Splinter Cell Remake ma trzeciego reżysera, który… był tym pierwszym. Weteran Ubisoftu wraca na stanowisko po 3 latach
W kontekście przedłużających się w nieskończoność produkcji gier Ubisoftu zdecydowanie króluje Beyond Good & Evil 2, niemniej również Splinter Cell Remake ma za sobą długą historię. Oficjalnie tytuł ogłoszono w 2021 roku, lecz wiemy, że pierwszy raz wzięto się za niego jeszcze trzy lata wcześniej. Od tego czasu studio nie ujawniło zbyt wiele i nie było w stanie odpowiedzieć na zasadnicze pytanie o jego datę premiery. Zresztą nie bez powodu – nieoficjalne informacje potwierdzały, że projekt powstaje w chaosie i w ubiegłym roku wciąż był na bardzo wczesnym etapie rozwoju.
Do tego w międzyczasie w 2022 roku Splinter Cell Remake stracił reżysera, którym wówczas był David Grivel, wieloletni pracownik Ubisoftu pracujący wcześniej jako główny projektant zarówno ostatniej odsłony Splinter Cella o podtytule Blacklist, jak i trzech najnowszych Far Cry’ów. Wówczas zastąpiła go Andy Schmoll, lecz koniec końców i ona odeszła, z niewyjaśnionych powodów, w październiku tego roku, co zauważono po tym, że firma zaczęła szukać nowego reżysera projektu poprzez swoją stronę internetową. Teraz zaś dowiedzieliśmy się, kogo udało się jej znaleźć, i tym kimś okazał się… David Grivel.

Co zaś porabiał po odejściu z Ubisoftu? Zgodnie z tym, co ma na LinkedInie, pracował przez półtora roku przy Battlefieldzie 6 w Ridgeline Games, studiu EA, które zostało rozwiązane w 2024 roku i część jego pracowników przeniesiono do innych działów, a część – zwolniono. Grivel znalazł się w tej drugiej grupie, po czym wrócił na parę miesięcy do Ubisoftu, by pracować przy „nieogłoszonej grze w fazie konceptualnej”. Ewidentnie jednak nie pasowała mu praca dla francuskiego studia, stąd zwolnił się i chciał pracować dla Worlds Untold. Chciał, bowiem w momencie, gdy przenosił się do nowej pracy, jego pracodawca przestał istnieć (a w zasadzie wstrzymał działanie).
Wówczas, na początku obecnego roku, zaczął tymczasowo parać się szkoleniem w tematyce projektowania gier za pośrednictwem strony ADPList i w międzyczasie szukał kolejnej pracy w branży gier. Tej jednak nie dostał aż do momentu, w którym powrócił jako reżyser do Ubisoftu. W powyższym wpisie dotyczącym tej sytuacji nie zdradził, co go przekonało, by po raz trzeci zatrudnić się akurat tam, jednak podejrzewam, że problemy ze znalezieniem stanowiska gdziekolwiek indziej mogły być tu kluczowe.
Efekty kolejnych przetasowań poznamy dopiero po tym, jak Splinter Cell Remake faktycznie wyjdzie, a na to nie zanosi się w najbliższym czasie. Powiedziałbym wręcz, że świętem byłoby, gdyby Ubisoft jakkolwiek odniósł się do projektu i potwierdził jego dalsze istnienie. Po czterech latach od rozpoczęcia produkcji bowiem otrzymaliśmy jeden zwiastun i parę grafik koncepcyjnych. W maju zaś wydawało się, że być może otrzymamy coś w trakcie Summer Game Festu, lecz do niczego ostatecznie nie doszło.
