Silent Hill 2: Gameplay z remake’u porównany z oryginałem
Ostatnie State of Play przyniosło dwie gorące niespodzianki dla fanów serii Silent Hill. Przede wszystkim potwierdziły się wszystkie plotki i otrzymaliśmy zupełnie za darmo nową grę zatytułowaną The Short Message. Ale oprócz tego Bloober Team pokazał w końcu kolejny materiał z remake’u Silent Hilla 2. Tym razem ujawniono trochę urywków z gameplayu, co pozwoliło przyjrzeć się m.in. systemowi walki. Wygląda to trochę tak sobie, ale wstrzymajmy się może z ostatecznym werdyktem do premiery.
Możemy natomiast oddać się wszelkim analizom, na które nie trzeba było długo czekać. Swój materiał porównawczy przygotowała m.in. redakcja IGN-u, która zestawiła zaprezentowany remake z oryginałem z 2001 roku. Przeskok graficzny jest oczywiście ogromny, wygląda też na to, że z grubsza zachowano znane nam już łamigłówki. Największych zmian doczekała się walka, choćby za sprawą zmiany perspektywy czy dodania QTE, lecz niestety wciąż wygląda to dość topornie…
Jeśli powyższy materiał do dla was za mało, własne porównanie przygotował także niezawodny Cycu1.
Niestety w dalszym ciągu nie wiemy, kiedy remake Silent Hilla 2 trafi na rynek, więc w najbliższych miesiącach pozostaje nam oglądanie takich analiz, jak te powyższe. Ewentualnie polecam ograć wspomniane The Short Message.
Co jest nie tak z remakiem Silent Hilla 2?
Być może znany w środowisku survival horrorów informator Dusk Golem, który przewidział m.in. premierę The Short Message, ma dla nas odpowiedź na pytanie, czemu ostatni gameplay remake’u Silent Hilla 2 wygląda tak bardzo tak sobie. Na Reddicie możemy znaleźć jego wypowiedzi, według których był to praktycznie ten sam materiał, który widział… prawie rok temu. Ponadto jego zdaniem nad odświeżeniem drugiego Silent Hilla pracuje obecnie niewielka ekipa Bloober Teamu, a większość twórców zajęła się już innym projektem. Oczywiście nie jest to nic potwierdzonego, jednak Dusk Golem nieraz udowodnił w przeszłości, że jest wiarygodnym źródłem wiedzy.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
3 odpowiedzi do “Silent Hill 2: Gameplay z remake’u porównany z oryginałem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Według mnie toporność walki w tej grze nie jest jej wadą lecz ogromną zaletą. James Sunderland to nie Isaac Clarke, który ma rozwalać potwory z łatwością i na tysiące sposobów. Usprawniony element walki popsułby całkowicie odczucie zaszczucia i bezsilności, które przecież ma nieodłącznie towarzyszyć bohaterowi przez całą przygodę. Jeśli ktoś domaga się np. większego dynamizmu czy wprowadzenia do gry np. kombosów to chyba w ogóle nie zna idei tego horroru.
Wszystko byłoby ok, gdyby walki z przeciwnikami było tyle samo co w oryginale – czyli niewiele, wtedy zgadzam się z Twoim punktem widzenia, że toporność może być zaletą czy wzmocnieniem klimatu.
Trailer jednak tak bardzo skupił się na walkach, że mam co do tego obawy – jeśli będziemy zmuszeni do masakrowania mas manekinów, pielęgniarek czy tych rzygających kwasem monstrów, wykorzystując do tego toporny system walki, to będzie to gwóźdź do trumny remake’u.
No i jeszcze ten nieszczęsny brak mroku, te całkiem nieźle oświetlone korytarze i widoczność na 100 metrów – to martwi mnie jeszcze bardziej, bo oryginał był przerażający dlatego, że był klaustrofobiczny, kamera nie pomagała, a latarka oświetlała drogę na 1-2 metry
No zobaczymy jak będzie.