: Zwroty akcji niczym w dobrym thrillerze. Okazuje się, że Bourkovsky, który „potwierdził” zamknięcie GSC Game World nie pracuje dla studia. Jak wynika z jego profilu w serwisie LinkedIn, jest on szefem wydawniczym w dywizji zajmującej się grami firmy Mail.ru. W rozmowie z serwisem Beefjack wyjaśnił z kolei, że nie ma zwiazku z ukraińską ekipą i ich projektem, a po prostu umieścił na swoim Twitterze informację, którą przeczytał w sieci.
Mimo to wciąż nie możemy odetchnąć z ulgą. Na razie bowiem GSC Game World nie wyjaśniło sprawy, a wpis szefa studia – jak już wspominaliśmy – został usunięty.
Tymczasem do sieci wyciekło mnóstwo grafik koncepcyjnych ze S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Nad newsem możecie zobaczyć jeden, a poniżej dwa kolejne. Po resztę odsyłamy pod TEN adres.


[UPDATE 3]: Niestety wbrew naszym nadziejom okazało się, że wcześniejsze doniesienia były prawdziwe. Sergey Galenkin z ukraińskiego oddziału 1C współpracującego z GSC Game World, powołując się na swoich informatorów ze studia, potwierdził, że zostało ono zamknięte. Według niego, powodem takiej decyzji był fakt, że tworzenie gry wyłącznie PC-towej po prostu się nie opłacało, ponieważ na Zachodzie sprzedałaby się ona w małej liczbie sztuk. A – jak pisze – nie udało się sfinalizować umowy z potencjalnym wydawcą konsolowej edycji S.T.A.L.K.E.R.-a 2.
Dodał też, że wydaje się mało prawdopodobne, aby powodem zamknięcia GSC Game World była interwencja ukraińskich władz. Wyjaśnił też zamieszanie z informacją przekazaną za pośrednictwem Twittera przez szefa studia – ponoć w jego imieniu wpis umieścił jakiś chłopak z Afryki, który nie wiedział o wszystkim. Później usunał wiadomość.
Galenkin dodaje, że jest szansa na to, by prawa do S.T.A.L.K.E.R.-a przejęła inna ekipa i dokończyła dzieło Ukraińców. Zaznacza jednak, że jest z tym problem. Jak pisze:
Kto miałby się zająć grą? To jest prawdziwy problem na Ukrainie, jedyną dobrą ekipą jest 4A Games, ale oni koncentrują się głównie teraz na Metro: Last Light, a dodatkowo Grigorovich ma z nimi napięte stosunki. A jeśli zatrudnisz do tego Polaków i Bułgarów, nic z tego dobrego nie wyjdzie.
To ostatnie zdanie mógł już sobie darować…
Czytaj dalej
209 odpowiedzi do “S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace przerwane? Twórcy zaprzeczają [UPDATE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Arty są super i są na tej stronie też pierwsze screeny. Klimat jest masakra z tego, planują zrobić dość dużo ekwipunku. |Skoro państwo Ukraińskie przejmuje firmy, które wypracowały 500 000 hrywien. Zamkną postawią nowe i jazda z tematem. Albo niech jadą do Czech lub Polski. Poczekamy zobaczymy.
DUSTDEVIL|Chyba Rosji, zapewne 1C ich przygarnie.
Nezir|To nie będzie już ten sam stalker kiedy jakieś inne studio przejmie do niego prawa i zrobi go po swojemu.
Ja już nie ogarniam…….
@Blik Prawda, to bardziej prawdopodobne
To Stalker wprowadził mnie w świat gier, nie uwierzę że marka która tak dobrze się sprzedała nagle miała by upaść. Ma wrażenie że po prostu chcą tanim kosztem wzrócić na siebie uwagę.
Panowie… To jest dziwne. Co chwila nowe Concept Arty są dodawane na tym blogu.
to tera czekamy na [uBDATE 3]
Jak od samych concept artów bije taki klimat to co będzie po premierze?
kufa mać, zdecydujcie się w końcu co zamieszczacie.
Jak stalker 2 nie wyjdzie to niech Komorowski ogłasza żałobę narodową.
bezsensowne sa dla mnie takie newsy, zamieszczać się powinno tylko potwierdzone informacje a nie plotki i inne bzdety
taki wysyp grafik może oznaczać dwie rzeczy: albo gra rzeczywiście upadła, tfu( wypluć to słowo);albo właśnie zaczęła się akcja promocyjna czyli już niedługo pokażą pierwszy gameplay. Hmmm czyż by mieli taką siłę przebicia by pokazać się na VGA?? Ok, dość tych teorii spiskowych, czekamy na dalsze info.
