13.04.2010
Często komentowane 77 Komentarze

Splinter Cell: Conviction – Kampania dla pojedynczego gracza trwa… 5 godzin?!

Splinter Cell: Conviction – Kampania dla pojedynczego gracza trwa… 5 godzin?!
Serwis IGN opublikował recenzję nowych przygód Sama Fishera, oceniając je bardzo wysoko (na 9.3/10), jednocześnie informując o pewnej bardzo ciekawej rzeczy. Otóż tryb single w Splinter Cell: Conviction da się przejść w raptem 5 godzin!

Słuchać już nie można malkontentów, którzy ciągle narzekają, że „kiedyś to były gry, a teraz to komercyjna papka dla mas”. Ale w ich gderaniu coś jednak jest. Czy nie wydaje wam się przesadą wydawanie produkcji, którą można ukończyć w pięć godzin? Ot, kupujesz ją po południu za dwie stówy, od razu po przyjściu włączasz konsolę i wieczorem… już jest po wszystkim.

Na sprzeciwy graczy zareagował Robert Cram z serwisu MS Xbox World, który w szeroko komentowanym w sieci tekście stwierdził, że narzekanie na pięciogodzinną kampanię jest bez sensu. Podparł swoje zdanie tym, że przecież w Splinter Cell: Conviction są – UWAGA – trzy poziomy trudności (na najwyższym trudno skończyć grę w pięć godzin, w ogóle trudno ją skończyć), każdą misję można przejść na kilka różnych sposobów (w końcu, zamiast przechodzić grę kilka dni, lepiej powtarza się ją kilka razy, prawda?), a poza tym mamy opcję Deniable Ops i inne tryby sieciowe.

Na sprawę warto spojrzeć zachowując „chłodną głowę”. Rzeczywiście tryb single w Splinter Cell: Conviction jest krótki, ale taki był pomysł na tę grę, by zaoferować graczom także rozbudowaną kampanię co-op (niewiele krótszą niż ta rozgrywana w pojedynkę), oraz tryby multiplayer. Z drugiej strony poziomy trudności istniały w grach od zawsze, ale nigdy nie były powodem do skracania rozgrywki. Podobnie jak tzw. replay value, które zwykle jest (było?) tylko argumentem dodatkowym, by pójść do sklepu.

Czy nie? Wyniki TEJ SONDY wskazują, że jednak tak – i wolicie długie gry.

PS Nasza recenzja Splinter Cell: Conviction w najnowszym wydaniu CD-Action, które dziś trafia do kiosków. NIE jest na 9,3/10.

§

77 odpowiedzi do “Splinter Cell: Conviction – Kampania dla pojedynczego gracza trwa… 5 godzin?!”

  1. Może i jest krótka ale ja i tak licze na multi. Koniec.

  2. Krótka, DRM, zrobili z tego shooter. Został tylko nieciekawy Sam Fisher z całej gry. Wolę pograbić trawnik…

  3. Taras to masowo fani robić seppuku bo nawet tryb komercyjny jest krótki he.

  4. szymekczarodziej 13 kwietnia 2010 o 07:35

    trudno !!!jestem tak „napalony” na tą grę, że jak będzie trzeba to przejdę 15 razyP.S|ciągle mnie męczy takie pytanie, czy kampanię co-op będzie można przejść w pojedynkę !!!

  5. Jeszcze 2 lata i gry będą miały 1 godz na ukończenie głównego wątku, ale za to 45 poziomów trudności.

  6. Pewnie, najlepiej zrobić grę na godzinę, ale za to taką, którą można przejść na 10 sposobów. I jeszcze brać 200 zeta za każdą część takiej gry.Nie można od razu uczciwie napisać na okładce, że gra tylko multiplayer, a single powinien być traktowany jako tutorial? „Kiedyś to były gry”. Były, nie były. Mi tam takich gier brakuje.

  7. Robili tą grę dobrych parę lat i co? Tylko 5 godzin grania w singlu?! No kuźwa bez jaj! Tak kiedyś to były czasy!!!

  8. Czy ten Robert Cram z serwisu MS Xbox World without Poland wie że kupowanie tej gry w Polsce nie ma dużego sensu???

  9. Nie wydam 100zl na gre ktora ukoncze po raptem 6h…

  10. Evenix na jakie ty multi czekasz ? Z tego co mi wiadomo jest coop a żadne poważne multi jak np. Versus z Chaos Theory w grze nie występuje.

  11. Kiedyś wersje demo gier tyle czasu zabierały. Jeszcze z pięć lat a przejście gry będzie zajmowało tyle co obejrzenie filmu…

  12. dzięki za ostrzeżenie nienawidze krótkich singli na bank na razie nie kupie choć sama bardzo lubie

  13. 5h tyle czasu zajmuje przebiegnięcie pieszo wszystkich kontynentów World Of warcraft (chodzi o lokacje) czasem rajdy bywają dłuższe niż Single w dzisiejszych grach ….

