Spider-Man: Miles Morales w 4K i 60 fpsach na PS5

Spider-Man: Miles Morales w 4K i 60 fpsach na PS5
A może jednak 4k lub 60 fpsach?

Chyba najważniejszą produkcją, jaka ma nas przekonać do zakupu PlayStation 5 w tym roku, jest Spider-Man: Miles Morales. Wybór to zrozumiały, skoro Spider-Man z 2018 jest w ścisłej czołówce najlepiej sprzedających się gier na obecnej konsoli Sony. Samo Insomniac robi jednak niemało, by namieszać w głowach graczy.

Wpierw studiu nie udało się wyraźnie zakomunikować, czym Miles Morales będzie. Pierwsze doniesienia o pełnoprawnej „dwójce” szybko ustąpiły komentarzom o edycji rozszerzonej czy fabularnym DLC do pierwszej części. Twórcy musieli więc wyraźnie zaznaczyć, że będzie to coś na wzór Uncharted: Zaginionego Dziedzictwa – samodzielna, nieco mniejsza produkcja wykorzystująca rozwiązania z podstawowej wersji gry.

Wczoraj Insomniac pochwalił się, iż nowy tytuł działać będzie w 4K przy 60 klatkach na sekundę w ramach opcjonalnego trybu wydajności. Rodziłoby to pytanie, jak w takim wypadku wyglądałby domyślny tryb wyświetlania obrazu – czy w grę wchodziłby np. ray-tracing i 30 fpsów?

Problem w tym, że powyższy zapis dość szybko zaczął być odczytywany w zupełnie odmienny sposób: Miles Morales pozwalałby nam wybrać pomiędzy 60 fpsami w trybie wydajności a rozdzielczością 4K. Samo studio do tej pory nie sprecyzowało, o którą opcję chodzi, choć z pewnością wolelibyśmy tę pierwszą interpretację.

Spider-Man: Miles Morales na PS5 pojawi się w okresie świątecznym.

15 odpowiedzi do “Spider-Man: Miles Morales w 4K i 60 fpsach na PS5”

  1. A może jednak 4k lub 60 fps?

  2. Smuci, że nowa generacja PlayStation wciąż wymaga wyboru, graficznych lub wydajnościowych poświeceń. To informacja o jednym z pierwszych tytułów PS5, coś podobnego było o remake’u Demon’s Souls, a konsola ma żyć 7lat. Ze względu na konkretne tytuły ekskluzywne, wygodę grania konsolowego i sympatię do marki i jej rozwiązań, byłbym skłonny zapłacić jakąkolwiek(w pewnych granicach rozsądku) kwotę adekwatną do mocy sprzętu, ale chciałbym nie musieć optymalizować ustawień. Jak zawsze winni są laicy.

  3. Moim zdaniem nie ma wręcz żadnej możliwości, aby taki sprzęt pociągnął tak dużą i tak dobrze wyglądającą grę w 60 FPS przy tak dużej rozdzielczości.|High-endowy PC pewnie nie utrzymałby zawsze stabilnych 60 klatek, a tu jest mowa o konsoli…|Niby stosują tam te bajery z natywnym/rozciąganym 4K, ale nadal nie będzie to pełnoprawne 4K.

  4. @Pul|Przecież taki dylemat będzie istnieć zawsze. Tu nie chodzi tylko o fakt odhaczenia rozdzielczości 4K i osiągnięcia 60 FPS (i pomijam tu, że 120 FPS też jest czasem pożądane). Kolejną zmienną jest jakość samego renderowania. A od prawdziwego realizmu w grafice (takiego, jak w prerenderowanych filmach) jesteśmy hen daleko.

  5. Zawsze więc jest problem: podciągnąć jakość grafiki, rozdzielczość, a może liczbę klatek na sekundę?|Dlatego osobiście lubię, że twórcy dają nam możliwość wyboru między kilkoma preferencjami.

  6. fragmajster 21 lipca 2020 o 13:11

    Jak zwykle ludzie widzą to co chcą widzieć w tym wypadku przeczytali to co chcieli przeczytać, sam Insomniac trochę koślawo to napisał.|Tak czy inaczej będą dwa tryby, Quality: 4K30fps oraz Performance: 1800p60fps.|Chyba nikt nie myślał że zejście z grafiką o jeden szczebel zwiększy fps dwukrotnie, nawet wyłączenie RT i to marnego bo tylko dla głównego bohatera nie da takiego boosta.

  7. @fragmajster ale tam jak byk stoi, ze performance mode to 4k w 60fpsach, a nie 1800p60fps, co zresztą potwierdziło już insomniac między innymi na reddicie.|A fakt, że konsola pewnie po 30 minutach takiego grania będzie buczała jak stary odkurzacz to już inna sprawa.

  8. SolInvictus 21 lipca 2020 o 14:23

    Mnie bardziej interesuje, jak duza roznica graficzna bedzie pomiedzy trybem wydajnosci, a grafiki. 4K w 60 fpsach to i PS4 by dzwignelo, kwestia jak ladnie. Inna sprawa, ze bardzo cieszy mnie efekt nagonki i obsmiewania konsol za 30 fpsow, ich wieloletni standard. W koncu zaczynamy miec wybor, a nie granie takie, jak narzucili nam tworcy gry – odwieczny problem konsol.

  9. @SolInvictus – jakie gry z PS4 na PS4 chodzą w 4k w 60FPS?

  10. @Scouser gran turismo sport

  11. Oczywiście mówimy tu o marketingowym 4K

  12. @Scouser Pewnie Minecraft :v

  13. SolInvictus 21 lipca 2020 o 20:57

    @Scouser Chodzilo o to, ze przy odpowiednio slabej grafice moglyby.

  14. Co za różnica? Ważne by gra była fajne, a nie czy działa w 30 cz 60 klatkach. I tak na konsoli nie widać różnicy.

  15. JamakaStyle 22 lipca 2020 o 19:27

    @gimemoa Nie jestem w stanie patrzyc na 30 fps, bo nie jest to grywalne. Wujek natomiast na cos choruje i nie moze czytac ksaizek, ogladanie tv go mdli i granei an konsoli odpada, nie ma problemu z pc przy wysokim odświeżaniu. Tzn, moze spokojnie usiasc na godzine-dwie, ale to wciaz lepiej niz 10 min przy 30s

Dodaj komentarz