Silnik Crysisa 2 za darmo = wielki sukces

W ciągu niecałego tygodnia od udostępnienia CryEngine 3 za darmo zainteresowało się nim ponad 100 tysięcy osób. Oddany ludziom w ten sam sposób Unreal Engine 3 zainteresował „tylko” 50 tysięcy w siedem dni, a Unity Engine 20 tysięcy – tyle, że w ciągu dwóch tygodni.
CryEngine 3 można wykorzystywać za darmo jeżeli nie chce się robić interesu na swoich grach. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę stworzone za jego pomocą dzieło sprzedać – Crytek policzy sobie 20% przychodów tytułem zapłaty za swój silnik.
Jeżeli jesteście zainteresowani – CryEngine 3 ściągniecie ze specjalnie przygotowanej na tę okazję strony – TUTAJ.
Ja programować i posługiwać się takimi rzeczami nie potrafię, nawet nie rozumiem czym jest filtrowanie anizotropowobożejakietrudnesłowo, ale jeżeli umiecie, albo macie czas spróbować – do waszych rąk trafiło to samo narzędzie, którym stworzono Crysisa 2… A to przecież nie jest byle zabaweczka.
Czytaj dalej
36 odpowiedzi do “Silnik Crysisa 2 za darmo = wielki sukces”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tydzień temu CryEngine 3 – silnik wykorzystany w Crysisie 2 – został udostępniony za darmo każdemu, kto ma ochotę pobawić się w developera gier. Od tamtego czasu pobił rekordy popularności: ściągnęło go dwa razy więcej osób, niż dotychczasowego mistrza wagi ciężkiej, czyli Unreal Engine 3.
No, ciekaw jestem jakie gry z tego wyjdą.
Mam nadzieję że ktoś pokusi się żeby stworzyć RTS-a przy użyciu CryEngine3.
Ja bym chciał Stranded 3 na tym silniku 😀 No co? Pomarzyć można…
20 procent przychodów to nie mało ale do wytrzymania
Uwaga robię Crysisa 3, premiera za 50 lat 😉
Frendli93 Już się nie mogę doczekać 🙂
@Frendli93 Tylko ,żeby nie było problemów z optymalizacją ;D
20% przychodów to nic, za taki silnik 🙂 No chyba że ktoś zarobi 2 zł xD|Dodam jeszcze że można pobrać edytor do crysisa 2, ale wymaga on 64 bitowego systemu.
Wow połowa studiów powinna rzucić się na ten silnik.
Dobry RPG, liczę na to 🙂 Btw, już zasysssssam 😀
Ciekawe, czy faktycznie trzeb się znać na programowaniu, czy to działa, jak narzędzie dla modderów, albo FPS Creator (budowanie bez programowania). Może jednak to drugie, bo przecież mało ludzi na świecie potrafi korzystać z tak zaawansowanych technik, jakie oferuje CryEngine 3 -nawet programista miałby problemy (oczywiście mam na myśli programistę spoza Crytek’a).
djb budowanie map bym przedstawił jako coś na wzór blendera, oczywiście jak to profesjonale narzędzie, ma tysiące opcji, których nazw nigdy nie widziałem, poza tym jest to program mega szybki(oczywiście zakładając, że go znasz), i dobrze rozłożone są poszczególne opcje. Programowanie nie jest konieczne, ale jego brak mocno Cię ogranicza przy budowaniu poziomów, oczywiście jeśli chcesz stworzyć całą grę, to nie ma mowy, żebyś nie znał się na programowaniu:-)
Są programy to tworzenia całych gier bez znajomości programowania, jak np. wspomniany FPS Creator. Korzystanie z takich technik z poziomu języka programowania to robota tylko dla profesjonalistów. Mogliby zrobić jakiś program do tworzenia gier na CryEngine3 bez znajomości programowania, bo nie każdy ma łeb do algebry, fizyki i geometrii -algebra jest potrzebna do programowania w ogóle, a 2 pozostałe dziedziny do stworzeni realistycznego świata i fizyki ruchu (np. upadków, ciosów i obrażeń z nimi związanych)
Po podliczeniu: Dajmy na to, że ktoś zrobił gierke na CryEngine i udało mu się wydać ją na steam w cenie np. 5 Euro. Crytek za każdy sprzedany egzemplarz w cenie detalicznej dostaje 1 Euro. Dajmy na to że gra okazała się niesamowitym sukcesem i szybko sprzedano np. 500 000 egzemplarzy. Twórca dostaje 2 000 000 Euro (nie licząc promocji), czyli ok. 8 000 000 zł (oczywiście nie biorę pod uwagę np. kwotę pobieraną przez steam). Zaś Crytek bierze 500 000 Euro (2 000 000 zeta) za coś czego wcale nie zrobili.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany obsługą sandboxa, rozkminienie level designu, jakiekolwiek zabawy w celu nauczenia obsługi, proszę o założenie konta na forum themodders.org i skontaktowanie się z użytkownikiem eto. Bardzo proszę o poważne podejście do sprawy. Spory zapał do pracy to minimum, dodatkowa wiedza z zakresu tworzenia gier będzie niewątpliwie sporym plusem.|djb – to już zależy od tego co chcesz osiągnąć – ogólnie bardzo sobie chwalę CryEngine, bez programowania można osiągnąć bardzo dużo.
