S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace przerwane? Twórcy zaprzeczają [UPDATE]
![S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace przerwane? Twórcy zaprzeczają [UPDATE]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/3ee65a34-a556-498a-ae99-ed0bec6412c3.jpeg)
Ukraiński serwis UkraNews, powołując się na anonimowego informatora, twierdzi, że S.T.A.L.K.E.R. 2 został anulowany. Decyzję taką podjęto ponoć po tym, jak prezes studia GSC Game World, Sergei Grigorovich, na dzisiejszym spotkaniu rzekomo ogłosił, że firma zostaje zamknięta. Miałby to zrobić z „osobistych powodów”. Redakcja portalu podejrzewała, że nie był on zainteresowany postępem prac nad grą, ponadto ukraińskie władze chciały przejąć kontrolę nad ekipą.
Sam zainteresowany szybko odniósł się do powyższych doniesień. Jak napisał na swoim Twitterze:
Nie zamknęliśmy GSC ani nie anulowaliśmy prac nad produkcją.
[UPDATE]: Niestety wygląda na to, że doniesienia ukraińskiego portalu okazały się prawdziwe. Cytowany wyżej wpis Grigorovicha został bowiem usunięty. W zamian pojawiła się informacja od Dmitria Bourkovskiego ze studia.. Jak czytamy:
Koniec PR-u. GSC zostało zamknięte.
[UPDATE 2]: Zwroty akcji niczym w dobrym thrillerze. Okazuje się, że Bourkovsky, który „potwierdził” zamknięcie GSC Game World nie pracuje dla studia. Jak wynika z jego profilu w serwisie LinkedIn, jest on szefem wydawniczym w dywizji zajmującej się grami firmy Mail.ru. W rozmowie z serwisem Beefjack wyjaśnił z kolei, że nie ma zwiazku z ukraińską ekipą i ich projektem, a po prostu umieścił na swoim Twitterze informację, którą przeczytał w sieci.
Mimo to wciąż nie możemy odetchnąć z ulgą. Na razie bowiem GSC Game World nie wyjaśniło sprawy, a wpis szefa studia – jak już wspominaliśmy – został usunięty.
Tymczasem do sieci wyciekło mnóstwo grafik koncepcyjnych ze S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Nad newsem możecie zobaczyć jeden, a poniżej dwa kolejne. Po resztę odsyłamy pod TEN adres.


[UPDATE 3]: Niestety wbrew naszym nadziejom okazało się, że wcześniejsze doniesienia były prawdziwe. Sergey Galenkin z ukraińskiego oddziału 1C współpracującego z GSC Game World, powołując się na swoich informatorów ze studia, potwierdził, że zostało ono zamknięte. Według niego, powodem takiej decyzji był fakt, że tworzenie gry wyłącznie PC-towej po prostu się nie opłacało, ponieważ na Zachodzie sprzedałaby się ona w małej liczbie sztuk. A – jak pisze – nie udało się sfinalizować umowy z potencjalnym wydawcą konsolowej edycji S.T.A.L.K.E.R.-a 2.
Dodał też, że wydaje się mało prawdopodobne, aby powodem zamknięcia GSC Game World była interwencja ukraińskich władz. Wyjaśnił też zamieszanie z informacją przekazaną za pośrednictwem Twittera przez szefa studia – ponoć w jego imieniu wpis umieścił jakiś chłopak z Afryki, który nie wiedział o wszystkim. Później usunał wiadomość.
Galenkin dodaje, że jest szansa na to, by prawa do S.T.A.L.K.E.R.-a przejęła inna ekipa i dokończyła dzieło Ukraińców. Zaznacza jednak, że jest z tym problem. Jak pisze:
Kto miałby się zająć grą? To jest prawdziwy problem na Ukrainie, jedyną dobrą ekipą jest 4A Games, ale oni koncentrują się głównie teraz na Metro: Last Light, a dodatkowo Grigorovich ma z nimi napięte stosunki. A jeśli zatrudnisz do tego Polaków i Bułgarów, nic z tego dobrego nie wyjdzie.
