Sony będzie kupować więcej marek. Japończycy ogłosili nową strategię rozwoju

Sony będzie kupować więcej marek. Japończycy ogłosili nową strategię rozwoju
Jakub "rajmund" Gańko

Poprzednie dwie generacje konsol przyniosły Sony wiele nowych, dochodowych serii. Za czasów PS3 poznaliśmy choćby szalenie popularne Uncharted i The Last of Us, z kolei na PS4 pojawił się Horizon i Ghost of Tsushima, a taki God of War zyskał zupełnie nowe życie. A przecież i tak wspominam tylko o tych najgłośniejszych i wciąż kontynuowanych cyklach, bo w międzyczasie zapoczątkowano i porzucono np. Resistance albo InFamous. Japończykom wciąż brakuje w ich rozrywkowym portfolio nowych tytułów, ale zamiast wracać do takich marek, mają inny pomysł na dalszy rozwój.

W związku z poniedziałkowym debiutem na Tokyo Stock Exchange, największej giełdzie papierów wartościowych całego Dalekiego Wschodu, Grupa Sony poinformowała, że planuje więcej przejęć istniejących własności intelektualnych w sektorze rozrywkowym. Nie chodzi więc wyłącznie o PlayStation, lecz także filmy, anime, mangę, a nawet literaturę. Nas jednak oczywiście najbardziej interesują gry, a wygląda na to, że Sony nie planuje przejęć w stylu Microsoftu i Xboksa, lecz strategię bliską do innych japońskich koncernów, takich jak Itochu, Mitsubishi czy Mitsui.

Ayaka Inomata, analityk Daiwa Securities, tłumaczy te działania następująco:

Jest wyraźna rozbieżność pomiędzy obecną wartością firmy a jej wyceną na giełdzie. Jednym z czynników tłumaczących taką sytuację może być niewystarczająca ilość danych, które umożliwiłyby wiarygodne oszacowanie związane z jej działaniami w sektorze rozrywkowym.

Działanie strategii obranej przez Sony mogliśmy już niedawno zaobserwować na przykładzie twórców Elden Ringa. Zamiast wykupować FromSoftware i przyłączać je do rodziny PlayStation Studios, zainwestowano w ich firmę-matkę, czyli Kadokawa Corporation. Już wtedy sytuacja wydawała się nie do końca jasna i budziła pewne wątpliwości, teraz jednak Sony obiecuje jaśniejszą komunikację w przypadku takich działań. Zobaczymy, jak będzie faktycznie.

Z pewnością potencjał na dalszy rozwój jest ogromny, zważywszy że obecna generacja została ostatnio oficjalnie nazwana najbardziej dochodową w historii PlayStation.