Przepraszam za wyrażenie, ale daną sytuację nazwał bym „Burdelem kontrolowanym”.
Update 3: Sergei Galenkin just blogged about the situation. „GSC is closed, a fact confirmed by all. The team is almost completely dissolved, the state has only a few people.” |This really is sad. Here’s for hoping that they release the code to all.kkthxbai
Chcieli pewnie sprawdzić czy będzie jakiś odzew ze strony fanów i swoje zyskali
24 listopada był kolejny wywiad z twórcą serii S.t.al.k.e.r. i jedyny niepokój to to że w tej grze tryb multiplayer nadal stoi pod znakiem zapytania. Były już takie precedensy gdy studio ni z gruszki ni z pietruszki upadło??
@aleksdraven Nie wiem czy były historie z upadkami 'z kapelusza’, ale Duke Nukem: Forever i Aliens: Colonial Marines pokazują, że pracę na grą mogą się czasem z lekka 'przedłużać’.
Jutro VGA, to się może coś dowiemy.
Spokojnie ludzie spokojnie, trza czekać maksymalnie do poniedziałku, wtedy wszystko się wyjaśni. A jeśli chodzi o to że trailer do gry został by pokazany na VGA to była by dziwna sprawa. Wszak zawsze pojawiały się króciuteńkie teasery tych trailerów a na razie takiego nie pokazali.
KLIMAT ZONY JEST NIEPOWTZRZALNY JAK I SAMA GRA ,SZKODA BY BYŁO.TO CENNY TYTUŁ, A TAKICH W OBECNYCH CZASACH MAŁO , A NAWET CORAZ MNIEJ 🙁
teorie spiskowe… ciag dalszy. jak nie ukraincy to ktos inny dokonczy prace.
Stalker zaczepisty był, a co do polaków i bułgarów to miał racje – że niby co zrobimy ? stalkerśmina ? snajperstalker ? chrome ? Pozatym jak dla mnie każda ekipa ma inny styl , i gry robione przez inne studio tracą swój klimat..
Oops https:twitter.com/!/joewillburn/status/145189538006966272
Co za cham. sam opowiada głupoty większej bzdury nie słyszałem dawno chłopiec z afryki umiescił wpis łał czyli murzyn 🙂 . To wszystko nie trzyma sie kupy ktos kreci niezłe lody tam po mojemu
Szkoda żę studio jest zamknięte bo STALKER 2 miał być dobry po podobno GSC wynalazło nową technologię silnika graficznego. No szkoda. Oczekuje aby 4A dokończło STALKERA, jej największego konkutenta w gatunku postapokaliptycznyck FPS’ów^^
ok jest 3 Ubdate który wygląda na serio nieciekawie. Ale co na to same gsc game world??
A jeśli zatrudnisz do tego POLAKÓW?|Bezczelny jest … chyba nie grał w takie gry jak Wiedźmin Bulletstorm czy Dead Island.. -,-
Coś czuję, że może być trochę afera między studiami przez to ostatnie zdanie. Ogólnie nie bardzo rozumiem czemu je powiedział.
@KpiszSobie,długo tutaj nie zadomowisz już Admini się o to postarają 🙂
No to stary za ostatnie zdanie masz minusa szczególnie, że dużo z tych Polaków dało im zarobić przy Stalkerze pierwszym.
Czy ktoś może mi logicznie wyjaśnić dlaczego na polskiej stronie internetowej nazwiska ukraińskich twórców są pisane w zangielszczonej formie (np. Grigorovich).
Sic transit gloria PC. Studio zostało musiało zostać zamknięte, bo poprzednią grę (według wielu świetną) wydało tylko na blaszaki. Chyba nie ma lepszego dowodu na koniec ery dominacji pecetów.
Za to ostatnie zdanie sam bym mu z chęcią obił tą kacapską mordę. Nie dość, że zamyka interes z totalnie niewiarygodnych powodów (wersje PC słabo się sprzedają?? Niech wymyśli coś lepszego, bo w to nikt mu nie uwierzy!), czym obraża wszystkich PC-towców, to jeszcze obraża Polaków. Wychodzi na to, że mnie osobiście obraził podwójnie, więc maskę też mu wyklepię podwójnie, jak go kiedyś spotkam.
