SimCity 5: MEGA wyciek – pierwsze informacje i grafiki z nowej odsłony kultowej serii
Dobra wiadomość dla fanów SimCity! W niemieckim magazynie GameStar pojawił się ponoć artykuł o piątej odsłonie tej kultowej serii strategii ekonomicznych. Informacje w nim zawarte wyciekły do sieci.
Na początku postawmy jednak sprawę jasno: informacje, które znajdziecie poniżej mogą różnić się od rzeczywistego stanu rzeczy. Powód? O artykule w GameStar doniósł jako pierwszy poświęcony serii TheSims serwis rincon del Simmer. Najpierw przetłumaczono go z niemieckiego na hiszpański, a potem na angielski. Poza tym nie wiadomo, na ile rewelacje o SimCity 5 są prawdziwe, choć wraz ze sporą dawką informacji wyciekły także pierwsze grafiki koncepcyjne (część znajdziecie poniżej, a resztę TUTAJ). Ponadto jakiś czas temu studio Maxis obiecywało, że na mającym się odbyć w przyszłym tygodniu Game Developers Conference zostanie ujawniona wielka niespodzianka od tego studia.
Najważniejsze szczegóły o SimCity 5 – standardowo – w punktach:
gra ma być oparta na nowym silniku Glassbox, który po raz pierwszy w historii serii pozwoli na swobodne poruszanie kamerą;
nowa technologia zapewni szczegółową oprawę graficzną. Dzięki temu jedno z najfajniejszych zajęć w tego typu grach – obserwowanie mieszkańców miasta – będzie jeszcze przyjemniejsze. Będziemy widzieć, jak Simy idą do pracy, jedzą lunch, czy protestują przeciwko władzy. Kiedy zaczniemy budować dzielnicę mieszkalną na danym terenie, pojawią się robotnicy wznoszący budynki, a po nich nadjadą samochody z nowymi mieszkańcami, zaś o zmroku zapalą się światła w mieszkaniach i rozbłysną neony na sklepach;
dzielnice miasta nadal będą dzielić się na trzy rodzaje – mieszkalną, komercyjną i przemysłową;
pojawić mają się też budynki, które będzie można ulepszyć, dzięki czemu zmienia one swoje funkcje i wygląd. Na przykład w sytuacji, kiedy policja złapie dziesięciu przestępców otrzyma lepszy posterunek policji. Podobnie będzie w przypadku strażaków – jeśli sukcesem zakończą dziesięć akcji, dostaną ulepszony budynek straży pożarnej, który pozwoli strażakom działać szybciej;
nie wszystkie Simy będą takie same: kierowca będzie różnił się od osoby słuchającej głośnej muzyki w oczach stróżów prawa. Takie rozbieżności pomiędzy wirtualnymi ludzikami mogą spowodować, że dojdzie do sytuacji, w której policja nie zostanie wezwana, gdy po mieście grasować będzie podpalacz. W wyniku tego budynki mogą zostać podpalone – wówczas będziemy widzieć, jak Simowie uciekają na dach, a niektórzy z nich mogą nawet płonąć;
mechanizmy rozgrywki oparte będą na systemie opracowanym przez Stone’aLibrande (byłego pracownika Blizzarda), który próbował połączyć złożoność z przystępnością. Bazować one będą na rozwiązaniach z wcześniejszych części SimCity. Wirtualne zależności prezentowane będą na graficznych wykresach – jeden pokaże np. relacje między gęstością zaludnienia, a wartością gruntów, podczas gdy inne pokażą przepływ gotówki w dzielnicach mieszkalnych, przemysłowych i komercyjnych. Ważne będą podejmowane decyzje. Co jest ważniejsze: prywatny helikopter, czy szkoły? A może istotniejszy od dobra obywateli jest komfort bogatych turystów? Gracze nie mogą też ignorować potrzeb wyborców – bezrobotni Simowie z czasem skończą, jako żebracy w parku, a pozostawione przez nich puste domy zachęcą złodziei, przez co wzrośnie zagrożenie pożarem, a wartość gruntów w danej dzielnicy spadnie;
w grze pojawi się tryb multiplayer bazujący na rozgrywce w sieci, która pojawiła się w SimCity2000NetworkEdition. Gracze będą zarządzać danym regionem ze znajomymi, dzieląc się surowcami, lądem, wodami oraz strefą powietrzną. Oczywiście to nie wszystko – będą musieli bowiem współpracować ze swoimi przyjaciółmi: po stworzeniu wymarzonego miasta może się okazać, że będą potrzebować nowych miejsc pracy i energii elektrycznej. Wówczas znajomy może zbudować metropolię, która stanie się największym na świecie producentem węgla;
pojawią się też sieciowe rankingi, gdzie gracze będą mogli ze sobą rywalizować o wyższe miejsca. Każda podjęta decyzja będzie miała jednak swoje negatywne skutki – wybudowanie kopalni węgla zwiększy liczbę miejsc pracy, ale pojawi się za to większe zanieczyszczenie. Podobnie będzie w przypadku kasyn, których duża liczba przyciągnie przestępców. Rozgrywka ma być też zależna od wirtualnej ekonomii, w której zmiany będą zachodzić przez cały czas – nawet ceny surowców w trybie dla pojedynczego gracza będą ustalane online;
nad SimCity 5 pracuje ponoć Maxis, choć bez wsparcia Willa Wrighta. Premiera gry planowana jest na 2013 rok.
