1
6.06.2023, 12:30Lektura na 1 minutę

Sony sceptyczne wobec grania w chmurze

Zdaniem giganta to bardzo zawiła i trudna do opracowania technologia.


Antoni „Darkling” Antoszek

Jak podaje Eurogamer, dyrektor generalny Sony, Kenichiro Yoshida, w rozmowie z Financial Times wyraził swoje obawy odnośnie do grania w chmurze. Zapowiedział on jednak, że Sony nie zamierza wycofywać się z wyzwania i rozważa różne strategie ulepszania tej technologii. Największą z technicznych trudności, o których mówi Yoshida, jest opóźnienie w grach – wciąż trudno opracować model grania w chmurze, w którym czas pomiędzy kliknięciem użytkownika a reakcją w produkcji będzie akceptowalny.


AI do chmury

Yoshida zapowiada, że jedną z technologii, które mogą ulepszyć chmurę dla graczy, jest… sztuczna inteligencja. Dyrektor generalny Sony pokłada nadzieje w GT Sophy, AI działającym w Gran Tourismo 7, które, odpowiednio rozwinięte, mogłoby poprawić doświadczenia w przypadku chmury. Yoshida nie tłumaczy jednak, w jaki sposób sztuczna inteligencja miałaby zwalczyć problemy tej technologii, przede wszystkim wspomniane przez niego opóźnienie.

Wypowiedzi Yoshidy wydają się nieco studzić zapał szefa PlayStation, Jima Ryana, który w zeszłym miesiącu zapowiadał „całkiem interesujące i dość agresywne plany” firmy w kwestii grania w chmurze.


Czytaj dalej

Redaktor
Antoni „Darkling” Antoszek

Moim ulubionym zajęciem związanym z grami jest notoryczne umieranie w Dead Cells. Interesują mnie nowe technologie, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wszystko, co było na ich temat do powiedzenia, napisał już Philip K. Dick. Lubię robić kawę, filozofować i obserwować swojego kota.

Profil
Wpisów187

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze