12.07.2023, 16:28Lektura na 2 minuty
Wideo

Silent Hill: Ascension – Materiał zza kulis ujawnia kilka ciekawych informacji

I przy okazji po raz kolejny potwierdza, że tytuł nie będzie typową grą, a bardziej interaktywnym serialem. Czy właśnie tego oczekiwali fani Silent Hilla?

Aktualnie w produkcji jest kilka odsłon Silent Hilla, jakby Konami bardzo chciało nadrobić stracony względem konkurencyjnego Residenta czas. Oprócz remake’u „dwójki” dostaniemy co najmniej 3 nowe odsłony serii, ale o żadnej z nich tak naprawdę nie wiemy zbyt dużo. Najdziwniejszym eksperymentem może okazać się Silent Hill: Ascension, czyli coś na kształt Until Dawn, zmieszanego z interaktywnym serialem, którego fabułę podyktują w pewnym stopniu widzowie. 

Mieliśmy już bardzo filmowy zwiastun, a teraz ukazał się dłuższy materiał zza kulis tworzenia Ascension, w którym twórcy opowiadają co nieco o swoim dziele. W dalszym ciągu nie ma tu konkretów odnośnie do gameplayu, ale jest sporo na temat koncepcji samego Silent Hilla, symboliki miasteczka i psychologicznych traumach, a także charakterkach i motywacjach bohaterów. Jest też mocny punkt w obsadzie – za muzykę w grze (?) odpowiada Cevin Key, czyli Kevin William Crompton, znany m.in. z industrialnego Skinny Puppy i nieco psychodelicznego The Tear Garden. Dzięki temu wiem, że nawet jak Ascension wyjdzie średnio, to przynajmniej warstwa muzyczna może być świetna...

Sądząc po tonie, w jakim wypowiadają się pracownicy, Silent Hill: Ascension szykuje się na wieloosobowe Until Dawn, w którym wszyscy uczestnicy (widzowie?) będą podejmowali decyzje w kwestii dalszego rozwoju akcji. Tylko co dalej? Wspomniane w materiale „Czarne lustro: Bandersnatch” czy gry studia Telltale też bazują na możliwości wyboru i różnych wariantach prezentowanej historii, ale obydwie pozycje możemy odpalić samodzielnie i kształtować opowieść zgodnie ze swoim instynktem. Jeśli Ascension ma być tytułem wieloosobowym, to głosem będzie wola większości? I co z tymi, którzy z różnych powodów będą chcieli grać w to singlowo lub sięgnąć po produkcję za kilka lat, kiedy serwery będą świecić pustkami?

Koncepcja tego tytułu stawia sporo pytań i daje mało odpowiedzi. Wszystkie powinniśmy poznać jeszcze w tym roku, kiedy Silent Hill: Ascension ukaże się na rynku.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1726

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze