Splinter Cell: Ubisoft wolał pracować nad Assassin’s Creed

Splinter Cell i Prince of Persia to dwie marki Francuzów, które zdawały się być jednymi z najważniejszych w ich portfolio. A jednak obie serie leżą od lat leżą odłogiem i nie zanosi się, aby w najbliższym czasie miało to ulec zmianie. Problemem są ponoć braki kadrowe Ubisoftu, jednak dyrektor generalny firmy zdradził w wywiadzie z IGN także inną perspektywę.
Guillemot nie kryje, że Splinter Cell był jednym z pierwszych tytułów, jakie odmieniły jego studio, a wydanie go na Xboksa było wówczas sporym ryzykiem. W ostatecznym rachunku się jednak opłaciło, a seria zyskała wielką popularność. Mimo to po wydaniu Blacklist w 2013 roku zapadła cisza. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy była podobno presja ze strony fanów.
Kiedy tworzysz nowy tytuł, musisz się wpierw upewnić, że masz do zaoferowania coś znacznie odmiennego od tego, co zrobiłeś wcześniej. Gdy ostatnim razem pracowaliśmy nad Splinter Cellem, wielu fanów powtarzało nam, żebyśmy czegoś nie robili albo czegoś nie zmieniali. To doprowadziło do sytuacji, w której niektórzy z nas zbyt obwiali się pracować dalej nad tą marką.
W tym miejscu dochodzimy do innej kwestii. Jak doskonale zdajemy sobie sprawę, katalog wydawniczy Ubisoftu znacznie się rozrósł od czasów świetności Sama Fishera i inne marki prześcignęły jego popularność. Guillemot przyznaje, że marka Splinter Cell jest wciąż pod lupą i w końcu zobaczymy coś więcej, na razie jednak nie chce zdradzać więcej.
To też kwestia Assassin’s Creed i wszystkich innych serii, które wystartowały. Ludzie woleli pracować nad czymś innym. Musieliśmy więc podążać za tym, czego pragnęli.
Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “Splinter Cell: Ubisoft wolał pracować nad Assassin’s Creed”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czekam na jakieś konkrety. Splinter Cella w stylu Teorii Chaosu poproszę, we współczesnej oprawie.
„Kiedy tworzysz nowy tytuł, musisz się wpierw upewnić, że masz do zaoferowania coś znacznie odmiennego od tego, co zrobiłeś wcześniej”|Dobrze, że stosowali tę regułę przy assassinach…
RIP wszystkie dobre marki Ubisoftu które zostały uśpione za naszymi plecami, żeby dalej utrzymywać Assassin Creeda przy życiu.
+Nezi23 pełna zgoda Ubisoft wykończył wszystkie znane dobre marki w tym Splinter Cell czy Ghost Recon a ślepo faworyzuje słabe gry mulit oraz serię Assassin Creed, co istotne Ubisoft nie wydało żadnej dobrej gry przez ostatnie lata niech się zastanowią ilość nie idzie w jakość.
@Dantes|Żadnej dobrej gry? Origins i Odeseja, The Division 2, Trial: Rising: Mario i Kórliki czy seria Anno to świetne tytuły. Oprócz tego porządne Far Cry 5, South Park: FbW, Stralink. Rzeczywiście same słabe gry.|Co do starych marek, to po prostu ich czas minął. Obecnie nie ma dużego zapotrzebowania na tego typu gry. Asasyn złapał drugi oddech, a Ubi jednak patrzy na stare marki, czego dowodem jest nowa część Settlersów oraz wydanie 7 części na Uplay.
@Dantes|Ty tak serio? Żadnej dobrej gry? JA tam widzę prawie same dobre gry, jeden z najlepszych multiplayerowych shooterów – R6Siege, Sandboks równie dobry co GTA V – Watch_Dogs 2, Najlepsze od lat gry o Asasynach – AC Odyssey i Origins, do tego mniejsze gry jak South Park, Steep czy Trials. | |Co by nie mówić ale na jakość nie można narzekać, szkoda Spilter Cellów, ale może kiedyś. Mam nadzieję na Liniową (bez otwartego świata) grę jak SC Blacklist czy GR Future Solider.
@keksxd Następny splinter cell (o ile będzie następny) to będzie sandbox. Tak jak teraz każda gra Ubi. Nie stworzą już gry bez wciskania na siłe zbędnych aktywności.
Prawdziwa historia o Splinter Cell i oczekiwaniu fanów|Guillemot do pracowników: Zrobimy nowego Splintera co wy na to ?|Team Ubisoft: Splinter Cell z lootbox’em nie pasuje a skórki ograniczają możliwości mikropłatności efekt tylko kosmetyczny|Guillemot: dobrze dalej robimy Assasyna|Dla prasy: ta marka zasługuje na najlepsze traktowanie może kiedyś zrobimy kolejną cześć
+Scorpix w Assassina nie grałem żadnego i nie zamierzam Division 1 czy 2 jakoś za mocno mnie przekonuje do grania, Anno jest zapewne dobrą strategią ale wolę od czasu zagrać w dobrego rpg +keksxd proble Ubisoft w moim odczuciu zbyt duży nacisk na gry multi i zapomnienie o singlu wystarczy spojrzeć na Sony można podążać w dwóch kierunkach jak się chce 😉
+keksxd wracając do news jeśli nowy Splinter Cell będzie posiadał otwarty świat zamiast półotwartych lub liniowych lokacji to podzieli los nie wypału Ghost Recon Wildlands, który nudził na dłuższą metę.
+Scorpix najlepszy części Far Cry w opinii wielu graczy są 2 i 3 później seria stawała się coraz mniej kreatywna było kopiuj wklej sprawdzonych pomysłów ale wiadomo każdemu może podobać się inna część.
@Dantes|Co do Far Cry to głównym czynnikiem jest raczej, którą część jako pierwszą się ograło, bo 3 głównie ciągnął Vaas, który nawet nie był głównym złym. 2 to była taka lekko ekstremalna gra i nie każdemu pasowała.|Duży nacisk na gry multi? Ja widzę bardzo dużo gier single. Z multi to głównie Rainbow Six, The Division oraz For Honor (no i wkrótce Skull and Bones). Oprócz tych to gry głównie single player, które są wspierane przez wiele miesięcy poprzez darmową dodatkową zawartością.
@cali|W grach Ubi jedyne loot-boxy jakie są, to takie, które dostajesz za granie. Kupić ich nie można. W The Division 2 kupuje się tylko wybrane skórki, czyli widzisz co kupujesz, a z loot-boxów może wylecieć Ci wszystko co jest w sklepie. Sprawdź może co robi Ubi teraz, a nie 5 lat temu, kiedy rzeczywiście szło w mroczną stronę, ale w odróżnieniu od EA odrodziło się.|@kahboomkin|Splinter Cell + otwarty świat + półotwarte misje, to byłaby dobra gra.
@Scorpix A może raczej Splinter Cell + półotwarty świat + otwarte misje 😉