Połączenie Tetrisa i walizki z Resident Evil 4 hitem na Steamie

Resident Evil 4 zestarzał się całkiem nieźle i dziś dość słusznie uznawany jest za jedną z najbardziej kultowych gier z gatunku survival horror. Uznanie RE4 można zawdzięczać m.in. enigmatycznemu kupcowi albo diabelskiej postawie głównego bohatera. Znalazł się jednak zespół, który za kwintesencję rozgrywki uznał… zarządzanie ekwipunkiem w walizce, która każdego potrafiła doprowadzić do szału.
Twórcy klasycznego Resident Evil 4 spłatali graczom niezłego psikusa. Poruszanie się po inwentarzu było nieintuicyjne. Walizka o ograniczonej ilości kwadratowych kafelków była zdecydowanie za mała, aby można było swobodnie kompletować przedmioty. Umieszczanie ich musiało wiązać się z odpowiednią organizacją przestrzeni. Kończyło się to niekiedy nawet kilkunastoma minutami zabawy z amunicją, ziołami i bronią.

Fractal Projects połączył motyw uporządkowywania walizki w stylu Marie Kondo z klasycznym Tetrisem i stworzył prostą grę logiczną Save Room – Organization Puzzle, która podbiła Steama.
Zasady są proste: na niewielkiej przestrzeni z 40 kafelkami gracz musi zmieścić związane z Resident Evil 4 przedmioty – od leczących ziół i specyfików, przez amunicję, aż po broń i okazjonalne „jajeczka”. Z każdym poziomem jest coraz trudniej poprzez inny układ siatki.
Gracze mający niegdyś styczność z RE4 otrzymają duże ułatwienie w postaci własnego doświadczenia. To właśnie tutaj przydaje się nabyta wiedza: która kombinacja prochu tworzy jaką amunicję, ile amunicji mieści się w każdej broni (dzięki czemu można ją upchnąć wewnątrz broni, oszczędzając kluczowe miejsce w siatce), a także mechanika zdrowia w grze. Gracz nie może używać przedmiotów leczących, jeśli jest w pełni zdrowy. Może natomiast spożyć zepsuty posiłek, by je obniżyć i znów posilić się zdrowym pożywieniem!
Choć obecnie gra nie posiada obsługi myszki, twórcy zapewniają, że pojawi się ona w następnym patchu.
W międzyczasie miejmy nadzieję, że zbliża się kolejny remaster od Capocomu. Odświeżona „czwórka” ma być straszniejsza od pierwowzoru i powtórzyć sukces poprzednich produkcji.
Na
Steamie produkcja została oceniona bardzo pozytywnie w 97 proc.
przypadków. Graczom przypadła do gustu m.in. oprawa muzyczna i
kojąca rozgrywka. Gra nie jest długa, bo za dwa dolary otrzymujemy około dwóch godzin zabawy.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Połączenie Tetrisa i walizki z Resident Evil 4 hitem na Steamie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Podziękuję, mam już w Tarkovie
Ciekawe czy Capcom się do tego przywali 😀 Poza tym – serio była nieintuicyjna? RE4 ograłem jakieś… może 5 razy i o ile za pierwszym razem dopiero później skapłem się, że inwentarz można obracać to wcale z ekwipunkiem nie było źle. I to na PC i to na PS4.
Zarządzaniem ekwipunkiem, planowanie oraz przystosowanie do sytuacji było nieodłączną częścią RE ale obecnie gracze narzekają, że rozgrywka jest za trudna i gra nie przechodzi się sama, ponad więcej niż połowa graczy nie kończy rozpoczętych gier, dziwne czasy nastają dla prawdziwych graczy jak niedzielni gracze przejmują inicjatywę.