Satisfactory znalazło 1,3 miliona nabywców, w tym prawie milion na EGS [WIDEO]
Gra sprzedaje się jednak dużo szybciej na Steamie.
Pojawienie się Epic Games Store i jego czasowej wyłączności na niektóre tytuły na stałe zmieniło pecetowy krajobraz. Przyzwyczailiśmy się już do sytuacji, w której gry na tej platformie mają dwie, zazwyczaj oddalone od siebie o rok premiery. Tak było z produkcjami Quantic Dream czy głośnym przypadkiem Metro Exodus. Podobnie dzieje się i z dziełami mniejszych studiów jak przy okazji omawianego Satisfactory od Coffee Stain.
Za każdym razem spore zainteresowanie budzi porównanie wyników danego tytułu w obu sklepach. Twórcy Satisfactory postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom fanów i opublikowali wideo ze szczegółowym omówieniem sprzedaży gry. Przede wszystkim poznaliśmy łączną liczbę nabywców od 19 marca 2019 do 30 czerwca – 1 326 518 osób.
Z tego aż 958 917 kopii trafiło do użytkowników Epic Games Store, co zostawia Steamowi 367 601 sztuk. Należy jednak zaznaczyć, że na platformie Valve Satisfactory zadebiutowało dopiero 8 czerwca tego roku – na osiągnięcie powyższego rezultatu potrzebowało więc jedynie 23 dni. Według słów Jace'a Varleta, przedstawiciela studia, na EGS-ie na produkcję skusiło ok. 500 tysięcy użytkowników w trzy miesiące. Jak przypuszcza, łączna sprzedaż na Steamie okaże się większa niż w sklepie Epica.
Varlet postanowił wytłumaczyć też krótki, dlaczego tak się stnaie. Przede wszystkim platforma Valve gromadzi o wiele więcej osób. Dodatkowo Satisfactory załapało się krótko po premierze na letnią wyprzedaż, podczas której trafiło do grona bestsellerów, co tylko dodatkowo napędzało sprzedaż. Oprócz tego gra przez rok na rynku po prostu stała się lepsza (mówimy w końcu o Early Accessie) i zyskała większą rozpoznawalność.
Całość możecie zobaczyć poniżej:
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.