  14. MW i MW2 są krótkie, ale 5h? Dam sobie spokój. Już wolę wydać na coś z trybem multi.

  15. 5h ta ja podziękuje. Co za głupie tłumaczenie, że można przejsc kilka razy ten sam etap (poprostu nie chce im sie robić i odbębniają tryb single) a w Multi grac nie będę.

  16. A potem się dziwią że poracą gry… Nie opłaca się wywalać sterty kasy na 5h rozrywki…

  17. ale sosna… -_- prezentacja na PGA była „mjodzio”, liczyłem na pare(naście) godzin super rozrywki, ale 5h? Żałosne… Gry powinny być tak długie jak kiedyś (czasy Morrowinda, ehhh…)

  18. Ja tam kiedyś i tak kupie, tylko dla trybu co-op bo jest wyjątkowy. A z kolegą takie misje naprawdę można przejść kilkanaście razy 😀 . Spójrzcie na takie L4D – gra co-op, która miała w dniu premiery 4 kampanie, każdą można było śmignąć nawet w niecałe 40 minut a nikt nie narzekał. Tu też macie co-op, też macie multi, dali wam dodatkowo kampanie (kij że krótką) to jeszcze marudzicie 😛 . Tak tak, wiem że to skradanka i powinno się ją smakować samemu w ciszy i mroku, zarywając kolejne noce, ale coop rulz xP.

  19. Poziomy trudności i multi to jakieś tłumaczenie dla dzieci. Jeśli kampania coop jest tak dobra jak single to ok, przeboleję, ale z tymi poziomami i multi to wyjechali, zwłaszcza że PT i CT też miały multi a tak śmiesznie krótkie nie były.Panie Adamie, ale tylko 6 ksiąg? -Możecie przeczytać raz od początku, a raz od końca, historia jest jeszcze ciekawsza -_-

  20. A obok w podobnych newsach „Splinter Cell: Conviction: Tryb single i co-op zajmą od 12 do 16 godzin”. Tyle zapowiadali a teraz co?

  21. Pierdziele nie kupuje, tyle kasy za tylko 5H Fiszerowania!!! Chyba sobie z nas jaja robią!!! >[

  22. Hehe a ludzie sie z MW śmiali…

  23. Professor00179 13 kwietnia 2010 o 11:52

    Zalosne. Zaraz pewnie zbiora sie dzieci krzyczace (jak w przypadku CoDow), ze „KAMPANIA JEST KROTKA ALE DYNAMICZNA I CIEKAWA. LEPIEJ TAK NIZ DLUGO, A NUDNO!”. A za przeproszeniem dlaczego k**** panuje teraz teoria, ze dluga gra to nudna gra?! Jak sie tylko chce to mozna stworzyc cos dlugiego i bardzo ciekawego. A, ze tworcom od czasow CoD4 nic sie nie chce to inna sprawa. To kupujacy wskazuja co im sie podoba i jak wybieraja krotkie g**** ze wzgledu na kilka fajnych zapowiedzi i napisow na pudelku to tworcy

  24. Professor00179 13 kwietnia 2010 o 11:54

    nic wiecej robic nie musza. HAHA. Najpierw kupujecie kazda gre na zasadzie 'bo jestem fanem serii’, albo 'bo i tak bedzie super’, a potem taki szok, ze gry maja po 5 godzin. HAHAH. Kupujcie ten chlam dalej to za rok-dwa dostaniemy gry trwajace po 2 godziny.

  25. Recka w CDA jest ok, ale pisze testowano na x360, a może chciałem się dowiedzieć jak działa na PC itp…

  26. Strasznie dużo nienawiści widzę zarówno w recenzji CDA jak i w komentarzach tutaj, a z opinii ludzi z oficjalnego forum wynika, że wszyscy są grą po prostu zachwyceni.|Dla mnie Splinter Cell to Splinter Cell – dostosuję się, dopóki nie każą mi rozbudowywać wioski i wysyłać poselstwa do Rosji z prośbą o zawarcie sojuszu.

  27. Professor00179 13 kwietnia 2010 o 12:00

    Tlumaczenie dlugosci kampanii co-opem to jakas pomylka. Przeciez tworcy tak jakw poprzednich czesciach koncentrowali sie na wszystkich trybach rozgrywki. Nawet jesli single nie byl priorytetem to wypadaloby zrobic go rownowartosciowa czescia gry…

  28. Dodam jeszcze, że w recenzji CDA nie ma nic o tym, że kampania single player jest krótka, więc czemu wrzucać newsa z innego serwisu, który pewnie spiesząc się z wydaniem world firsta przeszedł grę na minimalnym poziomie (gościu od video recenzji wręcz powiedział, że przechodzi grę już trzeci raz i strasznie mu się podoba) a do tego jest doświadczonym graczem = szybki playthrough.

  29. Niech wydadzą wersję „only single player” za 1/4 ceny, to wtedy kupię, jako iż jestem zatwardziałym single playerem właśnie. Rzekłem!