Mnie dziwi że sam Prezes studia zaprzecza temu. Czemu?? przecież to nie należy do półki akcyjnej, o co tu common??
Mógł, bo nie ma racji. Z całym szacunkiem ale przy Ukrainie to jesteśmy „zachodnim” państwem które jest 100 razy bardziej rozwinięte i założę się że oni sami wcale nie są tacy dobrzy w robieniu gier. A przecież mamy wiele chlubnych przykładów na to że nasze gry odnoszą sukcesy. (przepraszam za brak przecinków ale po powrocie ze szkoły mam ich serdecznie dość).
@djb- ale to niepowiedział prezes studia tylko ten gostek z 1C, ja czekam na oficjalny powód i oświadczenie Grigorowicza w tej sprawie. Bo o tym że są problemy z wydaniem tej gry na konsole wiadomo było już od dawna.
No i w co mam teraz grać ?
Co on pierdzieli? Toż gra zarobiła na PC dużo, dużo kasy.
@t0rp3d0- zostaje half life 3, far cry 3 i bioshock infinity czy prey 2. Innych klimatycznych shooterów na horyzoncie nie widać.
Mocne słowa jak na wydawcę gierki, która powstawała ponad sześć lat i na tym poprzestano tylko dzięki okrojeniu gierki z 1/4 jej planowanej zawartości. Ze strony GSC można chyba jeszcze pobrać Built 1935 z 2004 roku, sprzed „wykastrowania” contentu.
Jeśli ma to przejąć jakaś polska firma, to tylko nie CDProjekt. Oni, jak kilka lat temu przejęli THEY’a, to faktycznie nic dobrego z tego nie wyszło -ba -wcale nic z tego nie wyszło, a na tamtą grę też czekałem i się wkur…łem. To pewnie było tzw. wrogie przejęcie, czyli przejęcie marki tylko po to, żeby ją zniszczyć. Nie chcę, żeby to się powtórzyło ze S.T.A.L.K.E.R.’em 2. Jeśli Polacy, to niech już lepiej zajmie się tym City Interactive albo Techland, oni ostatnio nieźle się rozwijają.
Kuźwa prawdziwa szkoda, gdzie tam HL3, FC3 czy Bioshockowi do STALKERA (tak, w żadną gier nie grałem, ale znam poprzedniczki – bardzo je lubiłem, ale STALKER to dla mnie coś naprawdę wyjątkowego), mogli już od 1 tworzyć na wszystkie duże platformy. OGROMNA SZKODA! Chociaż możecie nie lubić konsol, niestety w dużej części to one są podstawowym źródłem zysku twórców. Było tak praktycznie od zawsze (czy to okres, PSX, PS2/X czy PS3/X360 – w 80% wersje PC to proste konwersje, zapewne nie bez powodu).
@Visser- LOL. To nie jest zangielszczona, tylko właśnie oryginalna pisownia większości nazwisk na wschodzie.
Właśnie za wrogie przejęcie THEY’a nienawidzę CD Projektu i z miłą chęcią wysłałbym do każdego człowieka na świecie piracką kopie Wiedźmina 1 i 2, gdyby było mnie na to stać. Gdyby było mnie stać, to zrobiłbym wszystko, żeby tylko doprowadzić tych sukinsynów z CDP do bankructwa. Jeśli Polacy mają się zająć S.T.A.L.K.E.R.’em 2, to tylko nie CDP.
@temptation- masz racje, stalker to było coś. Nic go niezastąpi
Gratulacja dla osób, które nie kupiły oryginału tylko grały w pirata. Gratz dla Skidrow, reloaded. Szkoda studia szkoda serii, będziemy dalej karmieni tępą papką w postaci COD.
Wychodzi na to, że jeszcze poczekamy…
Wielka szkoda, jedynka tak mnie zachwyciła że dwójka to była moja pierwsza i póki co ostatnia kolekcjonerka. |Odnosząc się do hejtu w stronę CDP, kompletnie nie rozumiem, CDP ogłasza że ma już 2 projekty na najbliższe lata i na 99% nie będą się zajmować niczym oprócz RPG, a tu nagle że mają Stalkera wziąść, trochę pomyślunku Panowie.
Vantage to po co przejęli THEY’a? Przecież wiedzieli, że jest kryzys, a itak go przejęli. Kryzys to była tylko wymówka, oni chcieli zniszczyć THEY’a, a teraz ja chciałbym zniszczyć ich.