Sprzedaż cyfrowa: Kto zarobił w czerwcu najwięcej?
The Sims 4 przeżywa drugą młodość, PUBG był łakomym kąskiem na wyprzedaży, a Call of Duty: WWII zarabia na dodatkach.
Jak podają analitycy SuperData, dystrybucja cyfrowa wygenerowała w czerwcu 9,1 mld dolarów przychodu (identyczną kwotę zanotowano w maju), co stanowi wzrost o 15% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W tym czasie wzrosły (w obu przypadkach o 23%) przychody czerpane z segmentów mobilnego i konsolowego.
Na pecetach najwięcej zarobiło League of Legends, na konsolach z pozycji lidera cieszy się Fortnite, zaś na iOS-ie i Androidzie prym wiedzie Honour of Kings. Pełne zestawienie prezentuje się następująco:
SuperData zauważa, że PUBG sprzedał się w czerwcu na PC w nakładzie 4,7 miliona egzemplarzy. Taki wynik jest zasługą letniej wyprzedaży na Steamie i związanej z nią okresowej obniżki ceny gry. Sporą popularnością cieszył się także najnowszy dodatek do The Sims 4. Cztery pory roku w ciągu pierwszych dziewięciu dni obecności na rynku przekonały do siebie ponad 800 tysięcy pecetowców, co jest drugim najlepszym wynikiem wśród dotychczasowych rozszerzeń (gracze chętniej sięgali po wydane w listopadzie Psy i koty). Pozytywnym wynikiem zaskoczyło też dostępne od 29 czerwca The Crew 2, które na wszystkich platformach sprzedało się w 700 tysiącach cyfrowych egzemplarzy.
Na koniec warto napisać, że Call of Duty: WWII wygenerowało większe przychody niż Infinite Warfare. Spora w tym zasługa najnowszych dodatków. Niestety, SuperData nie pokusiło się o podanie konkretnych liczb. Z raportu wynika również, iż obie produkcje nie potrafiły pobić wyniku uzyskanego przez Black Ops III.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.