To ostatnie zdanie mógł już sobie darować…
Czytaj dalej
209 odpowiedzi do “S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace przerwane? Twórcy zaprzeczają [UPDATE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie udało się sfinalizować umowy z wydawcą konsolowym? To jakiś żart? Przecież STALKER jest serią cenioną i tak dalej, z pewnością mogłaby się porządnie sprzedać na konsolach. Nie rozumiem, czemu nie ma chętnych na wydawanie tej gry na konsolach. Ogólnie to trochę bulszit z tym nieopłacalnym wydawaniem na samego PeCeta – sorry, ale STALKER pierwszy sprzedał się bodaj w dwóch milionach egzemplarzy. I to dawno temu taką informację czytałem. Nowa marka, tylko na PC!
@Netto nie robili konsolowego stalkera, tylko normalną PC’tową grę, którą dopiero potem chcieli przekonwerwsować na konsolę.
Jedno jest dziwne. Czemu GSC nie daje odpowiedzi, czy to fake, czy też nie…
a dla mnie również ostatnie zdanie mógłby darować…
@Janek91728, żartujesz, prawda…? GSC na oficjalnym facebooku i twitterze stalkera powiedziało, że OFICJALNE OŚWIADCZENIE BĘDZIE W PONIEDZIAŁEK. Czekamy.
Grrr ten ostatni wpis mogli sobie darować… może i nie mamy żadnego studia znającego dobrze Czarnobyl ale to ostatnie zdanie to leciuteńka przesada… ( no bo co do, amerykanie przejmą tą produkcje?!??!) Widać że STALKER2: Die FOR EVAA!:(
@KoweK_ na serio na fejsie tak powiedzieli?? Wiesz nie mam konta żeby to sprawdzić a nie będę nawet zakładał z powodu przedwczesnego 21.12.12 jaki był wczoraj. Może jeszcze jest nadzieja, a jak nie to pewnie większość pracowników przejdzie do 4A który teoretico mógł by wtedy dostać impuls do zrobienia gry.
No to jedyna gra na którą czekałem poległa. Mam nadzieje że wszystko się jeszcze zmieni. |Co do ostatniego zdania – patrząc jak CDP zepsuł klimat w ostatnim Wiedźminie, wolałbym by żadna polska wytwórnia nie dotykała Stalkera.
An official statement will be made on Monday. Link : https:twitter.com/!/gscstalker
Poprawcie mnie jesli się myle ,ale wydaje mi się że w tym momencie to my mamy chyba lepiej rozwinięty rynek gier (jestem w błędzie) ? Sam powiedział że u Nich jest tylko jedna firma która może się tym zająć. Ja moge z miejsca wymienić chłopaów People Can Fly którzy pokazali że potrafią robić FPS’y albo Red’ów którzy pokazali że potrafią utrzymać klimat (w tym przypadku książek bo w sumie całkiem nieźle im to wyszło, a w takim razie może i ze Stalkerem dali by rade).
@Tomasz27|No ostatni Stalker może nie był aż tak Klimatyczny jak pierwszy (przynajmniej tak mi się wydaje) ale chłopaki chcieli zrobić coś swojego. Ja też wolałbym żeby opierali się na książkach no ,ale uczy się człowiek na błędach . Wierze ,że dali by rade 😛
@Vantage – Owszem PC jako platforma do grania nie umrze. Po prostu przekształci się w platformę wyłącznie do gier f2p. Najpierw Ubisoft się odwraca od PC. Teraz developerzy, którzy stworzyli jedną z lepszych PCtowych serii ostatnich lat wprost przyznają, ze tworzenie gry wyłącznie na PC jest ryzykowne. Wiedźmin2 ściągany z sieci 5x częściej niż kupowany. Nie wiem jak można nie widzieć, że piractwo szkodzi uczciwym graczom. Najsmutniejsze jest to, że tego zjawiska nie da się wyeliminować.
Naprawdę szkoda 🙁 Szczerze mówiąc czekałem na czwarty powrót do Zony ;/ Pozostaje cicha nadzieja, że to wszystko to po prostu nietypowy sposób zwrócenia uwagi na produkcję, która ma niedługo zostać wydana… Pozdrawiam
stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2011/12/oficjalneconceptarty.jpg
Czyli Piotrek autor news nie podał całej wiadomości tylko wyciął co mu pasowało i wyglądało, że szef GSC obraża polskie studia. Nie ładnie, nie ładnie.
