Skyblivion opóźniony! The Elder Scrolls 4: Oblivion na silniku Skyrima przeniesione na przyszły rok

Skyblivion opóźniony! The Elder Scrolls 4: Oblivion na silniku Skyrima przeniesione na przyszły rok
Avatar photo
Szymon "Simon_Said" Szkucik
„Ze smutkiem muszę ogłosić, że nasz plan wydania Skybliviona w tym roku nie jest już dłużej możliwy.”

Skyblivion to jedna z najbardziej ambitnych modyfikacji do The Elder Scrolls 5: Skyrim, której celem jest przeniesienie całej poprzedniej odsłony, czyli Obliviona, na silnik Creation Engine napędzający przygody Smoczego Dziecięcia. Mowa jednak nie o zwykłym przerzuceniu zasobów, a o stworzeniu wszystkich modeli przedmiotów czy świata oraz licznych nowych funkcji od zera!

W 2023 roku mogliśmy zobaczyć ambitny zwiastun sugerujący premierę w 2025. Po drodze nie brakowało wielu aktualizacji, a gameplay z września tego roku mógł sugerować, że dzieło ujrzymy niebawem. Jednak z racji tego, że do końca roku zostało już niewiele, mogliśmy spodziewać się, jakie wieści nadejdą z obozu modderów. Pomijając zwykłe przeprosiny, Rebelzize, główny twórca, podzielił się też generalnym postępem, pokazując, co zostało już ukończone, a co jeszcze wymaga doszlifowania.

Mapa świata została już w pełni skończona, a na stronie Skybliviona można zobaczyć ją w interaktywnej formie, pozwalającej na bliższe zapoznanie się z terenami gry. Podobnie jest z lochami, wnętrzami budynków, miastami i im podobnymi, choć autor zaznacza, że do Cesarskiego Miasta czekają jeszcze na assety. To, co wymaga dalszej uwagi, to dokończenie navmeshu, czyli siatki, po której poruszają się postacie niezależne w świecie. Dodano też informację, że lokację będą też dużo bardziej zaludnione względem oryginału.

Prawie wszystkie modele broni, pancerzy, amuletów zostały ukończone, a artyści 3D skupiają się głównie na tworzeniu mniej istotnych modeli i poprawianiu tych z samego Skyrima, żeby bardziej pasowały do moda. Implementacja zadań idzie bardzo dobrze, ale dokańczanie Cesarskiego Miasta spowolniło ekipę. Za to większość systemów w rozgrywce, jak np. crafting, jest już w większości gotowych.

Gigantycznym problemem ma być finalny przerywnik ukazujący walkę Akatosha z Mehrunesem Dagonem, gdyż animacja zajmuje bardzo dużo czasu i twórca prosi o ewentualne wsparcie. W dalszym wsparciu Skybliviona, poza oczywiście dodaniem DLC i łataniem błędów, twórcy chcą wprowadzić kilka nowych systemów, takich jak tworzenie zaklęć, walka pod wodą czy wspomniany wcześniej reskin UI. Rebelzize bardzo też liczy na to, że powstałe mody do Skybliviona okażą się na tyle dobre, że będzie można je zintegrować na stałe.

4 odpowiedzi do “Skyblivion opóźniony! The Elder Scrolls 4: Oblivion na silniku Skyrima przeniesione na przyszły rok”

  1. Korekta:
    Jest: Mowa jednak o nie zwykłym przerzuceniu zasobów
    Powinno być: Mowa jednak nie o zwykłym przerzuceniu zasobów

    Jest: poza oczywiście dodaniem DLC i łataniu błędów
    Powinno być: poza oczywiście dodaniem DLC i łataniem błędów

  2. TwójStaryWKalesonach 4 grudnia 2025 o 11:08

    Skyblivion… Kiedyś się jarałem. A teraz? A teraz jestem stary.

  3. 13 rok z rzędu.

  4. Avatar photo

    @radeck16 dzięki, poprawione, widzimy się przy kolejnych artykułach 😛

Skomentuj