@giertych123 Gry nie zrobili ale gra korzysta z ich silnika.
silnik fajny przydałaby sie możliwośc programowania na androida oraz IOS
hhahaha, przypomnijcie mi ile city interactive zaplacilo za prawa do wykorzystania tego silnika XD
pewnie z 200-300 tyś dolarów, cena chyba podobna jak U3 full wersja.
Hmm… ciekawe, chyba warto się nim nieco zainteresować, ciekawe, co zawiera licencja w kwestii wykorzystania elementów dostarczonych z silnikiem…
roboworms, każdy kto chce wykorzystać ten silnik do celów komercyjnych musi zapłacić crytekowi kupę kasy.
Wcale mnie to nie dziwi. Zaskoczyła mnie tylkodecyzja cryteku, przy CryEngine 2 twierdzili że go nie udostępnią developerom którzy nie pokażą że są w stanie wykorzystać silnik jak należy, a „trójkę” można przetestować za darmo…
Jak sniper2 sprzeda się bardzo dobrze to wyjda na tym lepiej niz teraz gdy silnik jest „darmowy” ;p
Hmmm… Dla mnie edytor do FEARa to ciemna strefa to co o tym można powiedzieć xD
Dobra biorę się za Crysisa 3, nie ma co xD
A teraz wszyscy śmiejmy się z CI, że zapłaciła kupę kasy za silnik… 3… 2… 1… AHAHAHA!|Ja na razie mam nikłą wiedzę (dopiero zaczynam naukę, koniec gimnazjum to się na informatykę poszło) z zakresu programowania (ahh, a są marzenia, żeby iść na programowanie…), więc tykam tylko „Raycasting Game Maker”, w oczekiwaniu na Jage3D (polecam sprawdzić 🙂 ).|CryEngine 3 to jak dla mnie „za wysokie progi”.
@bzyk36Jeśli CI zapłaciło tak jak podał Wcogram 300 tyś. $ a sprzedało 500000 kopii gry (stan z września zeszłego roku) po załóżmy 50 dolców za kopię to zarobiło 25 milionów zielonych. Chyba jednak wolę zapłacić 300000 za licencję niż oddać 5 milionów w ramach komercyjnego wykorzystania silnika.
ponawiam, każdy zainteresowany, posiadający zapał do pracy, oraz mile widzianą wiedzę z zakresu tworzenia gier, proszony jest o skontaktowanie się z użytkownikiem eto na forum themodders.org, wprowadzę was w sandboxa, omówię, pokaże rezulyaty, proszę tylko o zapał.
Hehe. Ja swego czasu w Blenderze się bawiłem, ale to zupełnie co innego. 😛
@napromieniowany – tego ile zaplacilo CI raczej sie nie dowiemy. Jeszcze niedawno CDA podawalo, ze kupno silnika Unreal Engine 3 kosztuje w granicach miliona zielonych i mniej wiecej takiej ceny bym sie spodziewal za silnik Cryteka. Inna sprawa, ze faktycznie im wiecej gier sprzedasz, tym lepiej wyjdziesz 'kupujac’ licencje niz oddajac 20% zyskow. Ciekawe, czy wciaz studia moga ja 'kupic’ zamiast oddawac czesc przychodow.
@djb- za cos czego nie zrobili? alez zrobili… silnik… Watpie ze ktos wpadnie na pomysl ktory bedzie sie sprzedawal w milionach kopii ale jako ciekawostka jak znalazl.
Tyle, że silnik kupiony to nie to samo co SDK. Jak kupujesz silnik, to dostajesz kod źródłowy i możesz go sobie przerobić jak Ci się podoba – żadnych ograniczeń (przykład z podwórka – Aurora dla Witchera została gruntownie przepisana). W przypadku SDK masz tylko to, co jest w defaulcie, prekompilowane do użycia z gotowymi narzędziami. Dlatego studia w dalszym ciągu będą kupować, tak UE3, jak Cry3 – nawet pomijając rozliczanie z zysku na %.
Czemu wszyscy się tu kłócą zamiast zassać Engine i sprawdzić się jako programista? ;P
Crysis 2 The Guild . ;d
Source SDK męczyło mnie ograniczeniami… czemu nie?