Dobra wiadomość dla fanów SimCity! W sieci pojawiły się informacje, jakoby w niemieckim magazynie GameStar pojawił się artykuł o piątej odsłonie tej kultowej serii strategii ekonomicznych. Informacje w nim zawarte wyciekły do sieci.
Oby nie był to taki szit jak Societes! Jeżeli będzie w rozgrywce przypominać którąś z części 1-4, to na pewno kupię bo bardzo mi brakuje takiej gry na rynku.
To będzie wielki spam ale wybaczcie administratorzy muszę:|TAAAAK TAK TAK TAK KURDE JEST YOHOOOKURCZE TAAAK. Żadna wiadomość od dłuuugiego czasu mnie tak nie ucieszyła !!!!
Martwi mnie ta szczegółowość. Co prawda fajnie jest patrzeć, jak ludziki operują na gruncie przez nas stworzonym, jednak może to pociągnąć za sobą zmniejszenie miast, gdzie nie będzie już tak, jak w poprzedniej ORYGINALNEJ wersji, w której czuło się potęgę liczby 100.000 mieszkańców.
@S4nch3z|”SimCity 3000 gra która nie dawała wiele…”|Tak się składa, że SC3000 było bardziej złożone, szczegółowe i skomplikowane niż uproszczona część 4. Mam nadzieję, że część piąta będzie podobna raczej do 3 niż do 4.
SC3000 to chyba największy pożeracz czasu w jaki grałem. Raz jak zacząłem grać o godz. 10 to brat wyrzucił mnie z komputera ok godz 18. A mi wydawało się, że jest dwunasta. Następnego dnia grałem od 20 do 4 rano. Gdyby nie zrobiło się jasno to pewnie grałbym dłużej 😀
Pragnę! Chodź wątpię, żeby to była prawda. Dlatego do tego newsa podchodzą z jeszcze większym przymrużeniem oka niż w innych „normalnych” newsach Piotrka.
@Jacu – w dzisiejszych czasach nie ma co liczyć na powrót do klasyki. Pewnie coś dodadzą, a coś odejmą, z czego efekt końcowy będzie przyjemny lecz nie rewolucyjny.
W końcu jakaś klasyka!!!!!!!!! doczekać się nie mogę tym bardziej że takich gier jest zdecydowanie za mało a szkoda bo w takie gry można grać i grać i końca nie widać i o to chodzi aby kupić grę którą kończysz w tedy kiedy ty chcesz………….
Dobra wiadomość dla fanów SimCity! W sieci pojawiły się informacje, jakoby w niemieckim magazynie GameStar pojawił się artykuł o piątej odsłonie tej kultowej serii strategii ekonomicznych. Informacje w nim zawarte wyciekły do sieci.
No no ładnie wygląda.
Mniaaaaaaam!
To jest prześliczne!!!
Już zaczynam odkładać kasę 😀
Pamiętajcie, że to tylko szkice koncepcyjne, a nie grafika z gry 🙂 Czekam na więcej informacji.
To tylko artworki…
Coś mi się wydaje że gra będzie zbyt casualowa (mam nawet taką pewność). Dobrze że jest jeszcze cities xl.