@Moonshield – moze i tak ale i tak jestem wsciekly przez wielkie „W”|@Ganjalf – dzieki tobie zyje wgl moje zycie ma sens:)|@Kerath @pawelewy – zwaliliscie mnie z krzesla ok juz nie jestem taki zly:)|@DUSTDEVIL – tzn ze w sensie wznowia a raczej dadza radze wsnowic prace nad gra czy zastraszyli ich tam czy jak bo serio nie wiem co myslec a kocham stalkera:(|@sebaomar – ja tak samo czytam i czytam i wmawiam sobie ze to nie prawda.|Bardzo sceptycznie ostatnio podchodzilem do polskiego narodu ale po niektorych
tekstach jak np @lufaking i @tytanion po prostu nie wyobrazam sobie swiata bez polakow:)|@KoweK – Watpie zebys byl tym za kogo sie podajesz nie sadze zeby ten czlowiek byl az tak naiwny.|cala kwit esencje wypisali @Graczdari91 i @Czechoslaw nie mam nic wiecej do dodania procz tego moze| iz przekonanie „..to wszystko wina piratow..” jest naiwne i wrecz glupie.|AHA i brawo @Piotre66 nie 1wszy raz dzieki tobie kupe zametu jest.|@dragonrider01 – dobrze powiedziane.|Jak mnei nie milosierni irytuja ludzie ktorzy
jeszcze wierza ze piractwo na konsole nie istnieje albo ze jest bardzo male. |Chyba zaczne trenowac Joge
@RaZzzZoR Mi się wydaje że gra zostanie dokończona. To jest legendarna marka dla Ukrainy i nie sądzę, żeby się tak twórcy po prostu poddali…
Płakać mi się chce…..|4A mogłoby się skusić. Natomiast gdyby projekt przejęło polskie studio to od razu wiadomo że byłaby kicha. Polacy raczej nie potrafiliby zrobić gry z klimatem Stalkera, na bank coś by spieprzyli
@KoweK- a co ma oznaczać ten twój link?? sam to zrobiłeś czy GSC nadesłało??
I będzie jak z większością gier przejętych/danych innemu studiu – kaszanka zone wita.
przypomniałem sobie teraz jak tak samo zapowiedzieli oficjalnie call of pripyat bodajże na dzień przed E3. Wszyscy myśleli wtedy że coś zostanie pokazane ale ograniczyło się to do samej zapowiedzi.
Do Redakcji|Eh Zawsze uważałem że CDA to przecież nie Pudelek, Kozaczek czy inny Dupelek. Nie błaźnijcie się tymi Updatami tylko sprawdźcie info zanim je umieścicie bo robicie sami zamiechę.
@Doman18: Nie nasza wina, że sytuacja zmieniała się jak w kalejdoskopie. W chwili pisania newsa informacji z update’u nie było.
„A jeśli zatrudnisz do tego Polaków i Bułgarów, nic z tego dobrego nie wyjdzie.”|No faktycznie… Pamiętacie tego wielkiego faila „Wiedźmin 2”? OMG, ale to był szajs, jak w to w ogóle można było grać… Przecież my w ogóle nie potrafimy gier robić, W OGÓLE! 😛
Idę o głowę, że gdyby tę grę przekazali CDP Red, byłaby przynajmniej tak samo dobra, jak od nich, a być może i lepsza.
W poniedziałek GSC wyda oficjalne oświadczenie. Bądźmy dobrej myśli.
Co do tego ostatniego cytowanego zdania – chyba panowie z Ukrainy nie grali w Wiedźmina, albo chociażby Call of Juarez czy Bulletstorma. Co do anulowania prac: wielka szkoda jeśli to okaże się prawdą, bo jak dla mnie klimat w S.T.A.L.K.E.R.ach był fenomenalny. Cóż, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
http:www.youtube.com/watch?v=eewX3uhCNkQ&feature=related
Niespodzianka. Jak twierdzi oficjalna strona stalkerowskiego community, nie chodzi o zamknięcie studia GSC tylko zmianę jego siedziby. Tak, GSC będzie pod innym adresem i tylko tyle. Mam nadzieję, że to prawda.
