Sony: obniżka cen PS3 spowodowana… kryzysem ekonomicznym, a firma traci na PlayStation 3 Slim

Prezes europejskiego oddziału Sony, Andrew House, stwierdził, że główną przyczyną był wszechobecny kryzys ekonomiczny. Klienci starają się bowiem zacisnąć pasa i znacznie ostrożniej wydają swoje ciężko zarobione pieniądze. Obniżka cen PlayStation 3 pozwoli więc im zaoszczędzić. „Twierdzenie, że jest to [obniżki] reakcja na słabą sprzedaż konsoli, byłoby nie w porządku” – tłumaczy. Po prostu to, że konsole się źle sprzedają, to wcale nie wina Sony.
Wygląda jednak na to, że przez takie działania samo Sony dokłada do interesu. Jak stwierdził Kaz Hirai, firma traci na każdym wyprodukowanym egzemplarzu PlayStation 3 Slim!
„Jeśli mowa o samym sprzęcie, krótka odpowiedź brzmi: tak [tracimy na każdym PS3 Slim]. Ale to nie ma znaczenia w takim biznesie, jak PlayStation, Xbox, czy Wii. Myślę, że lepszym wskaźnikiem, byłoby spojrzenia na cały ten interes, jak na platformę, a następnie zadać sobie pytanie: czy robisz zyski na sprzęcie, oprogramowaniu i peryferiach? [Razem.] [Jeśli tak na to spojrzysz] odpowiedź brzmi <tak> – na poziomie zysku brutto na koniec roku fiskalnego” – tłumaczy.
Hirai poruszył także kwestię nowego kontrolera Sony, tzw. „różdżki”. Jak się okazuje, firma planuje wypuścić to urządzenie na rynek na wiosnę 2010 roku. Koncern ponadto chce, by wraz z premierą sprzętu pojawiły się odpowiednie gry, które by go wykorzystywały. Trzeba przyznać, iż jest to dość wczesny termin. Jeśliby został on dotrzymany, Sony zyskałoby kilkumiesięczną przewagę nad Microsoftem – Project Natal ma zadebiutować dopiero pod koniec 2010 roku.
A jeśli jesteśmy już przy nowym kontrolerze dla PS3 – inna wysoko postawiona szycha firmy, Shuhei Yoshida, prezes Sony Worldwide Studios, stwierdził, iż wszystkie gry zaprojektowane z myślą o nowym urządzeniu, będą wymagać tylko jednej „różdżki”. Głównym celem twórców jest, by ktoś, kto posiada dwa egzemplarze sprzętu (jak w trakcie prezentacji na E3), mógł robić za ich pomocą niesamowite rzeczy. Firma jednak zdaje sobię sprawę z faktu, iż nie każdy jest na tyle majętny, by mógł sobie pozwolić na dwa kontrolery.
Wygląda na to, że Sony celuje w pokojową nagrodę Nobla. Obniża ceny, tylko po to by ulżyć swoim klientom, robi na tym dobry interes, a na dodatek dba o to, by mniej zamożni też mogli korzystać z nowoczesnych technologii koncernu. A może jednak powodem tego są słabe wyniki sprzedaży PS3?
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Sony: obniżka cen PS3 spowodowana… kryzysem ekonomicznym, a firma traci na PlayStation 3 Slim”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Poprawcie ten bląd w tytule nowinki. Chodzi mi o obniŹki.
Dziękówa, ziom 😉 Podedlajnowe zmęczenie materiału
Mnie tu za miast Nobla karierą polityczną zajeżdża bo ściemniaj aż w oczy kłuje.
Nie, nie…. to nie to że konsola się nie sprzedaje bo cena/jakość odstaje od konkurnecji a my jesteśmy kiepską firmą… to kryzys! A wcześniej, przed kryzysem, co było…? preCrisis?
fajnie, że wszyscy znają się ma marketingu lepiej niż Sony… przeciętny Polak wie na ten temat więcej niż wszyscy ekonomiści z dyplomem zatrudnieni w tej korporacji. Biedni Japończycy, dokładają do konsol, a i tak wyjdą na swoje… |a co do tej różdżki,
fajnie jakby God of War III ją obsługiwał 😀 wreszcie zainteresowałbym się tą grą, bo jakoś mnie nie może do siebie przekonać
A mnie w tym newsie poruszyło tylko to, że jego autor uważa nas za idiotów. Chodzi mi o te jego dopiski w nawiasach: „czy robisz zyski na sprzęcie, oprogramowaniu i peryferiach? [Razem.] [Jeśli tak na to spojrzysz] odpowiedź brzmi „… nc[no comment]