  30. Professor00179 13 kwietnia 2010 o 12:14

    Wow – a kto nie jest doswiadczony w czasach kiedy zeby zabic kilku przeciwnikow na raz trzeba nacisnac jeden przycisk? TO zadne tlumaczeie, ze gra moglaby byc dluzsza gdyby gral mniej rozgarniety gracz. Przedluzyloby to gre maksymalnie o 2 godziny jakby gral na normalu i byl slabszym graczem. Z pustego to i salomon nie nalaje, a tworcy byli swiadomi tego jak krotka jest ta gra skoro przed premniera poinformowali o zwiekszeniu trudnosci.

  31. Tak @QurChuck oczywiście, Bardzo fajne czasy morrowinda. Naprawdę chcesz, żeby nowe gry dało się przechodzić równie szybko jak Morrowinda? W cztery minuty z kawałkiem? Dziękuję bardzo, to ja już wolę 5h Conviction :f A w ogóle to najfajniejsze są strategie. Słyszeliście, żeby ktoś kiedyś narzekał na krótkość jakiegoś Total Wara czy innego Dawn of Wara? :>PS http:speeddemosarchive.com/Morrowind.html <-link do morrowinda przeszniętego w 0:04:19 jakby ktoś nie wierzył, że to możliwe.

  32. Professor00179 13 kwietnia 2010 o 12:16

    Ja zatwardzialym singlowcem nie jestem, ale w SC gralbym tylko w singlu wiec tez chcialbym tanszej gry… Zaraz – i tak bym nie kupil, bo UBI ma mnie za zlodzieja.

  33. Ja i tak zawsze gram w gre 2 razy dłużej niż piszecie ile zajmuje jej przejście.

  34. Jeżeli grali na easy to gra i tak jest dobra. Nie kłamiąc w 6h ukończyłem na Zaprawiony w Boju MW2, więc SC i tak musi być niezły.

  35. Graliście w SC:C, to dlaczego zdziwienie taką krótką rozgrywką?

  36. Ja też jestem jednym z tych którzy mówią: „kiedyś to były gry…”. I mam rację, nowy Splinter Cell to dobry przykład.

  37. Jeżeli gra jest ciekawa, to mogę i grać w nią totalnie bez końca. Najlepszymi przykładami jakie mi wchodzą do głowy są seria Total War, seria Football Managera i oczywiście Half-Life (2).

  38. Ah, i oczywiście oba Assassin’s Creed’y. W drugą część grałem ładne 3-5 dni po ok. 4-6h dziennie. W między czasie sporo robiłem misji pobocznych [zabójstwa, pobicia itp.], więc może dlatego tak długo….

  39. cóż jeśli koleś kosił wszystkich karabinem no to raczej nie problem, przecież hitmana też można ukończyć w parę godzin w taki sposób

  40. Coś tam na pewno wycieli i wrzucą jako płatne DLC:)

  41. Przecież kampanie można przechodzić kilka razy o o | ~~~

  42. To takie wymawianie sie co-op’em i multiplayerem, w sytuacji kiedy ludzie kupuja ta gre dla singla. Rownie dobrze mogliby wrzucic 10 dodatkowych poziomow trudnosci i twierdzic, ze dzieki temu gra jest dluzsza.

  43. Nosz cholera 5 godzin ?! Co to ma być rozumiem że SC jest grą świetną ale nie wiem czy 5 h jest warte ponad 100 zł…zaczynam mieć wątpliwości co do kupna ;/

  44. Jeśli faktycznie można każdą misję przejść na kilka sposobów, to nie jest tak źle. Dla przykładu Hitman’a Blood Money można przejść na najwyższym poziomie trudności w 2 godziny z minutami, osiągając na wszystkich rangę Silent Assasin i jakoś nie przypominam sobie, żeby ktoś narzekał, że gra jest krótka.

  45. 5 godzin na przejście gry??? To oni sie naprawde jaja z fanów zrobili!! Gra powstawała z 4 lata a może dłużej i wszyscy czekali z niecierpliwością aż powstanie, poprzednie części były dłuższe. Pewnie będziecie się czepiać że jest jeszcze tryb CO-OP ale ta gra polega na graniu samem fisherem, bo to częściowo jego historia.

  46. @ Shleizer – wątpię aby komuś udało to się za pierwszym podejściem, nie znając dokładnie poziomów.

  47. @ Tasioros – fakt, że za pierwszym razem z rangą SA się nie przejdzie, ale jeśli komuś nie zależy na rangach to w 3-4 godzinki przejdzie grę.

  48. Hahaha tyle to zajmują budżetówki od CI… Żenada.

  49. Fajnie niedość,że robili ją jakies 2 lata za długo to jeszcze wywalili elementy skradanki i jeszcze ten czas…Już mi się odechciało to kupować…

  50. A Diablo można było przejść w 5 minut. I co? Ktoś marudził?

Dodaj komentarz