A czy wy czytaliście całą wypowiedź którą napisał właściciel studia. Polskie i bułgarskie studia dał jako przykład ze wschodniej europy. I zdanie następne mówi, że są zbyt zajęte lub mają zbyt mało doświadczenia. Piotrek po prostu napisał co chciał żeby źle brzmiało. CO z tego, że Wiedźmin 2 to jedna z lepszych gier roku. Action RPg to nie FPS jeszcze tak rozbudowany z takim klimatem jak STALKER. Tu potrzeba producenta który wie co chcę, trzeba silnika(nie U3, CE3 czy innego konsolowego [beeep])
GDC jeździło do Prypeci do Czarnobyla. Sami robili silnik graficzny aby odpowiadał ich wizji. To tak jak by Blizzard dało komuś innemu Diablo 3 np. Jakieś pakistańskie studio, które robiło wcześniej same wyścigi lub gry na komórki i mają dokończyć Diablo 3. To jest taki sam przypadek. Jeżeli ktoś by to przejął bez byłych pracowników trzeba wszystko robić od początku. Nowi nie będą wiedzieć o co chodziło wcześniejszym. Zrobią mapki 2×2 regeneracja życia, żeby nie było za trudno.
vkontakte. ru/wall-24979668_22|GSC zmienia siedzibę?
Nie myślcie sobie, że gry się same robią. Zmieni się kilku kluczowych projektantów, producentów i już na 100% będzie coś innego. Jakoś nie wyobrażam sobie Stalkera na silnku z wiedźmina lub na U3(Tunal rura) lub CE3 plastki i skrypt. Jedyny co by pasował to Source.
@Wcogram – Z takiego CE3 plastik i światełka można usunąć, AI zaprogramować itp itd…
@Wcogram|To, że jakaś gra jest na Unreal Engine 3 nie znaczy, że musi to być jeden wielki tunel 😛 Po prostu tak te gry do tej pory były tworzone z jakiegoś powodu. To samo się tyczy CE3. Ja bym nie miał nic przeciwko Stalkerowi na CE3. Mnie się ten silnik bardzo spodobał. Wystarczy go trochę przerobić i byłoby bardzo ładnie a przy okazji wcale nie jakoś wymagająco (w C2 można pograć na każdym kompie i to w miarę płynnie, nie to co np. Metro 2033).
A teraz podziękujmy owacjami na stojąco piratom, którzy nielegalnie ściągnęli wcześniejsze części. Brawo.
youtube.com/watch?v=ejF61Pka0Vg
Ale burak, pojechał z ostatnim zdaniem jak pierwszoligowy n00b. Polacy są lepsi od Ukraińców w robieniu gier, co dobitnie pokazał ten rok. Samym STALKEREM i Metro się nie wybronią.
Wuwu1978 – a co to ma do rzeczy?
@KoweK- to tera czekamy na wersje z Adolfem:)
Te wybuchy, te pościgi…
@X5452 Niekryty Krytyk?
ja to bym zjadł batona czekoladowego
Jednak bedzie trzeba oglosic zalobe narodowa, jak to prawda ze nie bedzie stalkera : (
Dajcie grę do „Latających świń” lub może „People Can Fly” 😉
@KoweK – jak mnie dzisiaj wkurzyles tak mnie tez szybko chociaz troche uspokoiles. mam nadzieje ze to prawda i faktycznie zmieni sie tylko adres. Jestem naprawde wielkim fanem i ubolewalbym nad tym gdyby sie okazalo ze to koniec. 3ymam kciuki. PS do reszty tego burdelu co nie czytaja komentarzy Piotrek66 troche „ponaginał” wypowiedz czytajcie komenty a nie bez potrzeby obrazacie kogos kto wcale nic zlego ni emial na mysli. jizaz co za chołota.
a wiedźmin, a bulletstorm, a two worlds?! dlaczego kojarza nas z city interactives?
Powiedzieli Ukraińce, którzy żerują cały czas na tym Czarnobylu, bo twórczości im brak. Ten się śmieje…