3ymam kciuki i mam nadzieje ze bedzię godnym następcom bo z tym coraz gorzej. Az sie boje
Wygląda jak marzenie
Może się w końcu skuszę na tą serię. 4 wonnym filcem wali, a Społeczności podobno są strasznie casualowe…
szczerze powiedziawszy bałem się w duchu że zrobią z tego kolejną grę przeglądarkową, czego bym już chyba naprawdę nie zdzierżył.
Fajnie fajnie, ale grafika tak nie będzie wyglądać.
Oby nie był to taki szit jak Societes! Jeżeli będzie w rozgrywce przypominać którąś z części 1-4, to na pewno kupię bo bardzo mi brakuje takiej gry na rynku.
TAAAAK!
Kolejny powód by kupić nowy komputer, jeżeli nie będzie zbyt uproszczona.
fap fap fap
SimCity 4 – jednaa z gier mojego dzieciństwa ;,)
Prawie się zesrałem z radości! Jeżeli mi nie pójdzie to kupuję nową kartę graficzną.
SimCity 3000 gra która nie dawała wiele a grało się godzinami na pewno nie ominę 😀
Mam nadzieję, że będzie równie dobra co SC4, z równie dobrym soundtrackiem i minigierkami (typu jazda taxówką, czy czołgiem).
„SimCity 4 – jednaa z gier mojego dzieciństwa ;,)”LoL … ja z dzieciństwa to pamietam pierwsze SC na Commodore 64 😀 Ake jestem stary 🙁
Zapowiada się niezły konkurent dla dzisiejszego monopolisty w tym rynku -> Cities XL, które od czasu porażki SC:S wyrosło w siłę.
Z dzieciństwa to ja pamiętam pierwszą cześć i radość jaką mi sprawiło dochodowe miasteczko.
Na 5 czekałem od dawna:)
Wygląda to baaaaardzo zachęcająco 🙂 |Przy SC4 Deluxe bawiłem się niesamowicie!
To będzie wielki spam ale wybaczcie administratorzy muszę:|TAAAAK TAK TAK TAK KURDE JEST YOHOOOKURCZE TAAAK. Żadna wiadomość od dłuuugiego czasu mnie tak nie ucieszyła !!!!
Martwi mnie ta szczegółowość. Co prawda fajnie jest patrzeć, jak ludziki operują na gruncie przez nas stworzonym, jednak może to pociągnąć za sobą zmniejszenie miast, gdzie nie będzie już tak, jak w poprzedniej ORYGINALNEJ wersji, w której czuło się potęgę liczby 100.000 mieszkańców.
@S4nch3z|”SimCity 3000 gra która nie dawała wiele…”|Tak się składa, że SC3000 było bardziej złożone, szczegółowe i skomplikowane niż uproszczona część 4. Mam nadzieję, że część piąta będzie podobna raczej do 3 niż do 4.
SC3000 to chyba największy pożeracz czasu w jaki grałem. Raz jak zacząłem grać o godz. 10 to brat wyrzucił mnie z komputera ok godz 18. A mi wydawało się, że jest dwunasta. Następnego dnia grałem od 20 do 4 rano. Gdyby nie zrobiło się jasno to pewnie grałbym dłużej 😀
Pragnę! Chodź wątpię, żeby to była prawda. Dlatego do tego newsa podchodzą z jeszcze większym przymrużeniem oka niż w innych „normalnych” newsach Piotrka.
@Jacu – w dzisiejszych czasach nie ma co liczyć na powrót do klasyki. Pewnie coś dodadzą, a coś odejmą, z czego efekt końcowy będzie przyjemny lecz nie rewolucyjny.
wyjdzie z tego casual symulacja obstawiam ;/ + masa dlc
Poczekamy, zobaczymy. Myślę że wyjdzie w miarę fajne, w porównaniu do poprzednich gier serii pewnie coś jak Civ V do poprzedniczek.
pieknie nowe simcity!!!
OŁŁŁŁŁŁ JEEEEEEEE 🙂 )))))))))
W końcu jakaś klasyka!!!!!!!!! doczekać się nie mogę tym bardziej że takich gier jest zdecydowanie za mało a szkoda bo w takie gry można grać i grać i końca nie widać i o to chodzi aby kupić grę którą kończysz w tedy kiedy ty chcesz………….