Sony chce opatentować przewijanie gier
Popełniłeś głupi błąd w grze single player, który może kosztować cię pół godziny? Sony stara się zaradzić takim sytuacjom, ale nie wiadomo, co z tego wyjdzie.
Sony złożyło wniosek patentowy dotyczący specjalnego przycisku mającego umożliwić przewijanie rozgrywki. Na ten moment nie wiadomo, czy rzeczony magiczny guzik miałby trafić na wyłączność do konsol PlayStation, konkretnych kontrolerów ani czy patent zostanie w ogóle przyznany, aczkolwiek sam pomysł wydaje się nader interesujący.
Cofnij rozgrywkę
Nie ma co ukrywać, że możliwość swobodnego cofania rozgrywki i poprawiania naszych błędów praktycznie bez żadnych konsekwencji może być sporą zaletą dla wielu osób, a herezją dla niektórych grup (pozdrowienia dla fanów Soulsów). Tak czy siak, w opisie wniosku patentowego złożonego przez Sony możemy przeczytać, że funkcja prezentowałaby się w następujący sposób:
Użytkownik może przejść do trybu przewijania z gry na żywo za pomocą jednego lub więcej przycisków kontrolera, aby wyświetlić ostatnią rozgrywkę (np. przewinąć do tyłu, do przodu, odtworzyć itp.) i powrócić do bieżącej rozgrywki chwilę po skorzystaniu z funkcji.
Jeśli zaś interesuje was pełne streszczenie projektu, wygląda ono jak poniżej:
Metoda obejmująca odbieranie uruchomienia przycisku uniwersalnego na kontrolerze podczas rozgrywki na żywo w grę wideo, w której klatki obrazu z rozgrywki na żywo są wyświetlane w kolejności sekwencyjnej, przy czym bieżąca klatka obrazu jest wyświetlana w momencie uruchomienia przycisku uniwersalnego. Metoda obejmująca odbieranie wyboru trybu przewijania do tyłu spośród funkcji prezentowanych w interfejsie użytkownika wyświetlanym jednocześnie z grą na żywo w odpowiedzi na uruchomienie przycisku uniwersalnego. Metoda obejmująca dostęp z pamięci masowej do podzbioru przechwyconych klatek obrazu wygenerowanych na potrzeby gry. Metoda obejmująca wejście w tryb przewijania do tyłu poprzez automatyczne przełączenie z wyświetlania rozgrywki na żywo na wyświetlanie podzbioru przechwyconych klatek obrazu w odwrotnej kolejności, począwszy od bieżącej klatki obrazu. Metoda obejmująca reagowanie na sygnały wejściowe kontrolera przewijania w celu sterowania wyświetlaniem podzbioru przechwyconych klatek obrazu w trybie przewijania.
Jako że funkcja pozostaje wciąż na etapie gdybania i planowania, trudno określić, czy obsługiwałaby ona każdą z gier, ani czy w ogóle ujrzy ona światło dzienne w najbliższym czasie. Oczywiste jest, że możliwość cofania rozgrywki zostanie wyłączona w tytułach multiplayer, jednak produkcje dla jednego gracza mogłyby na niej zyskać i myślę, że sporo osób byłoby skłonnych skorzystać z „magicznego przycisku”, aby zaoszczędzić czas spędzony na dwudziestej z rzędu wycieczce do bossa.
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.