Sony będzie kupować więcej marek. Japończycy ogłosili nową strategię rozwoju

Poprzednie dwie generacje konsol przyniosły Sony wiele nowych, dochodowych serii. Za czasów PS3 poznaliśmy choćby szalenie popularne Uncharted i The Last of Us, z kolei na PS4 pojawił się Horizon i Ghost of Tsushima, a taki God of War zyskał zupełnie nowe życie. A przecież i tak wspominam tylko o tych najgłośniejszych i wciąż kontynuowanych cyklach, bo w międzyczasie zapoczątkowano i porzucono np. Resistance albo InFamous. Japończykom wciąż brakuje w ich rozrywkowym portfolio nowych tytułów, ale zamiast wracać do takich marek, mają inny pomysł na dalszy rozwój.
W związku z poniedziałkowym debiutem na Tokyo Stock Exchange, największej giełdzie papierów wartościowych całego Dalekiego Wschodu, Grupa Sony poinformowała, że planuje więcej przejęć istniejących własności intelektualnych w sektorze rozrywkowym. Nie chodzi więc wyłącznie o PlayStation, lecz także filmy, anime, mangę, a nawet literaturę. Nas jednak oczywiście najbardziej interesują gry, a wygląda na to, że Sony nie planuje przejęć w stylu Microsoftu i Xboksa, lecz strategię bliską do innych japońskich koncernów, takich jak Itochu, Mitsubishi czy Mitsui.
Ayaka Inomata, analityk Daiwa Securities, tłumaczy te działania następująco:
Jest wyraźna rozbieżność pomiędzy obecną wartością firmy a jej wyceną na giełdzie. Jednym z czynników tłumaczących taką sytuację może być niewystarczająca ilość danych, które umożliwiłyby wiarygodne oszacowanie związane z jej działaniami w sektorze rozrywkowym.
Działanie strategii obranej przez Sony mogliśmy już niedawno zaobserwować na przykładzie twórców Elden Ringa. Zamiast wykupować FromSoftware i przyłączać je do rodziny PlayStation Studios, zainwestowano w ich firmę-matkę, czyli Kadokawa Corporation. Już wtedy sytuacja wydawała się nie do końca jasna i budziła pewne wątpliwości, teraz jednak Sony obiecuje jaśniejszą komunikację w przypadku takich działań. Zobaczymy, jak będzie faktycznie.
Z pewnością potencjał na dalszy rozwój jest ogromny, zważywszy że obecna generacja została ostatnio oficjalnie nazwana najbardziej dochodową w historii PlayStation.
Czytaj dalej
-
Dune: Awakening to największa premiera w historii Funcomu. Kolejny krok? Oczywiście,...
-
Były designer Capcomu kontrowersyjnie o Palworldzie. „Została przekroczona granica”
-
Zapraszamy do Hotelu Samsara. Twórcy Amnesii i Somy pokazali zwiastun nowej...
-
Silent Hill f nie będzie nowym wzorem dla serii. „Każda gra...