Sprzedaż Battlefielda 6 w USA ma szansę przegonić Call of Duty: Black Ops 7. To nie zdarzyło się nigdy wcześniej
Końcówka tego roku upłynęła graczom pod znakiem shooterów różnej jakości. Z jednej strony kierownictwo Electronic Arts pewnie otwiera już kolejnego szampana, patrząc na wyniki sprzedażowe oraz recenzje Battlefielda 6. Strzelanka przyciągnęła bowiem olbrzymią liczbę graczy zarówno podczas beta-testów, jak i na premierę, bijąc dzięki temu rekordy Steama. Sukces Battlefielda 6 połączony był jednak z pewnym napięciem, bo twórcy wciąż nie wiedzieli, jak poradzi sobie debiutujący niedługo później główny rywal tytułu, czyli Call of Duty: Black Ops 7.
Niestety dla Activision marka ta nie zdołała dorównać sukcesowi Battlefielda. O ile opinie recenzentów sugerowały jeszcze, że strzelanka EA doczekała się godnego konkurenta, o tyle gracze nie pozostawili na Call of Duty: Black Ops 7 suchej nitki. Nie zachwycały również wyniki sprzedażowe w Europie, bowiem najnowsza odsłona serii Call of Duty w miesiącu swojej premiery rozeszła się gorzej niż jej poprzedniczka w postaci Black Ops 6. Zbliżając się do końca tego roku, branżowi analitycy przewidują, że trend ten może się utrzymać również w Stanach Zjednoczonych i to Battlefield 6 zdobędzie tam tytuł najlepiej sprzedającej się gry.
Jak donosi IGN, powołując się na raport firmy analitycznej Circana, Battlefield 6 może stać się najlepiej sprzedającą się grą w USA w 2025 roku. Takie przewidywania wynikają głównie z wyjątkowo słabego startu Call of Duty: Black Ops 7, które pod względem wyników sprzedażowych znajduje się aktualnie na 7. miejscu, aż 6 pozycji za otwierającym stawkę Battlefieldem 6. Oczywiście warto również mieć na uwadze dwa czynniki. Po pierwsze, strzelanka EA zadebiutowała miesiąc wcześniej niż produkcja Activision, a zatem miała nieco więcej czasu na przyciągnięcie konsumentów.

Druga sprawa to premiera Call of Duty: Black Ops 7 w Game Passie. Nie wiemy, w jaki sposób wpłynęła ona na sprzedaż gry, ale nietrudno założyć, że istniała spora grupa osób, która po szybkim sprawdzeniu tytułu w ramach subskrypcji uznała, że nie chce skusić się na permanentny zakup produkcji. Biorąc pod uwagę te dane oraz spekulacje branżowych analityków, nie powinno nas dziwić, że Activision szykuje spore zmiany w swoich planach wydawniczych dotyczących Call of Duty.
Czytaj dalej
-
Zobaczcie, jaki słodziak! Ruszyła przedsprzedaż pluszaka z Clair Obscur: Expedition...
-
To dobry moment na powrót do Diablo 4. Gracze chwalą 11. sezon i nową...
-
Ceny RAM-u i SSD wpływają na prace nad Divinity. „Jeszcze nigdy tak nie było”
-
Darmowy tydzień z Falloutem 76. Bethesda łączy promocję gry z premierą...
